Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Kytätty pitkään ja (taas) myöhäisheränneenä avauspositio Harviaa 20,500e/200kpl. Tämän innoittamana liiga-pelin erätauolla pesty myös sauna. :grin:

Viikonloppuja kaikille.

8 tykkäystä

Pieni riskipositio, oletettavasti lyhyehköön tai keskipitkään swingitreidiin
Hersha Hospitality HT, US REIT @4,90$
Luksushotelleja :grin:

2 tykkäystä

joo, aivan varmaan totta. Kiitos! :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Saako olla kaikkea kolmea samaan aikaan?

Rahastonhoitaja-minä osti tänään New York Mortgage Trustia [NYMT@ 2.77 $] pitkään salkkuun (omaan henk.koht.rahastoon) hyvän osarin ja näkymien perusteella koska yhtiö on hänen mielestään nykyhinnoilla aliarvostettu tarjoten tämän hetken 10% osinkotuoton lisäksi myös hyvän kasvupotentiaalin useamman vuoden tähtäimellä.

(Swing-)Treidaaja-minä osti Gold Resource Corpia [GORO @ 3.03 $] arvometalli/treidisalkkuun koska uskoo a) valloillaan olevan dollarielvytyksen johtavan väistämättä inflaation sekä arvometallien hintojen ja sitä kautta kaivosyhtiöiden kurssien nousuun ja b) että kyseinen yhtiö on tällä hetkellä täysin väärin hinnoiteltu potentiaaliinsa nähden (seeking alphasta löytyy syvällisempää analyysia kiinnostuneille: Gold Resource Corporation (GORO) Stock Price, Quote, News & Analysis)

Veivaaja-minä on sitten se kaveri joka yrittää ajoittaa markkinaa ja etsii ylimyydyistä/-ostetuista osakkeista/indekseistä mahdollisia potentiaalisia veivikohteita lyhyellä tähtäimellä välillä viputuotteita hyödyntäen (veivaajan ongelmana on se että tällä hetkellä ei ole ollut aikaa istua seuraamassa kursseja sillä aktiviteetilla millä pitäisi joten veivaukset on jäänyt minimin)

8 tykkäystä

Myyty Musti Group 21.70. 40% tuotolla

2 tykkäystä

Ostin 4 riviä vakiota.
Jinkoa siivu taas ostille

2 tykkäystä

Splendid! Olen täällä oppimassa :hugs:

1 tykkäys

Ostettu vahingossa 300kpl workhorsea 100kpl sijasta ja tällä kertaa OLI sitten sitä käteistä ja kauppa meni heti läpi. Ei kehtaa heti myydä poiskaan, toivottavasti ei nyt hirmuiseen laskuun lähde maanantaina, kun ei raaskisi pois myydä heti ja ottaa takkkiin välityskuluja :smiley: no vähän isompi aloitus tälle lapulle…

3 tykkäystä

Pieni lotto ma aamulle vetämään:

Myyty siivu Berkshireä ja ostettu vapautuneilla käteisillä Workhorsea.

1 tykkäys

Ostin Fiverr Internationalia lisää aamun pienestä dipistä.

1 tykkäys

Olen miettinyt tämä Ostin/myin juuri äsken -ketjun kehittämistä.

Voisiko toisten ostojen/myyntien seuraamista helpottaa, jos viestin alkuun tai loppuun lisäisi joka kerta, haetaanko kyseisellä kaupalla viikko, kuukausi tai vuositason swingiä, tehdäänkö päiväkauppaa vai aiotaanko yhtiötä omistaa aikahaarukassa 5-25 vuotta.

Joskus tietysti swingi voi venyä tai pitkään pitoon ostetun yhtiön toiminta tai kilpailutekijät muuttuvat yllättäen niin, että siitä tulee päästä viipymättä eroon.

Oston luonteen ilmoittaminen ei olisi edellytys vaan ennemminkin suositus, joka helpottaisi toisia sijoittajia ymmärtämään ja myös arvostamaan toistensa ratkaisuja ja perusteluja niille.

Toivon, että kerrotte mitä ajattelette tästä kehitysehdotuksesta.

77 tykkäystä

Edelliseen viitaten:

  1. Vuostitasolla: iso panostus Bitcoin, Neste, Sampo, Fortum, Kojamo

2)Kuukausitasolla: iso panostus Kojamo, pienempi Qt

3)Viikkotasolla: Qt

7 tykkäystä

Viimeisin ostos: uponor

2 tykkäystä

Mulla oli loput pikku hilut mandatum uusiutuvien salkusta vestasille perjantaina ja pitkää pitoa…

3 tykkäystä

Pitkästä aikaa taas postaus tännekin suuntaan.

Viimeiset ostokset tehty alkuviikosta ja salkkuun tuli uusina tulokkaina Smart Eye ja Taaleri.

Smart Eye omaa törkeän potentiaalin automarkkinalle ja regulaatiot ajaa palkkapussille, kun taas Taalerissa tuottopotentiaali huima ja kassavirtalaskelmat povaa myös hyvää upsidea kurssille.

Näillä mennään.

15 tykkäystä

sp500 shortti knokkiin ja vaihdettu longiin. Lyhyttä aikaväliä pelataan.

1 tykkäys

Keventelin nousuihin hieman Tietoa, Omaspia ja Marimekkoa. Salkku silti edelleen limiitillä.

Jatkettu Genolla pelaamista, osto @30 tiukalla stopparilla as usual.

Tuli tässä mieleeni että ensi kesänä kun alkaa taas kesäkumi kamppikset niin voisi nuorille sijoittajille lanseerata joku kesästoppari kamppis ettei kesän huumassa vedetä pörsseissä ns. paljaalla eli ilman stoppareita. Ehkäpä soitan Nordnetille, kamppikseen keulakuvaksi voisi pyytää jokun WinCapita hemmon.

11 tykkäystä

Myyty Everfuel @33,900, reilussa viikossa +99%.

7 tykkäystä

Kemira ja SoSi lisäyksiä ostille (näitä tarkoitus holdailla, mutta SoSilla tulee veivailtua myös). edit. Ostille vielä uutena rivinä Eezyä (tämäkin pitkään holdiin).

1 tykkäys