Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Nikolat lähti myyntiin avauksesta. Mahdollisesti tulee myöhemmin takas halvemmalla, mikäli hinta laskee. Tilalle Golar ja FMCI

1 tykkäys

Tänään myyty yksi kolmesta salkusta, joka sisälsi riskisimmät laput, kokonaan. Paino kokonaissijoituksista n. 20 %.

Lopuista kevennetty 70 %.

Kokonaisuutena tänään realisoitiin siis hieman yli 75 % osakkeista.

Viikon mittaisen dippi, joka taisi, kiitos FEDin, päättyä siihen kun painoin punaista nappia, söi ikävästi tuottoja. Plussalle kuitenkin auttavasti.

Ajatuksena ei ollut lopettaa osakkeiden ostamista, vaan olin haistavinani ilmassa isommankin alamäen. Enkä prkl osannut ennakoida sitä, että printteriä jo lämmitellään :crazy_face:

18 tykkäystä

MeikäHärkä myös myynneillä OST:llä tänään, koska olin jo 100% osakkeissa ja cashiä piti taikoo että pääsee taas ostelee :relaxed:

-Talenom myyty @8,20€. Uskon että ollaan vähän aikaa tän kanssa huipuissa ja tarkoitus kyllä ostaa nämä takaisin johonkin salkkuun koska uskoa firmaan löytyy mutta nyt tyydyin mukaviin voittoihin.

  • Golar LNG myyty @8,15$. Nämä ostettu 6,08 kohdilta ja tämä vaan oli sen verta riittävästi voitolla että joutui leikkurin alle.

-Mediobanca Di Credito🇮🇹 Myyty @6,93€. Sama juttu tässäkin eli riittävät nousut napattu ja vähän alunperinkin jännitti ostaa Italian pankkia tällaisessa kriisissä mutta onnistui hyvin tuo riskinotto.

Yhteenvetona: Nyt on taas pelirahnoo about 13%
:clap:

3 tykkäystä

Eikö ollut tiedossa jo viime viikon lopulta, että FED kehitteli jo seuraavia siirtoja? Muistan ainakin jostain uutisista lukeneeni.

Itse tuplasin Dynacertin position (joka ei vieläkään erityisen iso). Haluan olla isommin mukana autoteollisuuden vähäpäästöisyysasioissa (nimenomaan businessmielellä) ja dynalla vaikuttaa olevan mahdollisuuksia päästä pidemmälle.

Ostettu Hyatt Hotels (ehkä toipumaan päin), UPM (“ikiholdiin”), Plug Power (vetyhypeen arpa) ja myyty Siltronic AG (kilpailutilanne ahdistaa ja oli lähes tuplannut ostohetkestä). Nyt paino 85% osakkeissa 15% cash

1 tykkäys

Myyty Fortumit +20% voitolla.
Uusi aalto varmaankin tuloillaan… :grimacing:
Sammot sitten seuraavaksi pihalle.
Remedy ja Kamux pysyy iki holdissa :slight_smile:

3 tykkäystä

En muistanutkaan, että ostin pari päivää sitten Faronia lisää, eli olin tuplannut positioni 3,8€ hinnalla. Tänään huomasin, kun Faron hieman vihertää.Perusteluna tuplaukselle on jo pidemmän ajan seuranta, eli olen odotellutkin lisäostopaikkoja ja hitaasti tuo kurssi on vajonnutkin niin kuin odotin sen menevän kun ei mitään erityisiä uutisia ole vähään aikaan tullut. Silti, taustalla homma on rullannut ja usko ja toivo on vahvana että näyttöä alkaa valumaan ja pitkällä tähtäimellä jos homma menee pakettiin (2023 mennessä?), niin rahoiksi tuolla taitaisi lyödä ja kovaa.

Tällä hetkellä voidaan saada korkeintaan hieman “jatkokannustavaa” uutista, eli sellaista suuntaviittaa että kaikki menee suunnitellusti. Mutta tämä vaatii toki katseen hieman pitemmälle vielä, ellei sitten hae pientä pikavoittoa isommalla rahasummalla. Minun rahasummat ei ole niin isoja, että lähtisin vieelä +5% veivailuihin tässä.

Millaista tämä meno olisi, jos tiedottajana olisi Trevor Miltonin tai Elon Muskin kaltainen twiittaaja? :slight_smile:

1 tykkäys

Faronia tuli tuplattua eilen ja tänään, keskihinta nyt 3,60. Hyviä uutisia tullut pitkin kevättä sekä faronilta että herantikselta niin molempia tullut lisäiltyä. Ei myöskään haittaa vaikka näillä ei pääsiskään rikastumaan, molemmat tekee arvokasta töitä mitä tekee mieli tukea.

1 tykkäys

Kevennetty omaan makuuni ylisuurta Metso-positiota pikkuriikkisen 32,20. Firman markkina-arvo heittelee aika mukavasti, kun eilen aamulla oli poimittavissa hintaan 28,90. Tiedän kyllä, että osinko(1,47) irtoaa vasta huomenna, mutta tässä markkinatilanteessa ja -sentimentissä, jota itse pidän edelleen ylioptimistisena, etenen varovaisuus edellä. Itse haen kuitenkin kohtuullista, en maksimaalista tuottoa :slightly_smiling_face:

2 tykkäystä

Kauhea himo olisi lisätä Sampoa oikein kunnolla, mutta odottelen dippiä vielä. Ostin NEL kevennykset takaisin euroa kalliimmalla. Vaikuttaa NEL lupaavalta.

Pörssissähän ollaan tavallaan siksi, että saadaan saadaan rahoitusta hyviin juttuihin ja sitä rahoitusta taisi NEL juuri hakea.

1 tykkäys

ostin Innofactoria. Hyvin tullut tiedotetta kaupoista. taas yksi. hinta pyörinyt tasaisesti 80 ja 90 sentin välissä. Edelliset erät hankin 82 ja 83 cent kohdalla.

Muistelen joskus omistaneeni Innofactoria jostain 1,2-1,75 välimatkalta. sitten käytiin jopa jossain 40 sentissä vai alle. ehdin jo kaupata omani lois, mutta olen taas mukana, sillä käsittääkseni tilauskanta alkaa olla aika muhkea ja hyvän mittainen ja uusia tilauksia tuntuu tulevan tasaisesti, sisäisiä ongelmia on ratkottu ja kannattavuus taitaa olla plussalla, sekä jatkuvia palveluita iso osa.

edit: Lisään vielä tähän, että oma luottamukseni yhtiötä kohtaan kävi pohjamudissa, mutta on alkanut kovasti parantumaan. Jos käyttökate oli ennätyksellinen alkuvuodesta samoin tilauskanta, niin jotankin voisin olettaa, että voitaisiin palata arvostuksessa vähän ylemmäksikin.

Ostin 11 tonnia typpilannoitetta. Investoinnin nettonykyarvo ja ilmastovaikutus ovat positiivisia, joten en mieti vaihtoehtoiskustannusta.

7 tykkäystä

Eilen ja tänään koriin päätyi Sampo, Taaleri, Oriola ja Faron.
Ulos lensi Chromogenics, koska en jaksanut tiedottomuutta enää.
Nyt osakepaino 60%, johon tyytyväinen. Sampoa lisää jos jotain.

2 tykkäystä

Itse olen tehnyt täysin päinvastaisen ratkaisun. Remedystä luovuin 22 eurossa, ja kamuxit myyty muutamassa erässä pois. Sen sijaan Fortumia ja Sampoa holdissa vino pino hyvään hintaan.

5 tykkäystä

Eilen ja tänään myyty salkusta ~75%, loputkin lähdössä ulkoilemaan. Jaa että miksi?

  • Häröpallomarkkina, josta ei vain ota selvää.
  • H1/Q2 tulossa, joista voi seurata mitä vaan
  • Eilinen Brrrrrr laittoi lisää vauhtia nousuun, josta oli helpompi myydä
  • Strategian uudelleen rakentaminen
  • Sopivasti käytettävää verotappiota, niin ei mene maksun puolella
  • Potentiaalinen isompi pudotus tuloillaan vielä, josta pääsee vielä kyytiin pidempään holdiin - jos ei, niin sitten etsitään sopivia kohteita ajan kanssa.

Täydellisen poiston osasyynä on myös välittäjän vaihto. Paremmat sovellukset ja halvemmat välityspalkkiot Mandatumilla. Heinäkuun alusta tilin avaus, niin saa pari kuukautta treidata rauhassa vielä pienemmillä kuluilla myös USA puolella :grin:.
Ainoa mitä jään paitsi on Nordnetin luotot, joista sai sopivaa joustoa välillä. Ei saanut Active traderia avattua, ehdot jäi vajaaksi - yritin kyllä pysyä asiakkaana :sweat_smile:

Lähti siis Fortum, Tokmanni, Kesko, Omega Healthcare, Nikola, United Bankers, Raisio…

Telia jäi juuri myynnin keskeytyksen aikaan laittamatta ulos, olisi ollut hyvä 5% nousupäivä. Huomenna sitten ilmeisesti hyvä hetki :thinking: Ja parit muut on vielä liipaisimella, kunhan vain sopiva ostaja löytyy sopuhintaan :smirk:

5 tykkäystä

Evakuoitu spekulatiivinen Nokia-setti iltapäivän dyykissä muutaman prosentin voitolla kun alkoi taas jenkkipörssi näyttämään virustartunnan saaneelta. nyt ~55% käteistä odottelemaan parempia ostokelejä. Ehkä olisi pitänyt urheasti holdata, mutta voitto se on pienikin voitto.

1 tykkäys

Fortum oli suurin sijoitus ja piti riskiä saada alemmas, niin myin.
Sampoa taidankin vielä pitää.
Kamuxissa näen eniten nousu varaa ja bisnes on helppo ymmärtää fortumii nähden.
Remedy +95% mukana pysytään huonoon peliin asti. Pelit lähellä sydäntä muutenkin, joten sitäkin kautta mukava olla mukana tässä.:sunglasses:

4 tykkäystä

Perjantaina lisäilin Sampoa ja eilen myös pieni lisäys Kamuxia, koska positiivisen oloista juttua tulee jatkuvasti.

2 tykkäystä

Sampo palasi takaisin salkkuun eilen. Lisäksi pienenä futuurikorttina kyytiin Live Nation Entertainment inc, jossa kassan pitäisi johdon mukaan kestää kriisin yli.

2 tykkäystä

Finnairin merkkareita ostettu, koska alennus verrattuna varsinaiseen osakkeeseen.
2,556
2,322
Hyvin näytti osuneen pohjille (tähän mennessä) toinen osto.

1 tykkäys