Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 5)

Vielä yksi osto. 200kpl F-Securea 2.51e/kpl position avaus. Kiinnostanut jo jonkun aikaa ja nyt sai hyvään hintaan.

12 tykkäystä

Ostin lisää Wittediä.

Ei voi mitään, pessimismiä tihkuva hinta houkuttaa. EV/sales 23e 0,5x ei liikoja vaadi, että tästä saa ihan kohtuullisen sijoituksen, vaikka yhtiö ei suorittaisi kovin kummoisesti.

Koen, että IT-palvelusektori kokonaisuutena tulee jatkossakin olemaan kannattava pitkän aikavälin kasvaja. “Voittajia” eivät tietenkään voi jokainen sektorilla olla, mutta minun mielestä Harri tiimeineen tuntuu olevan hyvin markkinoiden pulssilla. Viime vuoden yritysosto, joka rahoitettiin 90 %:sti omilla osakkeilla kaihertaa toki yhä mielessä. Viimeistään nykyhinnoin tuntuisi karsealta printata lisää osakkeita seuraavaan ostokseen kun yhtiöllä on huomattavan tukeva kassa. Ehkä jotain on opittu.

Fiksumpi kaveri olisi saattanut ostaa Goforea, joka kuitenkin on enemmän tai vähemmän todistanut olevansa alan kirkkaimpia helmiä, ja vaikuttaisi olevan vieläpä kohtuulliseen hintaan tarjolla. Wittedissä kuitenkin houkuttaa se, että härkämäisessä skenaariossa on piirrettävissä vielä aika paljon Goforeakin kovempia tuottoja keskipitkällä aikavälillä. Kärsivällisyyttä saatetaan vielä vaatia, enkä lyhyempää aikaväliä osaa paljoa ennustaa. Vähänkään pidemmälle katsoen koen kuitenkin turvamarginaalin olevan enemmän kuin kohdallaan. Voi olla, että mennään vielä pessimismistä äärimmäiseen pessimismiin tässä välillä, mutta kestän kyllä volatiliteetin :smiley:

23 tykkäystä

Sellasta hurlumheitä taas menossa, että oli palattava shorttilinjalle. 600kpl DAX shorttia (F645) tuosta 16 060 pisteen paikkeilta (DE30-futuuri). Tavoite pitää ainakin viikonlopun yli, ehkä pidempäänkin.

7 tykkäystä

Pölhölän pohjat on lähellä.

Pohjolan triplaa 250€ lisäys kaikkia.

18 tykkäystä

Forzaa palautettu salkkuun. Viimeksi meni lihoiksi 18 euron hintaan, kun Venäjä-kriisi puhkesi. Saa nähdä kuinka pitkä yhteinen taival on tällä kertaa edessä.

12 tykkäystä

Luovuin S-pankin Säästäjä-yhdistelmärahastoista kokonaan. Olen pettynyt näihin rahastoihin, koska monen vuoden säästämisen jälkeen nämä eivät tuottaneet mitään. Siirsin rahat Nordnettiin ja ostin lisää Norja-indeksirahastoa, joka myöskin miinuksella.

24 tykkäystä

Tuli myytyä Qt:t ja ostettua tilalle Nokian Renkaita samalla rahalla.

10 tykkäystä

Lisäys Reveniota hintaan 31,24 €/kpl.

9 tykkäystä

Myyty YIT pienellä tappiolla markkinaan. Synkältä näyttää lähitulevaisuus ja vaikka uskonkin että tästä selvitään, on piristymisen ajankohdan arviointi turhan vaikeaa.

9 tykkäystä

Join aamukahvini tänään vanhasta kunnon WSB timanttikäsimukista ja sain siitä inspiraatiota toteuttaa pienellä panoksella “yolon” ilman dd:tä mukin hengen mukaisesti. Oma salkku ei ole oikein minnekkään liikkunut ja kaipasin vähän jännitystä elämään, joten ostin Enphase Energyä 12 kpl hintaan 184,5$. Tässä stoppari kuitenkin alla.

Keneltä muulta löytyy näitä kaapista? Tulee ihan vanhat hyvät ajat tästä aina mieleen.

25 tykkäystä

Kevennetty Cibusta 30% 105.20sek. Lähinnä loss harvestia.

11 tykkäystä

Tänään osteskeltu taas kotimaasta.

Lisäyksiä salkun kolmeen isoimpaan positioon:

Nordea 9,395 €
Rinkulat 8,26 €
Kreate 7,72 €

Uutena Lifeline Spac 9,78 €

Myyty Embracer veivi 26,995SEK.

20 tykkäystä

Lisätty Nokiaa @ 3,82X eurolla.

Täytyy myöntää, että Nokian liiketoimintamahdollisuudet ovat minulle täysin hepreää, mutta arvostan Pekka Lundmarkin 2000-luvun yritysjohtajista top 3:een (muut ovat Mikael Lilius ja Jorma Eloranta). Huomasin myös, että USA:n ulkoministeri oli tavannut Pekan ja se kertoo minulle, että Nokian tuotteet/palvelut ovat kriittisiä ja lisäarvoa tuovia. Ei sieltä ulkoministeri tule ihan mitä tahansa Suomessa pääkonttoria pitävää firmaa tapaamaan. Pienillä asioilla siis sijoituspäätöksiä tehdään hetken mielijohteesta :wink:

24 tykkäystä

Op-aasia indeksiä kuukausioston päälle pieni ylimääräinen panos.

12 tykkäystä

OP Eurooppa-indeksiin avaus

11 tykkäystä

Lisäys Precise Biometriciä salkkuun. :slight_smile:

2 tykkäystä

Osto Paypal @63.83 ensimmäinen erä 1% salkusta
Olen kytännyt ostopaikkaa 2021 kesästä alkaen, eli pitoaikakin sitten samaa luokkaa. Harvoin tulee näin pitkään maltettua.

20 tykkäystä

Samoissa hommissa, mutta kaikki toistaiseksi pois. Kh 102,5, eli jäi vähän käteenkin + kahdet kk-osingot. Kesän aikana taitaa saada otettua takaisin alle 100 kr vielä.

Vähän liian kiihkeetä nyt meno kiinteistöpuolella. Harkinnassa kevennyksiä jenkkilään vielä.

8 tykkäystä

Keskoa lisää @ 17,86

12 tykkäystä

Tänään ostin ruokatauolla lisää F-Securea hintaan 2,555€. Eilen jäi vähän harmittamaan kun olisi ollut aamulla mahdollisuus ostaa 2,69€ hintaan, mutta minua on alusta alkaen hieman pohdituttanut Lookoutista maksettu hinta. Oli ajatus, että haluan silloin ostaa jos osaketta saa mielestäni halvalla jolloin oma riski olisi matalempi… Jäin empimään ja missasin mahdollisuuteni. Tänäänhän oli sitten oikein ilon ja onnen päivä kun sai uuden mahdollisuuden ostaa vieläkin halvemmalla :smiley:

Yhtiön profiili meni kyllä aivan sekasin ja se ilmeisesti ihmetyttää markkinaa. Samalla analyytikoilla vaikuttaa olevan hyvin erilainen käsitys yhtiön arvosta, mikä lisää sekavuutta. Jännä nähdä miten yritysosto onnistuu, olen skeptinen, mutta avaus on mielenkiintoinen. Osinkoakin on sitten tulevaisuudessa (toivottavasti) luvassa…ellei yhtiöstä tule aktiivisempi ostelemaan kilpailijoita.

4 tykkäystä