Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

SpareBank1 Nord-Norgea ostettu osinkodipistä.

Miehen salkkuun Fortumia pikku siivu lisäilty.

Ostin lisää: Fortum ja Konecranes.

2 tykkäystä

NoHot pihalle, Fortumia tilalle

Lisätty Capmania hieman @ 1,63.

Qt ostettu lisää tänään.

1 tykkäys

METSB osto.

Oho, Fortum on mainittu pariinki kertaan täällä!

Itsekin muiden joukossa lisäsin hieman Fortumia juustotilille.

Edit: Pieni lisäys Marimekkoa AOT:lle

Fortumia vaihteeksi, alkaa olla varsin tuhti pino jo…

Muuten oikeestaan katellu vaan ja odotellu josko ostohintoihin tippus lisää lappuja.

Käteistä 55%

Pieni avaus Cargoteciä salkkuun.

1 tykkäys

Verizonia ja Coca Colaa salkun täytteeksi

1 tykkäys

Kutina takapuolessa on, että suattaapi lasketella tai suattaapi olla laskettelematta.

Niinpä olen viime ja tällä viikolla vähän pyrkinyt aloittamaan long-salkun rakentamista, jottei nyt ihan jäisi rannalle ruikuttamaan. Silti stocks-cash on nyt about “fifty-sixty” Massea lainatakseni…
voi todeta taas, että ihan pohjiin tuskin osun… mutta en anna sen haitata koska myynnitkään eivät menneet ihan huipulta … säästöä tässä tulee silti pitkällä aikavälillä :slight_smile:

(talenomiahan tuota tuntui jäävän salkkuun entuudestaan jonkinlainen positio hinnalla 4,07€ mutta tuli viime viikolla sipaistua hieman lisää 5,0€:llä)

image

Fortumi ei ole mikään kurssiraketti mutta pakko sen verran olla että saa edes suurimmaksi osaksi sähkölaskut katettua osingoilla… (ei kuitenkaan siirtomaksuja :man_facepalming:)

kahdella eri OST:llä ovat kaikki nämä (ja TNOM vanhempi satsi vielä eri AOT:lla)

17 tykkäystä

Kahdella OST:llä? Rohkea kaveri. Varo sakkoja.

7 tykkäystä

minä+rouva, mutta “kaikkihan meillä on yhteistä” (minä vain hallinnoin) :smiley:

pari riviähän tuosta vielä puuttuu mutta katsotaan mitä kevät tuo tullessaan

1 tykkäys

Osto Konecranes 14,5€, ekaa kertaa tämä löysi tien salkkuun. Jos lentoliikenne ja matkustelu jäissä, kontit ja laivat pitäisi seilata tulevaisuudessakin. Jarkko Ahon vahvan uskon johdosta tähän yhtiöön, peesaan perehtyneempiä.

Ostona myös Metsoa ja Outotecia kumpaakin, keskihinnan alennusta.

Tämän päivän ostojen taktiikat siis average down ja peesaaja bullero.

3 tykkäystä

Pari veivausta päivän päätteeks vielä

Ahlström-munksjöt myyty
Cargoteciä ostettu

Joku muukin näemmä herännyt, vai ostitko isommalla kädellä? :smiley:

Nousijat Tänään Viimeisin
Navios Maritime Acquisition Corp +18,28% 5,24 USD
DHT Holdings Inc +12,75% 7,78 USD
Frontline +11,71% 10,49 USD

Itse ostin vähän SP500 shorttia ajanvietteeksi, jotenkin on sellainen kutina että tämä pikku nousu ja volatiliteetin hiipuminen on vain tyyntä ennen myrskyä ja isompi rysäys nähdään vielä.

Suorat osakeostot toistaiseksi holdissa, keräillään käteistä ja skannaillaan mielenkiintoisia kohteita… kiikareihin osui nyt ainakin Meredith Corporation (MDP) joka kaikilla mittareilla vaikuttaa naurettavan halvalta. Onko kyseessä Buy of a lifetime vai Value trap jää jokaiselle itse päätettäväksi, alla video youtubesta jossa pohditaan samaa.

Viime päivinä salkkuun lisätty Fortumia sekä Microsoftia.

4 tykkäystä

Valitettavasti on ollut sen verran kiireinen päivä etten ehtinyt kun piti käyttää aikaa kaikkeen muuhun “tärkeään”. Mutta taas nähtiin Inderesin foorumin vaikutus pörsseihin :sunglasses:

1 tykkäys

Hankalampaa löytää tällä hetkellä osakkeita jotka makaisi vielä pohjissaan. Otin kyytiin cityconia, cargoteciä ja capmania. Rahastomerkintä Seligsonin Tropico Latamiin, tullut alas noin 50% alkuvuoden huipuistaan.

Harkitsin paluuta Oma Sp:seen, hinta on jo hyvä, mutta pankkien riskejä on niin hankala arvioida…