Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Tein pienen heräteostoksen, ja ostin Verkkokauppa.comia hintaan 2,57e. Velaton yhtiö, jonka päälle omat asiakaskokemukseni ovat aina olleet vallan positiivisia tuossa puljussa. Kulutus tuleen ottamaan paljon osumaa tulevassa taantumassa, mutta koska näkisin että Verkkokaupalla on hinnoitteluvoimaa, joutuvat kilpailijat (Gigantti ja Power) nyt todella ahtaalle.

2 tykkäystä

En voinut vastustaa… hankittua Sampoa @23

1 tykkäys

Aktiaa lisäilin OST:ille

Ostettu Berkshireä 182,39$. Seurailen Bandwagonissa milloin rsikiryhmä painaa ostonappulaa ja kaivaa norsupyssyn.

2 tykkäystä

Nokiaa tuli tänään salkkuun ja uutena Wärtsilä!

4 tykkäystä

Sampoa tuli lisättyä pienet erät ensin @24€ ja sitten @22,4€.

Pieni siivu Sampoa pitkään salkkuun.

Osto ohjelmaan lisätty Nordnet indeksirahasto Suomi. Paljon olisi ostettavaa ja tämä tarjoaa suurimman osan niistä, ilman kuluja.

7 tykkäystä

Päädyin samaan!

1 tykkäys

Tuli peesattua tietämättä ja alotin ostot vähän sama mielessä et tilanteen mukaan treidi tai pitkään. 30% käteisistä käytetty.

1 tykkäys

Ameriikan seniori-serkku tankkasi Delta Airlinesia suunnalleen tässä:

1 tykkäys

Myin OP-Rohkea rahasto-osuudet pois. (Toteutunee huomenna) Pitkään pitänyt siirtää varat matalakuluisempaan vaihtoehtoon eli indeksirahastoihin ja nyt tuli hyvä tilaisuus kun koko 5 vuoden tuotto syöty pois niin ei tarvitse veroja maksaa​:joy::sweat_smile:.

17 tykkäystä

Ostettu Unum Group ja Applied Materials.

Paljonko maksoit wc-papereista? :wink: :smiley:

Ostettu varovaisin summin tänään, ison käteiskassan säilyttäen: Finnair, Fortum, Nordea, Outotec, Remedy, Sampo, Wärtsilä. Ja nyt katselen rauhassa josko jotain muuta, tai näitä lisää hetken päästä.

Taustatarina: Olen aloitteilija suorien osakkeiden suhteen. Tammi-helmikuun aikana ehdin ostaa 5 osaketta: Glaston, Wärtsilä, Remedy, Outotec, Kamux. Arvot romahti, ja myin kaikki pois Korona- ja öljyhintasota-uutisten saattelemana paniikkimyyntinä 9.3. Takkiin tuli -22% salkun hankintahinnasta. Laskin että jos olisin pitänyt ne, niin tänään olisin miinuksella -62%. Uusi salkku on nyt jo tänään noussut muutaman % plussalle, kunnes pörssiromahdus varmaankin jatkuu :wink:

On tullut ajatus että pidän jatkossa enemmän käteiskassaa, hajautan laajemmin, ja muutenkin yritän oppia näistä kokemuksista minkä voin.

12 tykkäystä

ainut mitä voin sanoa tähän pörssiromahdukseen, niin se tn. päättyy tasoihin ennen Sarssia v-2007, indeksitkin liikkuu 2007-tasolla. Mutta mistä löytyy ilmaiset kurssit? Oishan tuo mukava katsella kursseja 40v. taaksepäin. Ja ennenkaikkea, mikä oli Sammon ym. kurssi v. 2007.Tämä on tärkeää tietää, että jos markkinat haluaa lähtä uuteen nousuun, niin se tapahtuu ehkä v.-07 kurssilla. Olen pistäny n. 7 täkyä huomiselle, ootetaan iltaa.

1 tykkäys

Mihin perustat näkemyksesi?

historialliseen tietämättömyyteen, koska vaikeatahan tämä on, jos ei tiedä mitään.

1 tykkäys

Vähän samoja ajatuksia, mutta mulla on nyt tusina itse poimittua osaketta ja se on liikaa mun tulotasolla, sillä en pysty mitenkään hyödyntämään alennusta näiden kaikkien kohdalla. Ellei nyt sitten olla sivuttaisliikkeessä tästä eteenpäin vuosia.

Eli pohdin nyt, että jos ikinä elän tällaisen historiallisen kurssilaskun uudestaan, niin pitää kylmästi muuttaa rahaksi useampi osake ja jättää myymättä ne neljä/viisi joihin eniten uskoo. Nyt tällä hetkellä olen tyytyväinen että en myynyt mitään, sillä olisin jo sijoittanut ne uudestaan yhä laskeviin markkinoihin.

1 tykkäys

tää markkina tulee laskemaan ehkä vielä 3*6.0%, se on vasta 18%, sitten kun markkinat on rauhoittunut, kannattaa ostaa lisää, tai aikaisemmin…