Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Lisätankattu Scorpion Tankersia @16,15$, Pakkohan se Oli kun näin halvalla saa :handshake:

American Airlines löysi tiensä salkkuun. Myöhästyin vähän päivän aloituksesta, mutta tämänhetkinen yli 10% nousu vaikuttaa oikein lupaavalta.

3 tykkäystä

USA:n pahvit myyty pois →
Alliance Resource Partners, L.P. (ARLP) @ 3,37$
ContraFect Corporation @ 5,15$ (tässä tuli turpaan)

Ite nappasin viikko sitten jenkkilentoyhtiöistä Unitedia ja Southwestiä salkkuun. Hyvää kyytiä ollut joka päivä mutta vähän jännittää kauan sitä kestää. Southwest ilmeisesti taloudellisesti parhaimmassa jamassa mutta Unitedin osake vaikutti ottaneen kohtuuttoman paljon hittiä koronasta. Americaniin en tosin ole itse hirveästi kerennyt tutustua noita vertaillessa.

1 tykkäys

otin tänään klo 18.00 satsin. Lucinia …just pois +37% tuotolla…
kiitos ja kumarrus…
nousuvaraa olis vielä hyvin

Ite veivaillut tällä aika paljon, pistin vielä loput laput pois 4 euron päältä. Ostelee sitten taas kun laskua toivon mukaan tulee. Nousu varaa kyllä riittää

Olisin myynyt kolmasosan Nikolaa pois. Eipä nordnetti anna myydä. Koko illan ollut Nikola jumissa.

Minulla toimi Nikola-kaupat Nordnetissä hyvin

Muut kaupat toimii hyvin, mut Nikolaa ost:lla ei anna myydä.

Minulla toimi kaupat myös OST:stä

Nohot ja wulffit myyty.

Voisiko tähän ketjuun raportoida enenevissä määrin sellaisia ostoja ja myyntejä, joista kirjoittaja voi tehdä myös pientä taustakommentointia?

Mielestäni tämän ketjun arvo muille sijoittajille ideoiden suhteen kasvaisi, jos täällä “ei-perusteltujen päiväveivausten” sijaan kirjoiteltaisiin ehkä hieman pidemmistä positioista (ostot ja myynnit lyhyine perusteluineen). Tällä hetkellä tuntuu, että paljon tulee “ostin X aamulla, myin Z keskipäivällä, turskaa tuli Y:stä ja X:stä illalla” …ja ketjun lisäarvo useimmille pitkäjänteisille sijoittajille on melko mitätön…

ts. en kannusta raportoimaan tänne kaikkea päiväkaupankäyntiä, mutta eihän se tietysti ole kiellettyäkään…

ja saa tietysti olla eri mieltäkin ihan vapaasti :v:

63 tykkäystä

Lähinnä itsekin perusteluja kaipaisin aina mukaan, oli syynä sitten funda, TA tai vaikka salkunhallinta. Mutta olisi plussaa jos aina kävisi ilmi miksi kyseistä osaketta ostettiin/myytiin, eikä vaikka sitä naapuri lappua.

2 tykkäystä

Myöskin ostojen kappalemäärät olisi kiva saada? Paljon lisäarvoa tuo jos toveri ostaa “suuri riskistä” lappua 5kpl. yhteensä 100€ :sweat_smile: Jotkin ovat aloittelevia sijoittajia, toiset eivät en ymmärrä miksi ne euromäärät on piiloitettava :man_shrugging:

Voisi olla erillinen ketju, ostot/myynnit/perustelut pitkä salkku

pidetään sitten tämä ketju niille, jotka kirjaavat perustelut myynneille ja ostoille… jos joku haluaa niin perustakoon päiväveivauksille oman ketjun… tämän ketjun idea oli, että muut saisivat täältä perusteltuja ideoita :slight_smile:

edit: ts. siis päiväkaupantekoa ei tarvitse täällä mun puolesta kuvailla, vaikka ei sen laajemmin pitkien positioiden perusteita jaksaisikaan availla…miltä kuulostaa?

en ole tietysti mikään moderaattori, mutta juurikin tuo ideoiden saaminen oli mulle number one… eikä kaikki mahdolliset päiväkaupat tänne listattuna :slight_smile: ideat hukkuvat tänne sekaan, jos päiväkaupoilla floodataan ketju täyteen… lopulta ei pysy edes kärryillä kuka on mitäkin ostanut longina vai onko kyse veivauksesta

10 tykkäystä

Mun mielestä sijoittaja saa nähdä sen verran vaivaa, että katsoo itse mielenkiintoa herättävästä yrityksestä taustatiedot ja tekee oman riskiarvion. Samalla käy varmasti selville, kuinka paljon osaketta voi ostaa oman sijoitussuunnitelman mukaan. Eihän kukaan kuitenkaan tee lopullista päätöstä täysin toisen ihmisen riskiarvion perusteella? Tai silloin ollaan heikoilla mailla.

Jos kaikki tuodaan pöytään kuin manulle illallinen, niin touhusta menee vähän hohto. Olen saanut tältä palstalta monta hyvää vinkkiä, vaikka on ollut esillä vain osakkeen nimi. Selvittelemällä asioita noin viisi minuuttia on saanut jo paljon vastauksia.

4 tykkäystä

Ostin eilen avausposition Cerner Corporationia. Kyseessä on Kansas Cityssä päämajaansa pitävä terveydenhuollon ohjelmisto- ja palveluyritys. FWD PE 26, P/S 4, P/B 5,76. Yhtiö on kasvanut y-to-y tasaisesti viimeiset 15 vuotta, mutta viime vuosina kasvutahti on hidastunut 3-8 prosentin haarukkaan. Uskon kuitenkin että parempaa on luvassa, yhtiön siirtyessä ratkaisussaan yhä enenevissä määrin pilvipohjaisten ratkaisujen puolelle. Erityisesti sairaalaohjelmistojen puolella siirtymä on kuitenkin hidasta, koska usein kriittisten järjestelmien on kyettävä toimimaan myös kriisitilanteissa verkkoyhteyksien ollessa alhaalla.

Yhtiön osakekurssi on ollut korona-aikanakin suhteellisen vakaa, kurssin tiputtua helmikuun huipusta $79 → $57 taalan tasolle.

Suomessa yritys on voittanut hiljattain julkisen kilpailutuksen asiakas- ja potilastietojärjestelmän toimittamisesta hankintarenkaalle, johon kuuluu Keski-Suomi, Vaasan alue, Etelä-Savo ja Pohjois-Karjala. Diilin arvo luokkaa ~300 miljoonaa (10 vuotta).

5 tykkäystä

Vihdoin pääsin eroon Nexstim -lapuista kaikenlaisten vaiheiden jälkeen pienellä netolla. Annista tehdyt merkinnät auttoi tässä isolla käpälällä.
Tämänpäiväisessä raketoinnissa olisi ollut mukava olla vielä mukana pidempäänkin, mutta tässä vaiheessa - I’m out :sweat_smile:

3 tykkäystä

Mielestäni tämä ei vielä kerro mitään. Toiselle esim. 1000€ voi olla 10% salkusta ja toiselle 0,01%. Koko suhteessa salkkuun on mielestäni se oleellisempi mittari, mikä suhteuttaa ko. sijoituksen merkitystä kyseiselle sijoittajalle.

33 tykkäystä