Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 4)

Ostin sitten lopulta aloituserän Marimekkoa hintaan 9,50 e, itse asiassa asetin tarkkailulistalle jo 10,50 kohdalla, onhan @Rauli_Juva tässä vähennä-puolella, mutta olen ennenkin kontrannut Inderesin suosituksia(mutta älkää ihmeessä kontratko @Juha_Kinnunen suosituksia :slight_smile: ) ja kurssi pudonnut jo aika reilusti suosituksen antamisajankohdasta. Olen pitkään tätä haikaillut ja toki mietityttää mahdolliset korona-ajan ja siitä toipumisen aiheuttamat poikkeavuudet myynnissä, kyllähän liikevaihto edelleen ihan liikaa Suomeen keskittyy. Lähes päivittäin kävelen Espaa pitkin Marimekon myymälän ohi ja eilen jopa kävin sisällä myymälässä katselemassa Spinnova-tuotteita, itse asiassa myöhemmin kävin vielä Foruminkin myymälässä ja katselin ihaillen myyjättären päällä olevaa Unikko-hametta. Kuten huomaatte, erittäin syvällistä analyysia olen taas tehnyt ostopäätökseni tueksi :slight_smile:

Vaikka tätä nyt mahdollisesti tuli ostettua liian kalliilla, niin onhan se hienoa olla mukana mahtavassa suomalaisessa yritystarinassa ja osallistua keväällä mahdolliseen yhtiökokoukseen.

Lisäys: Heti perään ehdin vielä ostaa aloituserän Fiskarsia 16,58 e, toista suomalaista yritysikonia, perustettu vuonna 1649, miettikäähän sitä, oikeastaan sääli, etten saanut tätä ostetuksi kurssiin 16,49 :slight_smile: . Syysosinkokin taitaa irrota huomenna ja kyllä tätä Fiskarsin saksien käyttäjänä on hyvä omistaa, olen toki aiemminkin omistanut ja käynyt heidän yhtiökokouksessaan. Ratkaisevaa oli se, että Rauli Juvan mukaan yhtiöllä on perinteisesti varsin hyvä näkyvyys parille seuraavalle kvartaalille, joten ainakaan tulosvaroitusta tuskin ihan heti on tulossa. Kyllähän oma keskittymiseni Helsingin pörssin kuluttajasektoriin on hieman riskaabelia, ottaen huomioon vaativa inflaatioympäristö ja kuluttajien ostovoiman hiipuminen. Molemmilla tänään ostetuilla firmoilla on kuitenkin hyvä hinnoitteluvoima, jota pääomistuksellani Tokmannilla on sitäkin vähemmän. Tiettyä vastapainoa tälle nyt siis haen näillä ostoksilla. Lisäksi omistajakunta on varsin keskittynyt suomenruotsalaisen rahan ympärille, 100 suurinta omistaa yli 80% yhtiöstä, joten hallintarekistereissä lymyävät investointipankit eivät välttämättä kurssia pääse heiluttamaan mielensä mukaan ja shorttausoperaatioitakaan ei kannata tehdä, koska voisi olla täysi työ saada ostettua osakkeet takaisin vähäisen vaihdon takia :slight_smile:

40 tykkäystä

EVO-longeista kolmannes pois tasolta 892,50 SEK. Tuottoa 8%. Pitää varalta vähentää, näin reipas nousu ottaa yleensä vähän takapakkia seuraavana päivänä. Jos ei ota, jäljellä on vielä kaksi kolmannesta.

5 tykkäystä

Uutena rivinä salkkuun Marimekko. Lisätty myös Harvia ja Kamux.

29 tykkäystä

Lihavat siivut NIOa vivulla “IIK, earningsit” dippiin 16.2X tasoilta.

Todennäköisesti huomenna jonkinlainen trailing stoppari sisään suojaamaan tämä lisäriski turskalta. Jos pysyy ostotason yläpuolella niin ratsastakoon rauhassa.

7 tykkäystä

Myyty nassen ja sepen shortit. Nyt vähän aikaa seuraillaan. Oletus toki on se, että alas jatketaan.
Teslan shortit jätetään vielä auki.

Plugin osakkeen hinnan laskua odotellaan. Laske nyt perkele!

14 tykkäystä

Myyty haikein mielin toiseksi isoin osake positioni Enphase Energy @310$.
Voittoa lähes 200%.

Älä nyt @everlaastia maalaa piruja seinälle. Nousua tässä toivotaan eikä laskua. Itse en kyllä uskaltaisi olla ilman Plugin osakkeita ainakaan tuon Symposiumin aikana. Tiedä mitä ne pirut siellä keksii vielä julkaista. :wink:

17 tykkäystä

TPI Composites 200 kpl myyty @18.85. Tää on nyt noussut parissa päivässä mukavasti ja kesän pohjistaan tuplannut. Toki kuukausi sitten kolkuteltiin jo 25 tasoja…

Oletan, että markkina jatkaa hermoiluaan ja tätä saa vielä halvemmalla takaisin. Jos ei saa, niin mulla on aika monta muutakin osaketta odottamassa nousupäiviä. Eli jos tämä jatkaa nousuaan niin varmaan nousee kaikki muukin - ei harmita myynti niin paljoa…

2 tykkäystä

Nämä ja vähän päälle myyty.

2500kpl hintaan 1.63€

Oma kh 1.33€, kiva parin päivän tuotto :relieved:

2 tykkäystä

Avauksessa palattu omistajaksi PLUG @26,55 ADN @2,86 ja MTTR @4,31 toivotaan pientä nousujaksoa…

7 tykkäystä

PLUG ja HYZN takas salkkuun s&p saavutettua 3900, lisäksi uutena UEC ja BE. Vähän aikaa kattelin et suunnan vaihto toteutuu joten ihan pohjilta ei napannu. Harmittavasti plugi ei 25 taalaa saavuttanu mut toisaalta hyvä merkki osakkeen vahvuudesta.

14 tykkäystä

Harviaa kuume houreessa pienesti lisää @ 14,75e.

19 tykkäystä

No niin, saaga jatkuu. Myyty loputkin Harviat tänään kolmessa erässä @14,75-14,80€. Olivat 20 % salkusta. Näistä viimeisistä tuli tappiota 64,3 %, ja euromääräsesti PALJON. Nyt sitten katsellaan tyynesti, saanko osan ostettua alempaa takaisin salkkuun vai ostanko tilalle jotain muuta. Ja tämän veivaaminen perusteenahan oli erityisesti verosuunnittelu, kuten edellisessä viestissä jo lyhyesti avasin. 34 % pääomatuloverot eivät oikein sytytä, vaikka muuten hyvinvointivaltion puolustaja ja tunnollinen verojen maksaja olenkin. Mieluummin sitten vaikka 30 % joskus myöhemmin…

No, kurssihan piristyi välittömästi, mikä sai miettimään, missä suhteessa @Sijoittaja-alokas saisi tehdä minun myyntejä vastaan ostoja, jotta kurssi pysyisi neutraalina.

26 tykkäystä

Jenkilän öljykaasu firmat siivottu viime viikolla. Shell lähti viimeisenä eilen. Ei kai muuta kun sektorirotaatiota kohti bondeja. Toinen yritys tätä. Eka meni persiilleen ja piti sulkea kun korot kääntyi uudestaan nousuun.

4 tykkäystä

Eilen lisäilty Nordeaa.
Tänään myyty pieni veivi Evoa.

4 tykkäystä

10% lisäys Kamuxiin. Tällä hetkellä tulee monesta suunnasta etäisiä pilkahduksia siitä, että markkinatilanne voisi kääntyä pelättyä paremmaksi, joten halusin varmistaa, että saan edes hieman lisättyä alle 6e hinnoilla :smiley:. Myös yhden toisen osakkeen ostotoimeksianto meneillään.

Näillä sanoilla, kohta varmaan tyyni ennen myrskyä loppuu ja indeksit romahtaa vielä 20% kun salkussa jo 10% luottoa käytössä.

22 tykkäystä

Lisätty Kamuxia ja Spinnovaa.

14 tykkäystä

Panoro energyä lisää kun on lasketellu.

4 tykkäystä

n. 10% lisäys Tokmannin ja Stockmannin positioihin.

8 tykkäystä

Lisätty Qt grouppia. 440 kpl kasassa

22 tykkäystä

Lisätty product tanker Hafniaa dipistä. Näillä, kuten Scorpio ja Torm näyttää lähitulevaisuus aivan erinomaiselta riippumatta taloustilanteesta. Lisätty myös Us 20+ t bondia, koska fed tulee ajamaan talouden liian syvään kuoppaan, kuten aina.

5 tykkäystä