Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Nyt on niin kova haippi päällä että nopean tutustumisen jälkeen mukana Smart Eye -junassa pienellä panostuksella (132,40 SEK). Ei pysty jäädä sivusta seurailemaan kun muut rikastuu!

2 tykkäystä

Fortum oli lähtenyt @17,98.

Samalla huomasin OST:n olevan tyhjä. Olen huono holdaamaan voitollisia osakkeita, ja toisaalta olen varautumassa pörssin korjausliikkeeseen. Toki jotain sisältöä oli pakko saada, niinpä nöyrryin palauttamaan kamuxia salkkuun @9,99. Muuta ostettavaa en Suomen pörssistä keksi vaikka mieli tekisi

Kevensin Nordeaa hintaan 6,92 €.

Salkussa on ollut aika iso paino finanssisektorilla (Nordea, Handelsbanken, Taaleri, Axos). Sitten kun vertasin salkkujen tuotto-% keskustelun normilukemiin, niin havaitsin että olen mörninyt tässä itse indeksien tahdissa kun moni muu palstalainen huitelee ihan toisenlaisissa lukemissa :thinking: :grimacing:

Eli finanssisektorin painoa hitusen pienemmäksi ja rahat etsimään parempia kohteita…

2 tykkäystä

Lisätty Genovista, kun dippailee urakalla, enkä itse löytänyt mitään erityista syytä tälle.

3 tykkäystä

möin osan Avidlyistä pois, kun ajattelin, että perjantain Leaddesk ostosta osa voitasiin näin rahoittaa.

Intrumit lähti pois osana riskienhallintaa. Hyvä nousu koronamontusta.

1 tykkäys

Myyty Fortumit 18.00e. Nopea nousu ja tuntitasolla RSI poltellut jo aamusta saakka. Samalla volyymi ollut laskussa. Olisikohan ostolaita jäähtymässä? Yritetään ostaa takaisin pienen jäähdyttelyn jälkeen.

ostinkin sisäpiiri uutisen innoittamana ihan pienen siivun Glastonia… yhteenäs taitaa olla nyt n. 4000kpl. eli ei minun salkussa paljoa merkkaa, mutta näillä pikkuisilla riski ja käännepositioilla voi tehdä sielä täältä kuitenkin tuottoa, jos veikkaus osuu oikeaan.

3 tykkäystä

Otettu pikarahat smart eyen hypestä, pe kyytii. 120 ja tänään pois 132. Voihan tuo olla huonokin liike mutta lähin käytännössä hypetyksen mukana pikapelii

2 tykkäystä

Myyty puolet Fortumista hetkeksi kovan nousun jälkeen. Indikaattorit kuumana, joten oletuksena että osake jäähtyy tuosta hieman.

Myynti Fortum @ 17,9&17,87€
Myynti UPM @ 25,61€
Myynti Sampo @ 34,42€
Lisäys Revenio @ 33,5€

Velkavivun poisto. Myytyjä yhtiöitä jäi vielä reilu kasa eläkevakuutus tilille. Katsoin että tässä kohtaa on hyvä vähentää riskitasoa. Nämä positiot olivat kaikki korona dipistä tai sen jälkeen ostettuja. Reveniota teki mieli ottaa vähän lisää. Salkkuni on hyvää tahtia muuntautumassa osinko salkusta kasvuyhtiö salkuksi.

3 tykkäystä

Fortum Bullit loput pois.
Avidlya otettua takaisin.

Saapa nähdä kuinka iso virhe tuli tällä kertaa veivailuilla tehtyä, ei ole hyviä kokemuksia veivailusta, mutta tämä oli ns. pakko tehdä.

50% Fortumeista ja 50% Sammoista vaihdettu Revenioon.

Reveniot tuli myytyä viimeksi osarin alla ja siitä saakka olen havitellut niitä takaisin salkkuuni. Tänään tuli sopiva mahdollisuus kun Revenio oli pari prosenttia laskussa ja Fortum puolestaan hyvässä nousussa. En halua katsoa enää yhtäkään Revenion osaria ilman, että yhtiön osakkeita on salkussa.

Lisäksi Harvia-positio lisätty ns. täyteen. Lisää ei tule tätä huippufirmaa enää osteltua ainakaan aikoihin, alkaa olla sen verran paksusti jo salkussa.

Jatkossa sijoittaminen onkin sitten helppoa, kun tarvitsee keskittyä vain siihen, että viimeistään ennen ennen ensi kevään osinkoja olen saanut haalittua tänään myymäni Fortumit ja Sampot takaisin salkkuun. Molemmat firmat ovat salkun tukijalkoina lähinnä osinkojen takia, eikä näissä toivon mukaan ole suurta pelkoa, että kurssit lähtisivät raketoimaan lyhyellä aikavälillä (koputtaa puuta) :smiley:

10 tykkäystä

Vähennetty noin 25% QT:sta, 30% Admicomista ja tuplasin näillä Noho-position.

2 tykkäystä

SmartEyen kelkkaan hypätty katsotaan mitä tapahtuu, samoin hyppäsin myös Suomisen kyytiin

3 tykkäystä

Applea ostettu splitin jälkeen.

9 tykkäystä

Kamuxia 500kpl, kympillä. Huomenna lähtee taas kiitoon kun traficomin tilastot julkaistaan😉

11 tykkäystä

Kamuxia lisätty 10.02e. Syy selitetty ylempänä. :call_me_hand:

2 tykkäystä

Tesla Bearia x3. Mikäpä sen parempi kuin taistella BluSkyBreakOutteja ja 80% 3 viikossa nousseita vastaan :man_shrugging:

6 tykkäystä

Myyty iShares STOXX Global Select Dividend 100 UCITS ETF (DE). Oli salkussa 12% painolla kolme kuukautta. Päästy eroon ostohinnalla. Yhdet kvartaali osinkot jäi käteen. En oikein keksi huonompaa kohdetta näin jälkiviisastellen.
Perustettu OST Nordnettiin. Seuraava tavoite siirtää Suomi osakkeet sinne ja saada ns täyteen.