Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 4)

Harviaa lisää 21,50. Seuraava tankkaus, jos ja KUN 20 euroa menee rikki.

7 tykkäystä

Harviaa sisään 500 kpl 21.18e, yritys myydän pari senttiä kalliimmalla lähi aikoina.

9 tykkäystä

Osto Stockmann 2000kpl @ 2,415.

6 tykkäystä

UPM täydennys 29,03€. Vähän viine kertaa edullisemmin.

1 tykkäys

Amerikan Harvian eli Weberin lisäys 6,34usd. 20 pinnan pudotuksessa tätä kirjoittaessa, kun ympäröivä maailma kohtelee kaltoin.

6 tykkäystä

Ostettu Roviota salkkuun. Halpa peliyhtiö ja ja saanut viime aikoina taas kasvusta kiinni :muscle:

12 tykkäystä

Kesälomalla jäänyt salkun katsominen (onneksi) vähälle. Nyt kun vilkaisi, niin mukava huomata alkuvuoden trendin jatkuneen ja punaista on kuin auringossa poltettu iho.

Tämän kunniaksi lasketaan salkun keskihintoja ja ostettu siivut Fortumia 10,240€ hintaan sekä Harviaa 21,20€ hintaan.

26 tykkäystä

Piti istua vähän aikaa käsien päällä ja kasvattaa vaan käteispossaa mutta lähes pakon sanelemana tuli tankattua Harviaa @ 21,14€.

10 tykkäystä

Kyllä me perustetaan @Sijoittaja-alokas kanssa joku treidausklubi. Ei se kyllä tuottojen tekemiseen perustuis, enemmänkin muikean laajalla skaalalla tapahtuvaan pääoman tuhoamiseen, oli kyseessä sitten arvovetylaatuyhtiöt tai hupaisammat bumtsibumit (näinkö oikein että alokas osti jotain konepajayhtiötä??). En tiiä sitten riittäiskö moisella teemalla olevaan klubiin osallistujia, vaikka huumoriarvot ois varmasti kohdallaan.

Itsehän tein sillain sniikisti, että kasasin (ruhtinaallisesti) turskalla olevaan Voxtur-läjään vielä vähän lisää liparetta.

45 tykkäystä

Osto tecno :evergreen_tree:…xxxx kpl

13 tykkäystä

Päivän heräteostos; Scandicin hotellit NoHon ravintoloiden seuraksi salkkuun.

Noo, ei se nyt ihan puhdas heräte ollut, olen minä tuloksia ja taseita plarannut. Jotenkin tuntuu, että näissä on vielä koronapessimismiä hinnoissa.

Edit. Toki on jo nyt punaisella tämäkin sijoitus, minua kannattanee kontrata :joy:

1 tykkäys

Voxtur lisäys 0.46 Cad

18 tykkäystä

Ostettu lisää Stockmannia @ 2,38€.
Harvemmin olen arvo-osakkeita ostanut, mutta tämä näyttää kyllä monelta kantilta katsottuna mielenkiintoiselta

-Paljon cashiä, matala arvostus
-Lindex optio
-Heikosti analyytikoiden seuraama

Kaiken lisäksi totesin kesällä, että vaatelikkeet mistä olen aikaisemmin ostanut vaatteita, eivät enää pitkään aikaan olleet tarjonneet minulle mieluisia vaatteita. Kas kummaa näin, että Stockalla oli ale ja laitoin vaatekaapin uusiksi. Aion mennä uudestaankin.

19 tykkäystä

Valmet 25,31 ja aspo 7,48 lisäykset. :slight_smile:

6 tykkäystä

Exit Innofactor 0,920€ (Ostojen kh 1,48€)

Osui omalle kohdalle mehevät turskat ja arvokas oppimiskokemus tästä casesta.

Opit voisi tiivistää kahteen pääkohtaan:

  1. Ennusteet on aina vain ennusteita. Tällä tarkoitan sitä, että IFA näytti halvalta jo 1,5 eurossa, tuotti pettymyksen - ennusteet alas - tuotti pettymyksen - ennusteet alemmas. Näennäisesti halpaan hintaan ostaminen on aina vaarallista, jos yhtiön suoritus on heikkoa ja ennusteissa on (kannattavuus)käänne.

  2. Johdon merkitys on valtava. Kuvaavaa oli yhtiön toimitusjohtajan kahden viimeisimmän osarin jälkeiset haastattelut. Vähän naureskellaan omalle suoritukselle ja tekosyitä riittää. Tehdään vähän mustikkasovelluksia ja samaan aikaan ei osata laskuttaa asiakkailta tunteja ennätyskorkealla tilauskannalla. Tässä markkinassa, tällä tilauskannalla H1 tulos on vain todella heikkoa suorittamista. Jo Q1 herätti epäilykseni, kun tj:n selittely koronasta yms oli kyseenalaista, mutta toisen kerran samankaltaiset selitykset saivat itseni laittamaan laput laitaan (Mikael Rautanenkin jossain podissa puhui, kuinka yhtiöt, jotka selittelevät aina uudella syyllä usein tuppaavat jatkamaan tätä selittelyä).

Takaisin kyytiinkin voisin palata, mutta se vaatisi ehdottomasti yhtä asiaa: johdon vaihtoa. Nykyinen johto ei tunnu optimilta ja homma tuntuu aikamoiselta puuhastelulta, jossa focus ei pysy oikeissa asioissa. Oma epäilykseni on myös, että kritiikin puute loistaa poissaolollaan yhtiön johdossa (esim neljän henkilön hallitus, jossa yhtenä jäsenenä myös TJ). Tällä hetkellä uskonkin löytäväni samalta sektorilta selvästi paremmalla risk/reward suhteella yhtiöitä, joiden johtoonkin luotan enemmän.

Nyt vähän myös osui itselle luomani t + 2 sääntö, jossa myyn laput vasta kahden pörssipäivän informaation prosessoinnin jälkeen estääkseni fomotusta/hätäilyä. Olin nimittäin jo Jonin haastattelun jälkeen 95% varma, että lähtee laput laitaan, mutta itsehän olen strategiani tehnyt…

19 tykkäystä

Noin viikko sitten myyty Avidlyn pieni, noin 2000 e rivi pois. Eilen salkkuun Efecteä ja Roviota, molempia noin 2000 e arvosta.

3 tykkäystä

Fortumia lisätty 400 kpl 10,235 ja Titanium myyty/vähennetty (kaikki 400 ei vielä mennyt 13,45).

3 tykkäystä

Dumpattu 20000 kpl Voxturia pihalle @ 0,455 - 0,46 cad kunnon tappioilla. Näitä riittää dumpattavaksi pidemmäksi aikaa, jos on tarve. Uskon edelleen firmaan, joten syyt tulevat veroista. Asetettu ostopilkit kuitenkin paljon matalammalle, koska suunta tuskin kääntyy ennen tulosta, johon on vielä reippaasti aikaa.

6 tykkäystä

Fortumiin entry: 200kpl @ 10,18

4 tykkäystä

Sama setti, mutta Harvia tilalla Ålandsbanken jota lisäsin loppuhuutarista 279 kpl 28,6 €/kpl.

Edit. Hinta korjattu, oli 6 ja 8 mennyt väärinpäin.

8 tykkäystä