Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Yes! Kerrankin vanha setä pääsi kyykyttämään luottopakki Viljoa :slight_smile: Yleensä setä hävinnyt nämä skabat 6-0.

Sedällä Fortum ja Sampo yht. 61% salkusta, mutta jos olis lissää rahhoo, niin lissää näitä myös osteskelisin. On meinaan sen verran halpoo edelleen. :slight_smile:

Masse-setä, FA, meillä on nyt uudet kansanosakkeet Noksun ja Nordean tilalla :+1: :heart_eyes: :+1:

12 tykkäystä

joo, kyllä muuten on mennyt vuosia hyvin, mutta paineessa tuli mokia. ehkä näillä nyt sitten osittain kuitataan.

1 tykkäys

Just oon myyntilaidalla… Ei mulla ole kuin 100 kpl, mutta tuolla fyffellä saa nyt niin paljon parempaa tuottoa melkein mistä vaan.

W.P Carey kyytiin 61 eepenillä, Harvia 10,20 sekä Fumia 15.07 :nerd_face: :nerd_face:

Itsellä vain 44% salkusta Fortumia ja Sampoa, jos nokittaisin Tokmannilla pääsisin myös 61%, mutta en nokita, koska tiedän, että myös Masselassa hamstrataan muoviämpäreitä :slightly_smiling_face:

7 tykkäystä

Carnival risteilyt on toistaiseksi risteilty minun salkussani.
Ostettu 11,9$ ja oli ajatuksena pitkään pitoon mutta otin varman päälle ja myin 13,52$ hintaan.

Vähän pakko siistiä salkkua, liikaa noita riskilappuja tullu haalittua (ahne kun on :person_shrugging:t3::joy: )

3 tykkäystä

Pikku kevennyssiivu Enphase-pinon päältä, +50%:n kurssinousu parissa viikossa riitti tuotoksi tällä kertaa.

1 tykkäys

Hernekeittoa ilman rusinoita, torstain kunniaksi.

hernekeitto

Alkaa ostettava loppua kun suurin osa seuraamastani lapuista on tehnyt ATH:n keskellä koronakriisiä. Jotain nyt sentään eksyi ostoskoriin.

Ostin pikkuisen metsää tänään. Siinä on aika varma tuotto ja muutenkin rahat suhteellisen turvassa.

6 tykkäystä

Lisätty hyväksi todettua rahastoa sen kunniaksi, että ylitti hetki sitten YTD. Swedbank Robur Technology A SEK.

Vaihdoin Sampoa Metsoon. Syyt tähän ovat kahdenlaiset:

  1. Osinkoalen jälkeen Metsosta saa paremman osinkotuoton osakesäästötilille omilla keskihankintahinnoilla (~4,8 % vs. ~5,6 %)
  2. Metson näkymät ja tuleva fuusio näyttäytyy houkuttelevampana yhdistelmänä suhteessa Sammon “vakuutustekniseen sitruunanpuristamiseen” ja yritysjärjestelytoiveisiin.
    Lisäksi näyttää siltä, että Sampo olisi konglomeraattialennuksineen jo melko täyteen hinnoiteltu, kun taas Metsossa on enemmän nousuvaraa (ainakin tuleville vuosille).

Lisäys: Myin aiemmin talvella arvo-osuustilille hankkimani kalliit Metsot ja ostan ne takaisin osakesäästötilille sopivalla hetkellä vielä toukokuussa. Hieman luovutustappioita ennakkoon tälle vuodelle.

2 tykkäystä

Eiliset Outotec osakkeet noin 7% voitolla. Heiluu osake niin paljon, että pitää ostaa takaisin seuraavan kerran kun tippuu jos tippuu.

7% = normpäivä Outotecillä. On se vaan sellainen vatkain. Olisi eilen dipin vaimeudesta huolimatta pitänyt selvästi ottaa setti. No, aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta :slight_smile:

Siivousta, myyntiin niin plussa- kuin minuspapereita kun on jos jonkinnäköisillä päähänpistoilla tullut haalittua:

Peab B @74 SEK
Feelgood Svenska @2.5 SEK
Hufvudstaden @129 SEK
ICA @420 SEK
Skanska B @181 SEK
Meredith @13.4 USD

…ja palaan hattu kädessä sijoitussuunnitelman pariin. Liirat pysyvät taskussa kunnes aukeaa otolliset paikat.

2 tykkäystä

Joo, tuo kyllä vatkaa. Voi ihan hyviä päivä kauppoja tehdä jos sattuu ostot kohdilleen. 0,29€ voittoa per osake tuli nyt.

itse möin aikaisemmin outotecit (ostettu about 3 eur pinnasta) ja eilen Metsot (tänään olikin nousua molemmissa…)

Outotecit myyty @3.82

Katanga Mining / KAT näköjään poistunut salkusta @0.16CAD

1 tykkäys

Tein niin että olen kasvattanut sampo ja fortum siivut 100k tasoon molemmat… Toivotaan, että se oli fiksua…

Ps. Sovin samalla 100k sijoitus lainasta tarpeen mukaan 3kk voimassa. Harmittaa, että pankki ei tätä hoitanut kun kysyin maaliskuussa…

15 tykkäystä

Metsot myyty 26,05, tarkoitus kyllä ottaa takaisin halvemmalla ennen mahdollisen osingon irtoamista. Kokonaan toinen asia on, että onnistuuko se. Markkinatilanne ja yli 30:ssa pyörivä VIX kuitenkin on minulle signaali, että pitää myös uskaltaa välillä myydä.

5 tykkäystä