Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Satsi kamuxia lisätty 5€ pinnasta. Q3 ja oletettavasti H2 saattavat yllättää positiivisesti.

3 tykkäystä

Kevennetty Nordeaa 6,10 ja myyty Glaston pois 1,24. Mahdollisesti tilapäisiä “ulkoilutuksia”, vaikka olen enemmänkin “osta ja pidä”-sijoittaja. Nykyinen markkinasentimentti vaan lähes “pakottaa” vaihtelemaan strategiaa tai lappuja jää sisään turhan korkealla hinnalla.

1 tykkäys

Ostettu Nordeaa pikkusiivu 5,89€. Siten että menee tasaluvuille. Minulla on tällainen ihme tarve saada 100 tai 1000 kertoimilla osakkeet. Vaikkei sillä ole mitään merkitystä, muistaa vain paremmin tasaluvuilla. Sammon osinko sekoitti pakan - ja se nyt korjattu :relaxed:

Edit:typo

3 tykkäystä

Vähän kamuxia lisää.

2 tykkäystä

Kamuxit laitaan TA:n innoittamana, tuo korkea myyntivolyymi, mistä @DayTraderXL mainitsi huolestuttaa hiukan, muutenkin epäilyttää tämänhetkinen indeksitason nousu edelleen hiukan, mielestäni tarvitaan enemmän konkretiaa, että nykyinen nousu voidaan perustella (indeksitasolla). Putoavien puukkojen kanssa pitää olla varovainen :slight_smile: Takaisin olisi kiva päästä Kamuxin kyytiin tuolta 4,50€ tasoilta, jos sinne asti päästään. Kamuxista yhteensä 6,07% voittoa siis kotiutettu (kulujen jälkeen).

1 tykkäys

muutenkin epäilyttää tämänhetkinen indeksitason nousu edelleen hiukan, mielestäni tarvitaan enemmän konkretiaa, että nykyinen nousu voidaan perustella (indeksitasolla).

Minun mielestäni ihan perusteltu nousu. Brexit on menossa siihen suuntaan, ettei sopimuksetonta eroa ole tulossa, Hongkongissa on levottomuudet vähenemässä, Italiassa on saatu hieman euro-myönteisempi hallitus, Kiina ja USA ovat myös vähän positiivisempia, jossei ihan ylimpiä ystäviä. Poliittisista epävarmuuksista kun päästään yli niin pitäisihän sen markkinoilla näkyä.

4 tykkäystä

Näköjään vähän Hoivatilojakin tuli ostettua Kamuxin lisäksi. Nyt taas ostot jäähän hetkeksi.

2 tykkäystä

Myös TA puolelta löytyy perusteita tuolle minun väitteelle, pahoittelut kun en kerkeä kaikkia asioita eritellä, YO-paukuttaminen menossa kovaa tahtia, siksi vaan nopeasti päivittelen foorumille :slight_smile: Mutta kiitos näkemyksestä @kelkka!

1 tykkäys

Yleensä laskeviin kursseihin ostelu on pitkäpiimäistä puuhaa mutta jatkan “virhelinjalla” ja ostelin taas hieman Kamuxia lisää. :pensive:

Vertailukaudet alkaa parantua (sijoittaja piristyy kun rapsat alkaa näyttää paremmilta) ja ilmeisesti käytettyjen autojen kauppakin on alkanut taas vilkastumaan. Näihin nähden osake halpa, voi toki myös pysyä halpana. :smiley:

16 tykkäystä

Ei taida TA ottaa huomioon ihmisten päähänpistoja ja tunnetiloja. Eli ei välttämättä kannata sokeasti luottaa numeroihin :slight_smile: Ihmisillä on kumma tapa seurata tiettyjä käyttäytymistapoja niin kauan kunnes ne eivät niitä seuraakaan. Tämä siis vinkkinä näin humanistisen puolen matemaattiselta väitöskirjantekijältä (en tahdo avata enempää mitä teen, koska voisin melko helposti menettää anonymiteettini).

2 tykkäystä

Olen samaa mieltä Verneri tuosta, että osake on halpa, mielestäni itseasiassa todella halpa, jos funda menee putkeen, mutta minulla myynti perustuu nimenomaan siihen, että mitään selkeää suunnanmuutosta ei olla vielä nähty (josta edelleen @DayTraderXL muistutti Kamuxin ketjussa) , ja toisaalta jos indeksit dyykkaavat niin Kamuxin kurssi ei ole suojassa tältä, kun on kuitenkin vielä putoavan puukon asemassa. Eli Kamuxia en ole jättämässä mihinkään :slight_smile:

Nyt on taas pikku erä kamuxia. Varaa on lisätä jos laskee. 5,04 tais jäädä kulujen kanssa hintaa

2 tykkäystä

Myyntejä Aspocomp ja VMP, ostettu Alma ja Bank of Nova Scotia
Edit: lisätty Taaleria myös

1 tykkäys

Myyty Konetta hintaan: 54,98 EUR/kpl.

Palataan takaisin kyytiin mikäli osakkeen arvostustaso laskee jossain vaiheessa hivenen maltillisemmaksi.

4 tykkäystä

Kyllä Itsellä on tuntuma että nyt autokauppa käy varsin hyvin.
Kävin tänäänkin useamman autoliikkeen syysnäyttelyssä ja olihan porukkaa.
Samoin tunnen pari autofiksi-yrittäjää ja molemmilla on ollut kuulemma vilkas syksy.
Kamux ei järkkää mitään avoimien ovien päiviä tms ja mainontakin on suht varovaista.

Nythän pitäisi ihmisten uskaltaa ostaa auto koska autoveron poisto on haudattu syvälle punavihreiden mappi ööhön.

Viimeisin hankinta on Kamux ja ehkä seuraavakin jos menee nelosella alkavaksi.

2 tykkäystä

Digiaa kevennetty

1 tykkäys

Digiat pois aamuhuutokaupassa @ 3,96. Ikävästi toimii tuo inderes-efekti toiseenkin suuntaan.

1 tykkäys

Myyty Lassila&Tikanoja 13,34, tämä erä ehti olla salkussa vain kuukauden päivät. Konsensus EPS-ennuste 0,99, joka on liian korkea. Toki kurssi on ottanut jo osumaa. Käteispaino salkussa noussut 25%:een. Yleensä olen all in, välillä näinkin🙂

Lisää myyntejä: kevennetty Nordeaa 6,315

5.5 ostetut Nordeat myyty 6.18

2 tykkäystä

Nordeat myyty. Ei varsinaisesti kuulunut salkkuuni, mutta viitosella alkavalla hinnalla en voinut jättää ostamattakaan…ja santsaamatta 5,40€:ssa. Jatkan Sampon ja indeksin kautta epäsuorana Nordean omistajana.

3 tykkäystä