Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Osto sampo 1000kpl @ 26.9€.
Myynti sampo 1000kpl @ 27.02€.

Noin satku tienattu OST:lle … olisko tähän järkevämpiä tuotteita :grin:

Näköjään liian hätäseen möin :man_shrugging:

5 tykkäystä

Myyntiin mäni

Tuplattu Harvia-positio OST:lle hintaan 8,18€, keskihinta nyt 7,63€.

Myyty pois OST:lle vahingossa jääneet Martelat hintaan 1,84€ (ostohinta taisi olla melkein 3€). Martela oli vielä kuukausi sitten jokerilappu, joka saattaisi selvitä kaatumatta ja tuplata-triplata arvonsa, mutta Covid-19 taitaa nyt olla kuolinisku kyseiselle puljulle. Perustelut:

  • Jatkuvasti (nousumarkkinassa) heikentynyt tase
  • Myynti perustuu lähes 100%:een B2B-markkinoille
  • Covidin takia konttoreiden käyttö ja kalusteiden uusiminen vähenee
  • Näin kalliita konttorikalusteita ei kukaan (muu kuin Martelan osakkeenomistaja) osta kotiinsa
2 tykkäystä

Pahoittelen off topic -kommenttia, mutta niin moni oli tankannut Tokmannia alennuksella, etten voinut vastustaa: Tokmannia sai viime lokakuussa ennen loppuvuoden “kiimaa” 10llä. Ei nyt mielestäni vielä ihan sellaisessa alessa ole, että itse lähtisin ostoksille vaikka ei varmaan olekaan niitten joukossa jotka pahiten koronasta kärsii.

Jottei menisi täysin ohi niin ostin taas pienen viihdytysposition dax-shorttia aamulla, pistin pienellä tappiolla kiinni kun näytti siltä, että s&pllä nousupäivä tänään.

6 tykkäystä

Maanantaina vklp yli seisseet shortit lihoiksi, ja aloiteltiin maanantaina ostoja, joita täydennettiin tiistaina aamulla vielä nouseviin kursseihin. Tarkoitus oli laittaa koko OST peliin ja kattella markkinoita → päädyin myymään avauspositiosta 2/3 eilisen nousuissa veke. Muutama tonni toimi vaivanpalkkana - jos olisi ollut alkuperäinen tarkoitus niin ehkä olisi tullut muuten veivattua kuin yksittäisillä osakkeilla :smiley:

Tänään myyty Remedyt veke - johan kerkesi 2 pvää olla salkussa. Normaalisti en luopuisi, mutta tässä markkinatilanteessa +30% toimii ja katsotaan jos yleisen karhuilun myötä Remekin laskettelisi vähän alaspäin - mielelläni kyllä hyppäisin uudestaan kyytiin.

Sen verran näytti olevan turboistakin pelikassa pullollaan, että napattiin nyt viikonloppua silmällä pitäen vähän shortteja daxiin ja jenkkeihin kehiin. Katotaan miten käy :slight_smile:

1 tykkäys

Joo, kyllä Tokmannin tarinaankin tulee nyt viivästys, voi olla vaikea saavuttaa 0,80 Eps tänä vuonna(siis viime vuoden taso), kevätsesonki nyt joka tapauksessa menee pilalle. Pitkän aikavälin tarina toki mielenkiintoinen, mutta itse olen viime viikkoina kevennellyt ja enää peruspositio jäljellä(7,50 tasoilta ostettu).

Lisäys: Ei toki tarkoita, ettenkö ostaisi myytyjä takaisin, jos hinnasta päästään yksimielisyyteen🙂

Tokmannia avattu positio päivän alennusmyynnistä.

Itse katson Tokmannia sillä silmällä, että odotan milloin myös Suomessa laitetaan kaikki muut paitsi ruokakaupat ja apteekit kiinni…

Kaikki Tokmannit luokitellaan ruokakaupoiksi.

Lisäys:Toki tuokin skenaario voi olla Tokmannin etu, kun Clasohlsonit ja muut menisi kiinni. Sorry, nyt riittää Tokmanni tähän ketjuun.

3 tykkäystä

Joo sorry OT tähän ketjuun, tuota en muuten tiennyt, koska niiden tuotevalikoima ainakin joissain kaupoissa rajoittuu lähinnä virvoitusjuomiin, sipseihin ja makeisiin.

1 tykkäys

Myyty Remedyt päivällä @14, hyppään takaisin jos tipahtaa

1 tykkäys

Juu, ei ole Astonista sedälle Sampo-neuvonantajaksi. Ehkäpä toisin päin, ks. sedän Sampo-kommentti sieltä sen ketjusta.

Mutta: teknot tulee koronassa pärjäämään ja varsinkin sen jälkeen, joten Aston voi heittää sedälle vinkkiä, milloin taas setä heittäytyisi taas mukaan vaikkapa Qt-tarinaan :slight_smile: Kun se aika taas koittaa, sedäm qt:t ulkoistetaan Astonin hoitoon, YES!

Masse-setä, FA, kaipailee jo niin Astonin qullero-kommentteja

4 tykkäystä

Koska indeksi vaan kiipeää ja kiipeää, ja SPX shortti alkaa olla hikoiluttavan lähellä knock-outtia, ostin luonnollisesti lisää samaa herkkua, tosin vähän korkeammalla knock-out rajalla.

1 tykkäys

Ne ei pelaa ketkä pelkää

Qt:ta voinee lapioida jo tuosta < 18€ tasoilta… :slight_smile: minä olen jo vähän ottanut

7 tykkäystä

Ei se taida sinne 17 tasoon nyt mennä mitä olen odottanut. Pitää varmaan itsekin lisäillä 18 alta mitä saa. Keskiarvo 16.50 nyt :grin:

pikku lisäys remedyä päivän hyviin uutisiin :slight_smile:

Loputkin A-sarjan Oriolat ulos ja loikka samalla rahalla B-rapun puolelle. Kunhan ulkit lakkaa luukuttamasta B-sarjaa niin korjannee lähemmäksi epälikvidiä A:ta.

Samoin Remedyä tankattu lisää tänään @14 kohdilta.
Ekan satsin ostin maanantaina @10,00 hintaan…

Ja en kyllä myy​:blush::chart_with_upwards_trend::ok_hand:

2 tykkäystä

On se jännä. Päätin pari viikkoa sitten että odotellaan Q1 tuloksia ennen kun ostellaan mitään. No tänään kotitoimistolla tarttui salkkuun Talenomia, Reveniota, Kamuxia ja Qt. Kaikilla yhtiöillä ihan hyvät tulevaisuuden näkymät että sen takia niitä katsellutkin mutta on se lyhyt muisti ja kärsivällisyys ihmisellä

4 tykkäystä