Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 5)

Ja viis riskeistä… Ostin takaisin aamulla myymäni Tecnotreet @0,5325. Hinta alkoi olemaan taas houkutteleva. Niitä kuuluisia viimeisiä sanoja?

Edit. Hinta korjattu. Toinen pilkki jäi vielä 0,5200 jos sinne asti dippaa

7 tykkäystä

Aku Ankkakin kysyy, että mitä ****** nyt taas, ostin lisää Tecnotreetä tasolta 0,53.

17 tykkäystä

nokian renkuleita vähän lisää hintaan 8,77

9 tykkäystä

Tecnotreetä lisää 0,54e/lappu. En tiedä miksi, mutta riskillä mennään. Vähän meinasi oksu tulla suuhun ja joku joskus sanonut, että jos ei meinaa laatta lentää kun painaa ostonappia niin ei ole hyvä paikka ostaa. Kuitenkin ei ole isossa painossa salkussa. Myös Dovrea ostettu uutena salkkuun 0,6e hinnalla.

13 tykkäystä

Cibusta vielä vähän lisää 120.20sek.

9 tykkäystä

Shortit kevennelty loppuun asti tämän päivän aikana, suurin osa tuossa vähän alle 15300 pisteessä (DAX-futuuri), eli Sepe-futun 3950-3955 tienoilla. Odotan jonkinmoista pomppua (ehkä 100 pinnaa?), josta uuden shorttikuorman lastausta. Jos ei pomppaakaan, niin ainakin tämä päivä saatiin salkun osalta vihreälle :sweat_smile:

6 tykkäystä

Lisätty Nokian rinkuloita kun sai sopivaan hintaan 8, 666

8 tykkäystä

Afarak kevennystä 50%, citicon position poisto.
Lisäilty taas metsä board ja nordea.

3 tykkäystä

Nyt on nostettava käsi pystyyn ja todettava että vastasuuntaan mennään. Möin tänään Tecnotree positioni, tuntuvalla 40% turskalla.

Tässä tapauksessa on oma harkintakykyni pettänyt pahasti. Olen ollut omistaja kahden vuoden ajan ja seurannut tarkasti yhtiön toimia. Olen antanut liikaa anteeksi ja tukeutunut mielikuvaan, että toimari tietää mitä tekee, on ollut mukana pitkään, omistaa paljon, on nostanut yhtiön suosta jne. jne. Tämä ei ole sijoitusstrategia, tämä on toivomista tai jopa niin kutsuttua hopiumia. Yhtiön indikaattorit herättävät itsessäni suurta huolestusta ja samalla itse mietin miksi tiedottaminen on niin vaikeaa. Yhtiöketjussa oli puhettakin siitä, että jos kaikki menisi kuin strömsössä, niin miksi yhtiön toiminta ei ole läpinäkyvämpää. Suurin kynnys kurssinousulle onkin epävarmuus. Yhtiö kasvaa nätisti ja puskee uusia tuotteita pihalle, mutta jos rahaa ei tule sisään, niin sijoitusta ei voi rakentaa kasvun varaan. Näin minä alunperin tein ja siinä mentiin metsään. Toivottavasti yhtiö saa rahavirtansa kuntoon ja tarjoaa muille sijoittajille tulevaisuudessa vielä hyvän palkinnon. Minä siirryn peilin eteen etsimään syyllistä huonolle sijoituspäätökselle.

52 tykkäystä

Microsoft positio nollille, oli kyllä ihan minimaalinen positio, mutta pieni tappio siinä. Harkitsin jo myyntiä 273$ tienoilla hetki sitten, mutta ei. Nyt myynti 250,15$. Panostus myöhemmin AOT:lle Alphabet A ja Helsingin pörssistä OST:lle Nordea

8 tykkäystä

Ja nokian rengassarja ulos tappiolla tuen pettäessä. Tarvii selvästi vahvemman trendin tämä. :man_shrugging:

6 tykkäystä

Fiskars pieni täydennys 16,65€. Isompi osto new York mortage trust $2,63 kurssiin. Näiden lisäksi tasasin tilin tasasummaan hankkimalla mikro kokoisen parin euron erän op-pohjoismaat indeksiä. OP nollakuluilla tuollainen on silloin tällöin mahdollista.

4 tykkäystä

Osto BHG group 12,1SEK.

4 tykkäystä

Exit Nordea 700 kpl á 11,902 (häly oli kahdessatoista, mutta ei sinne asti päästy ja haluan keventää vähän salkkua).

7 tykkäystä

Osto 1500kpl Microvast @1,29$ :dollar:

3 tykkäystä

Vähennetty: Ponsse 26,90€
Lisätty: SSAB B 6,39€, Kempower 25,97€

4 tykkäystä

Myyty Nintendot pienellä tappiolla. Keskitytään jatkossa enemmän yhtiöihin, jotka oikeasti koen tuntevani hyvin. Lisätty näillä varoilla Nordeaa ja Tokmannia.

7 tykkäystä

Perjantaihin pari ostoa salkkuun. Jotain piti saada, fiilis oli sellainen. :face_with_hand_over_mouth:

Päädyin lisäämään Huhtamäkeä 32,76 €. Siinä kurssi pyörii 32 euron yläpuolella. Inderesin suositus oli myös osta. Enemmänkin voisi salkussa olla, mutta katellaan tilannetta.

Toisena avaus vähän toisenlaiseen yhtiöön Admicom 41,6 €. Kansainvälistymistavoitteet vähän arveluttavat ja laskua voi vielä tulla. Muuten vaikuttaa ihan hyvältä. Kasvuvaraa yhtiöllä pitäisi olla, mutta täytyy vielä yrittää tutustua tarkemmin.

18 tykkäystä

Ohhoh. Olen uskonut tarinaan ja edelleen uskon.

Tänään yhteensä 7400 kpl tecnotreetä parissa erässä. Yhteensä noin 110k nyt. Jäädään odottelemaan toivottavaa nousua.

Aika kummissani tuosta kurssireaktiosta. Iso vaihto tänään yli 3 miljoonaa osaketta.

20 tykkäystä

Kuten aikasemmin totesin, Microsoftit lähti ja Alphabet A tilalle lisäyksenä hintaan @88,95$. Position keskihinta n.92$ kokonaisuudessaan. Salkun suurin positio. Vahva luotto!

7 tykkäystä