Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

CCIV, NGA, GLMD ja HTBX poimittu salkkuun. Hieman jännää tylsän Helsingin pörssin oheen.

2 tykkäystä

Vähän lisää Harviaa @23.1 keskihintaa laskemaan.

4 tykkäystä

Tännekin Harvia @23,0. Seurattu ja mietitty jo kympin tienoilta :sweat_smile: Aina ollut jotain muuta ostettavaa. Ehkä myöhässä, ehkä ei.

4 tykkäystä

Finnair sai lähteä odottelemaan vakaampia aikoja, tilalle tuli Qt Group.

5 tykkäystä

CCIV kevennetty 25% positiosta 20$ hintaan
Profit is profit :wink:

Loppujen kanssa odotellaan Lucid huhujen vahvistumista

Edit:
näköjään APXT warrantit on tarttuneet myös syöttiin, eli ne myyty pois ~100% tuotolla. Pistetään taas pilkkiä vetämään alempaa.
APXT / AvePoint -osakkeet sen sijaan tiukasti tallessa ja toivottavasti myös pitkässä pidossa.

7 tykkäystä

Myin kaikki eilen ja toissapäivänä ostetut QT:t 60e:lla. Tilalle ostin lisää Smarttia ja Bonesupporttia. Palataan QT:n kanssa asiaan taas jos laskua siunaantuu.

Tyytyväinen täytyy olla QT-veiviin. 61,8e myynti, sitten dipistä reilu 7% tuotto parissa päivässä. Ei ollut tarkoitus ostaa noin äkkiä takaisin eikä myydä tänään, mutta minkäs teet kun kurssi seilaa edestakaisin ja tuottoa tulee tarjolle :smiley:

8 tykkäystä

Tänään uutena CCIV salkkuun 17,25€ + kulut.

2 tykkäystä

Hävettää myöntää, mutta otin pienen position ihan puhtaan peesauksen yhtiöesittelyn ja uutisten luvun jälkeen :see_no_evil:. En yhtään autoihin liittyvää lappua ole saanut, niin nyt yhteen mukaan!!!

1 tykkäys

Loppuhuutarista lisäys Harviaa @ 23,10€. Positio nyt tavoitellun kokoinen ja voin siirtyä haalimaan käteistä lisää salkkuun seuraavaa riviä (tai lisäystä sopivan paikan ilmaantuessa) odottamaan.

3 tykkäystä

FLXC ETF myyty pienellä tappiolla (15,50€). Ostin aikoinaan melkein ATH:ssa ja nyt meni hermo tähän lappuseen. Ehkä myöhemmin uudestaan kyytiin, tai sitten ei.

En ole pitkään raaskinnut lisätä positioihin, sillä arvostustasot tuntuvat kalliilta…mutta kun tarkemmin ajattelin asiaa niin huomasin, että minulla on ollut sama tunne puolisen vuotta.

Päädyin lopulta tekemään pieniä muutoksia salkkuun viime ja tämän viikon aikana.

Myynnit:
Noho Partners 7,50€
Sievi Capital 1,135€

Ostot:
Etteplan 13,78€
Musti Group 26,25€
Harvia 23,10€

Nohot möin reilu 30% voitolla pois. Mielestäni tämän hetkinen koronatilanne herättää paljon kysymyksiä joihin en osaa vastata. Pitkällä tähtäimellä koen, että tämä on mielenkiintoinen keissi, mutta mielestäni hinta otti jo liikaa etukenoa voimakkaaseen elpymiseen. Mielestäni kurssi ei oikein hinnoittele tämän hetkistä epävarmuutta ja arveluttavia korona toimia. Kuin ihmeen kaupalla myös Inderes kääntyi vähennä puolelle parin päivän sisällä myynnistäni. Harvoin minulle näin sattuu.

Ostin tilalle Etteplania. Yritin tällä vaihdolla madaltaa salkkuni riskiä. Tämä voi olla aavistuksen arveluttava väite, sillä Etteplanin arvostus ei ole mitenkään matala, mutta samalla koen että absoluuttinen konkurssi riski on huomattavasti matalampi Etteplanilla, kuin Noholla. Lisäksi Etteplan positio on nyt puolet pienempi kuin myyty Noho positio, joten käteistä jäi yli. Etteplan oli uusi ostos ja positio lähinnä seurantaan, jotta voin seurata ja oppia lähemmin yrityksestä.

Musti Groupia olen seurannut pitkän aikaa, mutta en ole raaskinut ostaa. On ollut aina kallis, vaikka mielestäni yrityksenä todella mielenkiintoinen. Olen jahkaillut tämän kanssa tiedä kuinka kauan, mutta lopulta päädyin tästä niin ikään ostamaan seuranta position. Kallista on edelleenkin, mutta näen potentiaalia, mikäli asiat etenevät oikealla uralla tulevaisuudessakin. Tunnen oloni typeräksi sillä olen pitkään seurannut vierestä kun tyttöystäväni juoksee Mustissa ja Mirrissä ja siten olen itse tutustunut heidän myymälöihinsä, mutta en ole aikaisemmin raaskinut ostaa. Pihiys käy kalliiksi.

Rahoitin Musti ostokset myymällä Sievi Capitalit naurettavan pienellä voitolla. Syy tähän oli, että salkussani on myös Aktiaa, Capmania, Nordeaa ja Sampoa. Eli kaipasin ehkä vähän rohkeampaa askelta ja samalla halusin kitkeä pois pieneksi jääneen Sievi position.

Vimeisimpänä ostin tänään viime minuuteilla lisää Harviaa 23,10. Luotto on edelleen kova.

9 tykkäystä

Plugit pihalle, kun on myöhään tullut mukaan parempi oli hypätä ensimmäisenä ulos. Seurailen taustalla tilannetta mihin suuntaan kurssi menee.

Tilalle lisää golar lng.

Osto:

  • :us: Livent Corp (LTHM) @21.7 $

Mm. EV akkujen lithium tuottaja

1 tykkäys

Kevennetty 1/4 Scorpio tankers positiosta, kurssi pompannut hyvin ja saattaa jatkaa nousuaan shorttien sulkeutuessa.

Scorppions rokkaa niin hyvin että GLNG lavalle myös

Ostettu BIOF aka Biofrigas @ 8,59 SEK

16.10.2020 julkaistu CryoSep-rapsa oli lupaava tekniikan toimivuuden kannalta. Rapsan mukaan 2021 Q1:llä alkaa asennukset ja testaukset Asiakkaalla. Haluun olla kyydissä, kun seuraavat tulokset julkaistaan.

Lähde: https://biofrigas.se/wp-content/uploads/2020/10/Biofrigas-uppdaterar-kring-verifieringen.pdf

1 tykkäys

Myyty
Eezy 5,72. Hankittu annista 5,00. Ravintoloiden tilanne on “not great, not terrible”, ja tuntuu, että olen menettänyt kaiken näppituntuman alaan. Käykö joku baareissa? Minä en. Vapautunut käteinen siirtyy OST:ille, minne yritän suomalaisen AOT:n rahoja ohjata sitä mukaan, kun jotain myyn.
FuelCell Energy 17,25. Myöhästyin huipusta, hankintahinta 11,54.

Lisätty
Alibaba 244,30. KA 232,93
EHang Holdings 42,94. KA 35,164

6 tykkäystä

Ostettu villi kortti ADXS. Tosi tiukka stoppari. Katsotaan mitä tuloksia saadaan, jos nyt huomenna julkaisua on. Ainakin patenttia on tullut ja toivottavasti myös jotain muuta tulosta, aika puhtaasti silti lottolappu. Jännitystä elämään, kun sitä ei tässä tarpeeksi ole :smiley:

QT on kovassa tarkkailussa, jos dippiä vielä tulisi aiemman mokan takia :weary: Nämä lähtee silloin pois alta aikayksikön, jollei ole jo siihen mennessä osunut stoppariin. Onneksi sitä tuottoa muualtakin saa, mutta olisi kuuttia vielä ollut kiva omistaa. E. Aiemmassa viestissä syy tähän, ei kaikkea muista. Täytyisi enemmän käydä kauppaa niin tulisi toimeksiantoja katsottua tiuhempaan :smiley:

2 tykkäystä

Viime aikoina vaan lisäillyt Arocellia salkkuun kun laskenut. Toimari vaihtui firmassa ja FDA hyväksyntää odotellessa hyvä ostella lisää kun aika varma olo tämän suhteen.

Sitten pitkästä aikaa tullut sotkeuduttua Spac maailmaan ja ostellut Avantia kun ensimmäisiä euro mergereitä luvassa. Ehkä se huhuttu Klarna kohteena :thinking: Saa nähdä.

4 tykkäystä

Bonesupporttia loppupäivästä luultavasti lyhyeen pitoon. Teknisesti vahvassa paikassa.

2 tykkäystä