Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Pohjaongintaa yritän, mutta markkinasentimentti painaa vielä kaikkia alaspäin, joten odottelen rauhassa tilanteen kehittymistä ennen lisäämistä.

2 tykkäystä

Sampoa ostettu lisää salkkuun…

4 tykkäystä

Oon myyny erinäisiä osakkeita viime viikolla osittain verotusta silmällä pitäen, mutta hiukan keventänyt osakepainoa. Tänään möin isomman summan Siltronicia ja otin vanhat tappiot. katotaan mihin kurssi liikkuu.
Möin mm. F-securet ja suurimman osan Digiaa. lähinnä käteissen lisäämiseksi. höylän ehkä vielä muualtakin. kevyt kevennys tehty Glastonissa ja nokiassa.
Iso osa salkussa suht. pienellä vaihdolla, jolloin tällaiset laskupäivät ovat niiden suhteen hiukna haastavia.

Osakkeita hitusen enemmän kuin ennen Talenomin lisätankkausta.

Just reissussa, mutta kerkesin kuitenkin tauolla sylkäistä laitaan verkkokaupat.

Realisoituneet tappiot aiemmin ehkä 2500€ ja nyt lienee 700€ lisää. Tällaista se joskus on.

Pieni mahdollisuus, että mallisalkku saattaa myydä keskiviikkona tätä pois, mikä laskisi kurssia entisestään.

Edit: Annan 1/3 todennäköisyyden sille, että mallisalkku ryhtyy toimiin keskiviikkona. Katsotaan.

3 tykkäystä

Verkkokauppa hieman houkuttelisi näillä hinnoilla, toki tässä epävarmassa markkinatilanteessa, varsinkin vähittäismyynnin suhteen, hinta voi vielä tuostakin laskea. Suurta luottoa ei ole, että osake palaisi 6 euron tuntumaan, mutta jos pienet voitot saisi siitä puristettua

1 tykkäys

Uskon, että mallisalkku laittaa Verkkiksen laitaan heti, kun se rajoitteiden takia on mahdollista. Positio on niin pieni, etten jäisi odottamaan mahdollista nousua, kun se tuotto-odotus ei tällä hetkellä yllä lähellekään 20% p/a. Itse myin hiljattain.

1 tykkäys

Juu, Sampoa oli pakko yksi erä silpaista tällä vähän alle 37 Eerikillä. Nordea-lemmut on nyt niin riutavana kuivalla laitumella, että sedän oli pakko tehdä tällainen lohtu-ostos.

Masse-setä, FA, Sammon taontaa …

7 tykkäystä

8.8. Kuitenkin näköpiirissä Nordea-dippi? :face_with_monocle:

Tolla hinnalla tekisi kyllä itsekin mieli vähän takoa Sampoa. Harmi kun pelimerkit on vain melko vähissä, vaikka oon yrittänytkin kerryttää käteistä, ja osaketta löytyy muutenkin riittämiin salkusta. On tullut taottua Sampoa salkkuun viime vuosina vähän liian korkealla hankintahinnalla, hyvä jos olen edes omilleni päässyt osingot huomioiden. Eli sijoituksena Sampo on ollut yksi alisuorittajista salkussani ja yksi heikoimmista sijoituskohteista tähän mennessä. No, mutta menen nykyisellä panoksella edelleen, ei viitsi kaikkia merkkejä Sampoon lataa.

2 tykkäystä

Klo 14 ja Rinkuloiden osaria odotellessa🙂, laitoin piikin 24,20.

2 tykkäystä

oon vieläkin puolella painolla hölmöiltyäni viime osarissa.

Avidlyä tullut salkkuun, toimari vaihtuu… ei varmaan hyvä merkki sinällään, mutta kuulemma vakaasti menee ja kansainvälistymiseen haetaan potkua uudesta. liekö Avidlyn tahdosta?

Vastatuulta yleisesti ollut minun voittokulussa viime aikoina hitusen, kun olen mennyt sotkeutumaan “normaaleihin osakkeisiin” melkein kaikki oon kyllä sitten myynyt pois, paitsi Sampoa ja yksi pikkuerä Cramoa. Verottajanahn se silti olisi vienyt ajattelen, mutta ei kyllä enää huonoa tarviis tulla.

Lisäsin NoHo Partnersia. Palasin Smile-järjestelyn julkistuksen jälkeen omistajaksi ja nyt positio kasvoi käänteen edetessä.

1 tykkäys

Talenomia, Reveniota sekä Hoivatiloja ostettu. Defensiivisyyttä etsin näiltä osakkeilta, säästin vielä käteistä kuitenkin jos pääsisi lähitulevaisuudessa dipistä ostamaan. Nokian Renkaille laitoin ostotoimeksiannolle rajahinnan 24,20, mutta ei varmaan toteudu kerta Q2 raportti oli ihan asiallinen. Pitää yrittää uudelleen, jos umpeutuu. Nordea houkuttelisi, pienemmässä määrässä toki. Halvalta se nyt vaikuttaa, mutta minulla ei ole sitä kiire päästä shoppailemaan, mikä tuntuu olevan konsensuksen vastainen ajattelutapa suomalaisilla sijoittajilla. Remedy on kiikarissa, mutta jään odottamaan Control pelin julkaisua

2 tykkäystä

Myyty TYRES:in treidipositio (pidin hyvin poikkeuksellisesti yli osarin, koska price action osoitti nousun 25-tasolta tapahtuvan riittävällä volyymilla).

5 tykkäystä

Verkkokauppacomit myyty. Turskat ulos salkusta. :fish:

16 tykkäystä

lisäsin vielä erän Sampoa, sillä vakuutustoiminta näyttää kovin hyvältä, ehkäp Nordean osuuden tiputus alle 20% auttaa sitten Sampoa allokoimaan pääomiaan vapaammin ja paremmin.

Onko sillä Nordealla joskus IT projektit pääsemässä maaliin?

Ostin myös erän Nokian Renkaita. Tyres venkoilut eivät ole ihan viimeaikoina mulla onnistuneet, mutta koitetaan kestää.

2 tykkäystä

Heitin kans Verkkikset ulos! :tada::confetti_ball:

9 tykkäystä

Menikö tässä nyt joku väärinpäin?? Masse-sedän sijoituskoulun 1. ohjesääntö on: “Osta halvalla ja myy kalliilla”. Kingi ja Verphu kertauskurssille, mars, mars…

Masse-setä, FA, sijoittaminen on yksinkertaista hommaa :moneybag::moneybag::moneybag:

12 tykkäystä

:sweat_smile:Nyt meni kieltämättä hommat aivan väärin
päin ja pieleen. Tästä opiksi…

2 tykkäystä