Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Avattu uusina positioina:

Romeo Power, Inc. (RMO)
Infrastructure and Energy Alternatives, Inc. (IEA)
REC Silicon (RECSI)

2 tykkäystä

Harviaa lisää. Taas syksyn uusinto, osaria odotellessa kärsimättömät painavat lappua laitaan. Itse pysyttävä lujana ja käsiä alle.

13 tykkäystä

Kas, olin näköjään myynyt stopparilla loput Plugini, alihintaan tietty. No, katsotaan nyt päivän loppuun ennen kuin arvioidaan, miten suuri virhe päässyt tapahtumaan. Jonkin verran saa pudota ennen kuin pääsee halvemmalla taas mukaan.

EDIT: No joo-o, hyvin meni taas tämä.

Harvia-positiota kasvatettu @22,90

5 tykkäystä

Ostettu nämä Nio:t takaisin 50$ ja tänään toinen erä 63$ paikkeilla eli ei tämä veivaus ihan täysin onnistunut. Olisihan ollut taas ostopaikkoja melkein 15$ halvemmalla, mutta en uskonut ihan näin positiiviseen alkuvuoteen… Myydään taas pois jos lähtee keulimaan vielä lisää :smiley:

Harviaa kerätty kuopasta siivu lisää @23

(käteiskassa alkaa uhkaavasti loppua… :cold_sweat: )

11 tykkäystä

Pieniä lisäyksiä: Aker CC, Remedy, Kamux.

2 tykkäystä

Ostettu SPAC tarjonnasta $ZNTE, huhuja mahdollisesta kohteesta liikkuu Lilium firman ympärillä

2 tykkäystä

Ostettu RECSI. Avaus tähän.

1 tykkäys

Myyty THCB @15.75, hinta lähti heti tuon jälkeen nousuun joten olkaapa hyvä, pienet taskurahat jäi tästä. Tulee varmaan kaduttamaan.

Myyty AstraZeneca tuotolla joka juuri ja juuri kattoi välityskulut, jäi odotuksia vasten mörnimään. Tämäkin lähti pieneen nousuun heti kun olin myynyt :upside_down_face:

Kevenetty Datametrex AI Ltd päivän hyviin uutisiin @0.205 CAD. Puolet alkuperäisestä positiosta on nyt myyty.

Käteistä 33% ja salkku tänään ATH-lukemissa.

Nyt on aika panostaa tulevaisuuteen hieman pidemmällä tähtäimellä. Eli tein itselleni minikopion ARKG ETF:stä.

Myyty em. rahoittamiseksi:

  • Efecte (koko positio)
  • Kamux (koko positio)

Ostettu:

  • Pacific Biosciences (PACB)
  • Teladoc Health (TDOC)
  • Twist Bioscience (TWST)
  • Crispr Therapeutics (CRSP)
  • Fate Therapeutics (FATE)

Eli ARKG top 5 positiot. Lisäksi listan hänniltä

  • Evogene (EVGN)

jota ARK on viime aikoina tankkaillut ilmeisen ahkerasti (kiitos @Porssimajava), sekä pohjoismaista maustetta tähän soppaan

  • Cellink (CLNK_B)

E: Jollain kierolla tavalla perustelen itselleni ostosta ja sen riskisyyttä sillä, että vaikka osuisinkin huippuihin, tämä “itse tein ja säästin” kopio ARKG:stä saa rommata aika rajusti, ennen kuin se on psykologisesti tappiolla, sillä se ostettiin Kamuxilla ja Efectellä, jotka olivat lähes tuplanneet… :sweat_smile:

15 tykkäystä

Ishares Health Innovation ETF on myös samantyyppinen rahasto kun tuo ARKG. Hallinnointipalkkio 0,4% mutta sillä saa laajan hajautuksen eikä tarvitse arpoa tulevaisuuden voittajat.

5 tykkäystä

TransEnterix, Inc. (TRXC)@1,75

Harviaan lyöty löylyä@23€

10 tykkäystä

Lisätty
Kahoot, Palantir ja Bilibili.

Ostettu avauspositiot
Rec Silicon, Aker Carbon Capture, Teladoc Health ja Pacific Biosciences of California.

Uraaniyhtiöt ovat piristyneet viime aikoina. Ajattelin varmuudeksi kasata niistä muutaman prosentin kokoisen position salkkuuni. Jos vaikka se kauan odotettu uraani bull market olisi nyt 2021.
Seuraavat yhtiöt valikoitui salkkuuni.
Energy Fuels, Nexgen Energy, Denison Mines, Fission Uranium ja Global Atomic.
Näihin tehty avauspositiot.

4 tykkäystä

Hyvin pieni summa laitettu BBS:ään. Taloudellisesti ei väliä vaikka ei saisi rahoja takaisin, muistaa ainakin seurata jatkossa. Katsotaan vuosien päästä osuiko arpalappu oikeaan. Sen verran suuri päivälasku tuli mielenkiintoiseen tapaukseen, että piti ihan vähän laittaa.

1 tykkäys

Gränges Ruotsista pitkää salkkuun. Se tekee lämmönvaihtimia joille sähköautoilla on kysyntää…

2 tykkäystä

Itsekin tuota 2B78 miettinyt mutta huomasin että eroaa aika paljon ARKG etf:stä. Itse päätynyt samaan kuin @Markakorva ja tein ensimmäisen ostoksen CRSP:hen joku aika sitten ja tänään ostin TDOC ja PACB.

1 tykkäys

Osto Natto Pharma @ 19.8nok

3 tykkäystä

Itse haen vähän terävämpää kärkeä, joten suorat osakeostot.

Lapset sen sijaan haluavat sijoittaa avistuksen pienemmällä riskillä, ja halusivat ehdottomasti ostaa siivut tuota 2B78:a.

Katsellaan 15 vuoden päästä kiittävätkö vai kiroavatko sinut ja minut :laughing:

3 tykkäystä