Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Taas tarttu yks erä Meredithiä kyytiin

Pistin taas heti avauksesta PCELLin, NELin ja VOWin ulkoruokintaan kun kaikki keuli aivan kuin eläisimme joulukuuta 2019 ilman mitään huolia viruksesta.

Katsotaan saadaanko tänään taas halvemmalla takaisin.

5 tykkäystä

Eilisiä ostoja Altia, Bittium, L&T. Myin Nokiat.

Ostin takaisin position Bittiumia 627kpl @ 5,74€.

Olen jonkin aikaa silmäillyt Vincitiä ja Goforea, mutta ovat tuntuneet polkevan hieman nihkeästi paikallaan. Päätin kuitenkin tänään merkitä Inderesin raportin innoittamana Bilotia minimi määrän. Nähtäväksi jää, paljonko tästä määrästä saa.

Erät Tokmannia 12,68 ja Wärtsilää 9,66 myyty, kylmäverisesti ajatuksena saada alempaa takaisin. Markkinat ovat äärimmäisen hermostuneessa tilassa ja en ihan kympillä usko, että nyt lähdetään johdonmukaiseen nousuun vaan ostopaikkoja tulee jatkossakin.

Lisäys: Heh, kirjoitettuani edellisen, niin kurssit ehtivätkin jo tippua molemmissa :slight_smile:

3 tykkäystä

Eilen tehty portfolioon 0,5% lisäys Heranttista. Nyt 1,5% paino.
Eilen höyläsin myös HKScania ja otin STOXX 50 shorttia. Shortit osui mukavasti about pohjille :stuck_out_tongue:.

Aika paljon tehnyt liikkeitä nyt: laitoin ulos tuotolla Outokummun, Nokian Renkaat, lyhyt positio Nordeasta, Telian. Pieni erä short Daxia ostin takaisin.

Kyseiset osakkeet saattavat palata, tai ainakin osa niistä, takaisin käytännössä ihan milloin vaan. Toisaalta voi olla että vain short positio kasvaa. Tarkkaillen.

1 tykkäys

Ei tule tykkäystä, mikäli ideana ei ole ostaa Rinkuloita takaisin :slight_smile:

8 tykkäystä

Saman tempun tein itekki kyseisille osakkeille. Ei ollut Itellä paras ajankohta lähteä näihin mukaan reilu viikko sitten.:roll_eyes: katon nyt rauhassa mihin suuntaan mennään. Herkällä napilla kyllä ostoja tehdään tarvittaessa.:grinning:

1 tykkäys

Onko sinussa savolaisuutta veressä :smiley: Oli niin hyvin muotoiltu lause, lukijalla vastuu ymmärryksestä :smiley: :+1:

18 tykkäystä

Ei ainakaan omassa veressä :sweat_smile: Vaimon kautta kylläkin.

Niin spesiaali tilanne et kaikki itse ennalta luomat skenaariot ja suunnitelmat saattaa mennä romukoppaan pienessä hetkessä. En siis halua itse lukittautua nyt tiettyyn suunnitelmaan. Toki nuo edellä mainitut yhtiöt ovat sellaisia joita pidemmällä aikavälillä mielellään omistan. Mutta paniikkitilanteessa kaikki voivat olla taas viikossa -15 % halvempia.

Ehkäpä jos muotoilen uudestaan. Nykykurssitasolla en osta, jos markkinat korjaavat reilummin alaspäin, ostan jälleen. Mutta jos keskuspankit ja isot valtiot kehittelevät jotain yhteistä hienoa, niin sitten pitää pohtia lisää. :sweat_smile::wink:

3 tykkäystä

Eilen ostin laskun jälkeen ensimmäiset erät Qt, Digia, Harvia, Tokmanni, Neste, Nokia. Vielä kaksi kertaa samanlainen paketti luvassa. Ostopaikkoja odotellessa…

6 tykkäystä

Myitte sitten mulle nuo kupongit :grin:

Impact Coatings lisä osto
NEL lisä osto
PowerCell Sweden lisä osto
Scatec Solar osto

3 tykkäystä

Impact Coatingsia ostettu täälläkin aikaisemmin tänään.

Nyt lisäksi päälle Merin esimerkin innostamana myös PowerCelliä. NEL:it löytyy salkusta ennestään.

Pienin panoksin liikenteessä, n. 10% aikaisemmista ostosummista ennen Coronaa. Markkinariskit vieläkin liian isoja mielestäni.

1 tykkäys
19 tykkäystä

Toistaiseksi tämä edistyy niin että kolmeen eri otteeseen olen lisäillyt Dax shorttia.

Itse myös otin tuossa pienen shortin DAXiin viihteeksi. Jos saisi taas muuten flatin käteissalkun Virallisesti Plussalle tältä päivältäkin :slight_smile:

Pelottaa liikaa pelata oikeasti merkittävillä rahoilla edelleen tosin. Mielummin varman päälle, sen verran on volaa.

Edit: Se siitä shortista. Eipä DAX vielä pysynyt alamäessä.

2 tykkäystä

Redeyen analyysi sai perehtymään Stillfront Groupiin. Oli pakko ostaa, koska vaikuttaa melkein liian hyvältä ollakseen totta. P/E on viime vuoden luvuilla ~33, mutta alkuvuonna tapahtunut yritysosto tuplaa E:t tälle vuodelle ilman orgaanista kasvua, jota myös tapahtuu tasaisen tappavaa tahtia synergiaeduista puhumattakaan. Mobiilipelaaminen on nopeasti kasvava ala ja varsin vastustuskykyinen viruksille ja muille taantumille.

Ostan lisää jos markkinat vielä pelästyy.

2 tykkäystä

Uutta DAX shorttimatoa koukkuun.

Edit: Tämä mato voitolla lihoiksi kun alkoi lasku hyytymään.

4 tykkäystä