Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 4)

Eilen oli se kaunis päivä kun Hyzon positio nousi plussalle…

Nyt myyty Tecnotree veivi ± 0 tuloksella, rahat odottelemaan paljonko Hyzonin arvosta tänään pyyhkiytyy pois. :smiling_face_with_tear:

8 tykkäystä

Tuplasin (nyt yhteensä 10k) Maha Energy Ab:n position @13.70 SEK

Hyvä fiilis tästä ja 15.8 tulee lukuja tauluun.

3 tykkäystä

Ostettu 500kpl Atria A hintaan 9,77e kpl
Ostettu 1000kpl Nordea hintaan 9,656e kpl

6 tykkäystä

Takaisin Tecnotreen kyytiin @0.666 hintaan :japanese_ogre:

11 tykkäystä

Tecnotree pihalle.

Pienet lisäykset:

Nightingale

Isommat:

Valmet

8 tykkäystä

Exit loput viime viikolta jääneet Titaniumit.

2 tykkäystä

Nessua tankattu, kun ei nyt parempaa keksinyt. Nordea seurannassa.

1 tykkäys

Tecnotree ostettu 3000kpl 0,661

14 tykkäystä

Outokummun kyytiin Q2-lukujen innoittamana 4,26/kpl

6 tykkäystä

Viikonlopun “kaljarahat” QT:sta ja Remedystä. QT:t myyty hintaan 64,40e ja 20,85e ostetut Remedyt hintaan 22,85e.

2 tykkäystä

Viime aikoina Harviaa tasaiseen tankkailtu euron välein @22, 21 ja 20. Ostopilkki @19 nyt. Caverion sais vielä hivenen tulla ylös, niin laittaisin koko position ulos.

13 tykkäystä

Olen ostellut koko kuluvan vuoden Harviaa, Keskoa ja Tecnotreetä tasaisen epätasaisin väliajoin ja taas lähti niitä kutakin hieman lisää salkkuun.

23 tykkäystä

Active Solaria lisää. Vuosi ollut hyvä, mutta energian transitio näyttäisi jatkuvan.

1 tykkäys

Tecnotree myyty keskiviikkona koko positio. Turskaa tuli silti tehtyä riittämiin.
Sillä rahalla lisätty Capmania ja Sampoa. Caverion kokonaan uutena salkkuun. Näillä mennään ja salkku kiinni hetkeks.

6 tykkäystä

Myyty Admicom, tästä tuli+25%. Qt:ta kevennetty tappiolla päivän nousuun ja Revenio myyty noin +20%. Osa jäi käteiseksi ja osalla ostettu uutena Nohoa ja Eq:ta ensi viikon tiistaita silmällä pitäen.

Edit: Loput käteiset Rapalaan. Näillä hinnoilla en itse usko hirveän isoon downsideen, koska yritys on mahdollinen ostokohde. Upside sen sijaan omasta mielestäni merkittävä, jos strategia etenee raiteillaan.

2 tykkäystä

Myyty loputkin QT:t @63,80 parin prossan voitolla. Jälkiviisaana olisi pitänyt ampua laput laitaan samantien kun tuo negari tuli ulos, mutta jäin siinä järkeilemään että katson ensin vielä varsinaisen osarin ja webcastin josko niistä saisi jotain lisäselvyyttä. Ei niistä varsinaisesti mitään uutta tullut positiivisessa mielessä missä näkyvyys olisi parantunut joten laput saivat nyt mennä tällä hinnalla. Minua häiritsee se että kasvun lasku tuli juuri kehittäjälisensseistä eikä jakelulisensseistä eli tässä kohtaa väärästä päädystä. Vielä kun osarissa Juha mainitsi että “jakelulisensseistä kertyvä liikevaihto kasvoi vahvasti, mutta jäi silti hieman tavoitteistamme.” Vaikea tietysti tietää mikä osuus liikevaihdosta oli todellisuudessa jakelulisensseistä kun yhtiö ei sitä erikseen raportoi, mutta tässä kohtaa tämä herättää itsessäni huolta. Pyörittelin tuossa lisäksi hieman exceliä uusien lukujen kera ja en kyllä voi perustella itselleni tätä yli 60e osakekohtaista hintaa. Mielestäni kurssissa on edelleen paljon optimismia suhteessa muuttuneeseen tilanteeseen eikä olennaista turvamarginaalia ole. En usko että loppuvuoden aikana QT:n kurssissa on ainakaan kovin suurta nousuvaraa näiltä tasoilta muuttuneen tilanteen johdosta ja päinvastoin markkina saattaa tarjota paikkoja vielä käydä alempana hakemassa vauhtia. Summa summarum hakusessa on edelleen longiposition otto tähän yhtiöön jos hinnasta päästään sopuun eikä kasvu tyrehdy entisestään, mutta itselläni turvamarginaalivaatimus kasvoi muuttuneen tilanteen johdosta, sillä aikaa otetaan pieniä pikavoittoja taskuun kun markkina tarjoaa siihen mahdollisuuden ja katsellaan josko päästäisiin vielä alempaa kyytiin myöhemmin :slightly_smiling_face:

21 tykkäystä

Eilen myyty hyzonit, luojalle kiitos :pray:

Aamunpilkki Zwipee 900kpl 11,20sek ja myyty muutaman tunnin pidolla 12,42sek.

Osaripiikkiin myydyistä talenomeista puolet takas 11,18e 100kpl.

10 tykkäystä

Jatkettu Musti Groupin keventämistä @ 20,5X euron hinnalla. Tämä satsi oli ostettu hieman vajaalla 16 euron hinnalla, kun mielestäni markkinoilla nähtiin ylilyöntiä. Vaikka @Olli_Vilppo Kauppalehdessä kirjoittaakin Mustin selviävän suhteellisen vähin vaurioin inflaatiosta, niin itse varauksella menen seuraavaan Q3-osariin. Sen verran Mustia on vielä salkussa, että mielelläni olen väärässä, mutta pelaan nyt varman päälle -peliä.

1 tykkäys

Tarkennuksena että toimittaja kirjoittaa kauppalehdessä. Toki soitti mulle asiasta kommentteja :slight_smile:

Itse varsin luottavainen tulevan tiistain Mustin suoritukseen. Juttelin johdon kanssa ennen silent-periodin alkamista kesäkuussa ja vaikka luonnollisesti mitään erityistä ei paljastettu, johto vaikutti selvästi hyväntuulisemmalta kuin aiemmassa puhelussa ennen q2 raporttia, joka olikin huono.

Toki voipi olla että he olivat myös lomatunnelmissa ja siksi hyvällä tuulella :stuck_out_tongue:

26 tykkäystä

Ostos, ainakin osarin ajattelin tasoa vähän suurennetulla, mutta pienellä Noho satsi lla, eli 550 kpl sisään 7,7x hinta.

Kasittääkseni q2 pitäisi olla kai tiedossa, että vahva kvartaali? Katsotaan millä tuulella Mr. Market sitten on ensi viikolla…

Oikeastaan haluaisin omistaa järkevän siivun, mutta kun on näitä erilaisia makro ja virus haasteita vähän väliä.

3 tykkäystä