Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Siemensiä lisätty. Kohtuu lähelle päivän pohjia molemmat, mikä ei isossa kuvassa ole kovinkaan merkityksellisiä. Enempää tuskin teen tänään enää kauppaa.

1 tykkäys

Capman osto ja Fortum lisäys

1 tykkäys

Lyhytaikaiseksi jäi Eezy-omistus, myin @5,25 ja otin turskat kotiin, päätti päivän <5 joten päivän sisäinen ajoitus ainakin onnistui jos jotain hyvin pientä lohtua hakee. Sama juttu Raisio lähti mäkeen tosin se ei paljoa ehtinyt näissä muutamassa päivässä droppaa.

Isosti olin jo valmiiksi käteisellä mutta nyt viimeistään siirryn kokonaan pimeälle puolelle @Aston_Livingstone oppipojaksi.

Katsellaan niitä ostoja sit uudestaan q1 varoitusten jälkeen huhtikuussa.

5 tykkäystä

giphy

t. CFCICL (Corona Fundamentals Capital Investing Company Ltd.)

4 tykkäystä

Itse olen edelleen 100% käteisessä. Ei vielä kiirettä ostoksille, antaa lasketella…

4 tykkäystä

Mäkin olen 100% käteisessä (viimeiset n. 6 tuntia). Tähän asti all in. 23% miinusta vuoden alusta riitti. Ajattelin olla ainakin vähän aikaa tuijottelematta punaisia laskuprosentteja salkussani. Sitten, kun voin luottaa, että vihreetäkin väriä olis tarjolla, niin palaan asiaan.

6 tykkäystä

Ekat Sampot salkkuun ja lisää Fortumia.

3 tykkäystä

Henkselien avulla housut pysyivät jalassa, lisään vyön… Vaikka laihtuessa henkselit lienee luotettava mat. Ostettu ihan vähän dynacert

3 tykkäystä

Bittium palasi takaisin salkkuun

1 tykkäys

Täällä kans dynyä pikkusen, 0,70 tasolla oli pilkki ja nyt niias sinne.

1 tykkäys

JinkoSolar Holding Co Ltd ADR Osto ihan lopussa

2 tykkäystä

VectolQ kans oli erä tullu 11,70$

1 tykkäys

Hieman hirvittää, kun katselen joitakin foorumilaisten parin päivän aikana tehtyjä ostoja teknisen analyysin ja useampien MACS:ien kautta ja samalla maailman uutisia lueskellen. Elleivät ihan kaikki hurjapäät sitten tee päiväkauppaa. Pidän peukkuja kaikille rohkeille :+1: :slightly_smiling_face: ja toivon, että osaisin shortata paremmin.

5 tykkäystä

Ostettu lisää EPR:ää, HT:tä ja Sampoa. Uutena tulokkaana ostin SRC:tä. Vielä ostoslistalla olisi kolmas erä Sampoa, kuten myös avaukset BAM:iin ja VTR:ään. Katsotaan päästäänkö hintatargetteihin jo huomenna. :smiley:
Toiveissa myös lisäykset SRC:hen ja MPW:hen. Jos/kun laskettelu jatkuu, lyödään loputkin rahat pörssiin, odotellaan käännettä ja nautitaan osingoista. :slight_smile:

Itsehän aloitin sijoittamisen viikkoa ennen noita laskuja. No oppirahat sain ainakin maksettu kerralla ja ainakin minimoin tappiot, kun toistaiseksi sijoittelen ihan murusia ja opettelen tätä hommaa.

Sijoitustrategiaa pohdin kovasti ja otin aluksi mukaani muutaman pienemmän mutta toivottavasti hyvin kasvavan yhtiön (Innofactor ja Digia). Sen verran olen tässä tämän päivän aikana tehnyt muutoksia, että kun muutama jo aloituspäivänä houkutellut, mutta liian kallis osake jäi hyllylle, joten tuli Sampoa hankittua nyt tuohon 33 euron hintaan. Digiat ja Innot saivat poistua tieltä. Myöhemmin kyllä otan ne salkkuun takaisin, mutta tuo Sampo tuli tässä rytäkässä liian houkuttelevaksi. Todennäköisesti tämäkin moovi menee ihan perseelleen, mutta luotto on tällä hetkellä kova, että tuli tehtyä oikea ratkaisu. Vaikka rahaa olen laittanut tähän hyvin maltillisesti, niin suhtaudun sijoittamiseen suurella vakavuudella. Oikean asenteen voi vain oppia, ja on parempi opetella se heti oikeaksi, kun rahasummat ovat maltillisia.

11 tykkäystä

Osteltu Konecranesia, Nokian Renkaita ja Sampoa.

1 tykkäys

Mielestäni nämä ovat juuri hyviä hetkiä miettiä omaa sijoitusstrategiaa ja samalla pohtia onko se itselle oikeasti sopiva. Nykyinen vuosikymmenien päähän tähtäävä, lähinnä fundamenttianalyysiin perustuva holdailustrategiani ei varmaankaan ole se tehokkain mahdollinen, mutta olen huomannut tämän sopivan minulle. Aiemmin pompin kohteesta toiseen turhankin paljon spekuloiden. Nyt nukun yöni hyvin, vaikka salkkuni onkin ottanut lujasti turpaan viime viikkoina. :slight_smile:

7 tykkäystä

Tyhjäsin OST:in, eli mäkeen Kamux, QT sekä Remedy. Kaikkia löytyy vielä AOT:n puolelta. OST menee säppiin ja rahat kiertävät käyttötilin kautta. Tappiot ilmoitetaan verotoimistoon, ja aloitetaan rumba alusta. Vamos!

3 tykkäystä

Mulla meni eilen hermot Nordean OST kanssa, kun tein muutamia ensimmäisiä ostoksia tilille. Muutama hyvä paikka meni, kun en ollut siirtänyt tilille riittävästi rahaa käyttötililtä. Niin paljon helpompi vaan oli ostaa vanhalle tilille.

Älä huoli, vahva veikkaukseni on, että parempia paikkoja tulee vielä…