Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Miksi tarvitsee luvan? ? :flushed:

Minä olen ostellu pojan salkkuun kyllä jenkki, ruotsi ja norja lappuja.

Onko kenties joku pankkikohtainen juttu vai mikä :thinking:

1 tykkäys

Vähän menee offtopiciksi, mutta tuolta jutusta saa aika hyvän peruskuvan mitä saa ostaa, jenkkilappuja varten vissiin pitäisi hakea ainakin maistraatin lupa, 180e/ostos tms., koska ne nähdään riskisempinä kuin EU-yhtiöt.

Täällä näköjään jatketaan liputtamis käytäntöä… ja viestien poistamista. Minulle aivan sama… säännöt eivät ole näköjään kaikille samat. Kirjoittelu loppui nyt sitten tähän… Niin ja liputtakaa samantien ja poistakaa tämä…Olisi myös kiva tietää kuka liputti ja kuka poisti viestini. Tulee vain semmoinen fiilis tästä touhusta että jotain ahdistaa jos joku joskus onnituu ja siitä hyvästä heitellään liputuksia ja poistellaan viestejä. Illalla vain laitoin päivän päätteeksi tänne että yhden kupongin laitoin lihoiksi yli 40% päivä nousun päätteeksi ja muutenkin tein osakkeella muutaman sadan % nousun se taisi olla joillekkin liikaa :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

79 tykkäystä

Älä välitä @Meri tuota liputusta, sitä tapahtuu kaikille jotka vähänkään kirjoittaa rohkeasti. Toivottavasti jäät palstalle, sinulla on hemmetisti annettavaa tänne.

51 tykkäystä

Joo Keisari… Tuo osake jonka eilen myin olisi voinut olla jollekkin hyvä koppi ja sillä todennäköisesti olisi voinut tehdä vieläkin rahaa :wink:. Mutta omalta kohdalta löin lihoiksi ja siirrän rahat tänään muihin osakkeisiin odottamaan nousua :slightly_smiling_face:

27 tykkäystä

Ootko Meri Sharevillessä? Ois kiva seurata sitä kautta tekemisiäsi. Tässä ketjussa tulee niin paljon viestejä, että seuraaminen on vaikeaa.

4 tykkäystä

En ole. Ainakaan vielä :slightly_smiling_face: aika ei vain tahdo riittää kaikkeen. Päivät menee koneella muutenkin lukien kaikkia uutisia ja purkaessa milloin mitäkin kuponkia :slightly_smiling_face:

8 tykkäystä

Mutta jos teet kaupat Nordnetin kautta niin eihän Shareville vaadi sinulta mitään. Sehän päivittää itsekseen kaikki sinun myynnit ja ostot.
Voisitko liittyä Sharevilleen? Kiitos.

10 tykkäystä

Toki “myin 50% voitolla, joku voi saada vielä pienet hatsit jämistä” voi olla rahanarvoinen tieto, mutta paljon informatiivisempi olisi postaus ko. osakkeesta silloin kun ostaa sen.

En tiedä kuka liputteli tai poisti, mutta käsittääkseni tässä(kin) ketjussa aika monta viestiä on saanut lähteä, kun se kuuluisa joku on tulkinnut informaatioarvon olemattomaksi. Kaffehuoneessa sitten lämpimikseen juhlimiset, joilla ei ole tarkoitus tarjota muille mitään konkreettista infoa.

Ja jotta tämä viesti jäisi elämään edes hetkeksi:

Kohta ostetaan Kamuxia tasan 7.0 hintaan. Syytä ei liene tarvitse avata :upside_down_face:

Tai sitten ei ja deletoin tämän viestin myöhemmin itse.

@Armaani Kuten itsekin huomaat, ilman moderointia menee vaikeaksi seurata. Tämänkin ketjun tarkoitus on olla puhdas tiedonjakopaikka silti 9 viimeisintä viestiä ei sisällä mitään otsikkoon viittaavaakaan.

2 tykkäystä

Tottahan sinä turiset. Jotta ei aivan offtopiciksi menisi;

Eilen ostin Finnairin merkkareita 1,62 € hintaan.

Eikö tämä ole ostin/myin juuri äsken ketju?
Noh, Kamuxia kyttään tänään, jos hieman alemmalla hinnalla saisi.

5 tykkäystä

Niin minäkin luulin… Että tämä on Ostin/MYIN juuri äsken ketju :grin:… Eilset ostot ja myynit tänne laitoin… Ja myynti ei sitten sopinutkaan :grin: :grin: :grin:

15 tykkäystä

Tätä ketjua muutettiin vähän jonkun aikaa sitten eli haluttiin enemmän perusteluita ostojen/myyntien tueksi, tämä varmaan selittää asiaa.

5 tykkäystä

Kaikki kunnia ja arvostus sinulle @Meri mutta poissaolosi aikana tuonne otsikkoon lisättiin tuo perusteluvaatimus juuri siksi, että saataisiin käyttäjiä kutiteltua jakamaan käyttökelpoista tietoa muillekin. On täysin absurdia kuvitella, että kellään riittäisi aikaa käydä läpi jokaisen foorumilaisen jokaista ostoa tai myyntiä yrittäen selvitellä niiden perusteita, ja jos taas viestin tarkoituksena on vain juhlia voittoja, niin kaffehuoneessa taitaa olla sopivin paikka sille.

15 tykkäystä

Perusteluiden puute tai off topic on varmasti suurin syy poistoihin. Eihän viestillä ole mitään arvoa jos ilmoitetaan tyyliin “Ostin Fortumia hintaan 16€ ja myin 17€:lla. Ostin sitten Sampoa tilalle 30€:lla”.

Ketju ei ole mikään Nordnetin Tapahtumat ja Laskelmat- välilehti. Ei kaikkia tapahtumia tarvitse ilmoittaa kaikille. Jos kaupalle ei pysty antamaan kunnollisia perusteluita niin ei se ole ilmoittamisen arvoinen.

11 tykkäystä

Minulle riittää perusteluksi 50% tuotto. Vaikea määritellä, mikä on oikeanlainen peruste ja mikä ei. Saa/pitää poistaa tämä viesti :smiley: .

13 tykkäystä

Ymmärrän kyllä asian ytimen…Ja eilisen myyniin ainut perustelu olisi ollut että tarvitsin rahaa muihin uusiin ostoihin. Sekään nyt tuskin olisi ketään auttanut yhtään mitään. Ja kuten olen tänne aikaisemminkin kirjoittanut olen laiska kirjoittaja… pörssipäivän päätteeksi vielä laiskempi tekemään mitään ihme perusteluita päivän tapahtumista. Ja jos se on joltain pois että edes lyhyesti kerron mitä päivän aikana touhusin voidaan se jättää poiskin… ei tämä tänne kirjoittelu ole minun työ :grin:. Ja tuonne muihin osioihin linkkien laittaminenkin on tehty näköjään vaikeammaksi… Niihin kun vaan päivän aikana törmään olen heittänyt niitä näytille vaikkei ne minua itseä mitenkään kiinostakkaan mutta kyseisiä osakkeita omistavia voisi kiinostaa hyvinkin paljon… niin kuin nyt tänä aamuna nakkasin tuonne Forttumi osioon yhden uutisen.

10 tykkäystä

Kamux osuus tuplattu @7,37 YIT:tä kevennetty

Kamuxin possa miltei 4-kertaistettu aamun “dipistä” 7,38€/lappu hintaan.

Outoa kyllä alkaa poistamaan viestejä vain sen takia, ettei siinä ole perusteluja. Järkevämpää pitää vapaamuotoisena ja antaa kaikkien postaa siihen tyyliin kuin haluaa, jos vain on asiallinen viesti.

Jotenkin en nää taas mikä siinä haittaa jos joku postaakin osti x:summalla x:osaketta. Tällä sensuroinilla voi kyllä taata sen ettei kohta postaa kukaan tänne mitään.

13 tykkäystä