Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 3)

Metsään mentiin ja poiskin päästiin. Osto UPM 1000 kpl ja Stora 600kpl ja myynti samat.
Svingiksi oli tarkoitettukin, molemmissa tuloksen jälkeen samakurssireaktio, jään seuraamaan molempia.

2 tykkäystä

Lohilot ulos. Tämmöinen -80% saa riittää, ei oikein jaksa uskoa sellaiseen +500% break-eveniin.

30 tykkäystä

OST:n Sampo-positiosta höylätty 30 %. Rahat jää toistaiseksi tilille lepäämään.

5 tykkäystä

Lisätty Nokiaa ja Stockmannia että saadaan pientä lisäjännitystä osareihin.

3 tykkäystä

Möin äsken Sampon ja TietoEVRYn salkusta. En jaksa juuri nyt seurata kumpaakaan firmaa. Molemmat omistukset oli pieniä, ja olin hankkinut ne syyskuun dipissä tekemieni paniikkimyyntien jälkeen :sweat_smile:

Ostin tilalle Nordeaa ja merkkasin Volvoa pikavoittojen toivossa. Nyt OST:lla on reilut positiot Hyzonia ja Nordeaa. AOT:lla vähän Lifeline Spacia, jota en aio myydä ainakaan tänä vuonna.

8 tykkäystä

Palautettu Solteq salkkuun @5,50€. Osuus vain reilu prosentti salkusta ja kappalemääräisesti kahdeksasosa aiemmasta omistuksesta. Aiempaan myyntiin ei ollut oikeastaan muuta syytä kuin parempien tuottojen etsiminen muualta, mutta kiva tätäkin on seurata.

4 tykkäystä

Tecnotreetä tankattu @1,530

7 tykkäystä

Taisi olla viime viikon puolella, kun lisäsin Tecnotreetä.

Tänään lisätty Orthexia @11,29. Tässä ollaan vielä lähtökuopissa.

3 tykkäystä

“Jotkut tahtoo pelata, Ja joitain onnistaa, Mä en tahdo muuta kuin et
Dingdongkelloni, Dingdongkelloni, Soittaa saa, Pimpelipom, Pimpelipom…
Pois ne meinaa ottaa, Mut tuskin onnistuu, Mä aion ostaa bulldogin, Mun kellon turvaksi juu, Mun kellon turvaksi juu, Että soittaa saan, Pimpelipom, Pimpelipom…”

Tärähtänyt lopullisesti? - ei kun tuli mieleen oma ajatukseni Harvia omistajuudesta, J Karjalaisen Hullun laulu

Uudelleen sijoitin Harvia osingot ostamalla Harviaa 20 kpl hintaan 52,30e. Tämä kello soi vielä jälkipolvilleni kun istun kiikkustuolissa ja he kysyvät; " Pappa, kerro niistä ajoista kun ostit Harviaa"…

57 tykkäystä

verkkokauppa lisää 210kpl UPM lisää 50kpl
“osta ja unohda”

4 tykkäystä

myyty 1000 kpl swedish match. 90 € voitto parin päivän pidolla. pro :grinning:

2 tykkäystä

Lisäsin Inderesiä suunnitelman mukaan. Uskon pitkäaikaiseen kasvuun, johon näkemykseni mukaan vaikuttaa loistava Tesla-keskustelu ja @Sijoittaja-alokas valinta johtavaksi pää-lystiköksi. :slightly_smiling_face:

13 tykkäystä

Lisätty Innofactoria 5000kpl. Tulos/käyttökate edistyy odotetulla tavalla ja uskon toimarin puheisiin että Ruotsikin sieltä vielä nousee ja nostaa käyttökatteen positiiviseksi.

11 tykkäystä

Napattu Valmettia lisää hyvään Q3 tulokseen johon markkinalta negatiivinen reaktio. Tilauskanta paisuu paisumistaan ja palveluliiketoiminnan tulevaisuuden näkymiä nostettu paremmaksi (tuottoisinta toimintaa Valmetille). Uskoisin, että markkinat osittain hermoilevat vielä Nelesin kanssa yhdistymistä ja heidän huomista osariaan.

6 tykkäystä

Ostettu erä TietoEvryä @27,14 €. Tyytyväinen kun sai halvemmalla kuin Malli :briefcase:

13 tykkäystä

Autostore🇧🇻 annista ostettujen lappujen kaveriksi toinen mokoma lisää tätä norjalaista laatufirmaa.

Arvostuskertoimet on korkealla mutta laatuhan maksaa, kilpailua alalla on mutta lukuisat patentit luo vallihautaa ja isot lisenssisopparit jenkkiläisen Dometicin kanssa on myös tukemassa kasvutarinaa. Eka osari kertoo sitten missä mennään, varaa on ostaa vieläkin lisää kunhan saadaan tuoreita lukuja pöytään.

4 tykkäystä

Netumia hieman tänään lisää, hyvä yrityskauppa juuri tehty millä jalansijaa yksityiselle puolelle. Markkinat ignoorasivat tämän vielä täysin.

Ensi vuodelle luvassa siitä noin +20% liikevaihdon kasvua ja 20-30% ebittiä lisää + orgaaninen päälle.

  • Posari mahdollinen loppuvuonna?

Ei nostettu ohjeistusta kaupan yhteydessä, vaikka moni viittaa siihen että loppuvuosi tulee olemaan vielä vahvempi kuin H1.

Toimari sanoi uus-asiakashankinnan sujuneen erinomaisesti ja noin 20 uutta asiakasta saatiin. Sanoi myös että ne näkyvät loppuvuodesta ja 2022 Q1 aikana isommin.

  • osa Cerionin tuloksesta tuloutuu jo tälle vuodelle.

Sori hieman pitkä perustelu tänne, mutta olen innoissani. :grinning_face_with_smiling_eyes:

22 tykkäystä

Nordealle reilu 10% lisäys edellisten päälle.
Omien ostot etenee eli osakekohtaiset tunnusluvut paranee ja tämän pääoman palautuksen myötä ROEkin nousee mikäli tulos ei sula alta vaan jopa kasvaa. :slightly_smiling_face:
Ei tämä enää mikään erityisen halpa lappu ole, mutta en mä tästä vielä kallistakaan saa joten istutaan kyydissä ainakin siihen asti kun talous alkaa jäähtyä.

10 tykkäystä

Laitettiin vähän erikoisempaa lisää, Kongsberg Automotive.
Jos perjantaina tulisi kivoja lukuja julki…

3 tykkäystä

Dipistä napattu lisää Embraceriä.

6 tykkäystä