Ostin/myin juuri äsken (Osa 6)

Aloituspotti ostettu SPDR S&P 400 US Mid Cap UCITS ETF (SPY4)

9 tykkäystä

Ostin Applea, koska oon aina halunnu omistaa sitä, ehkä nyt on aika xD

ja Teslaa :hugs: Auton ostoprojekti menossa ja tuntuu et koeajojen jälkeen Tesla on softaltaan aika ylivoimanen ja ajotuntumakin parempi ku esim Ford Mustang Mach E ja Polestar :melting_face: Vaimo pakottaa muuttamaan Keravalle, niin pitää semmonenkin lelu ostaa. Kuitenkin varmaan päädyn pitämään meidän 20 vuotta vanhan Honda Civicin, joka näyttää ja tuntuu kilpikonnalta…

138 tykkäystä

Pienellä positiolla (noin 3%) takaisin Qt:n kelkkaan @51,46

15 tykkäystä

Hupisalkusta löytyy pienesti Yit sekä Sp500 long tuotetta. Toinen odottaa kivaa pomppua trendilinjasta, ja toinen lisää lisäilypaikkoja. Saatte ite päätellä kumpi on kumpi. Yhteensä nämä on ehkä 1.5% sijoitusvarallisuudesta.

Ja Fortum-treidit meni kahdesti stop lossiin :smiley:

5 tykkäystä

Lisäsin KH grouppia 2000kpl vanhojen päälle. Vähän kaksijakoiset fiilikset vieläkin tämän suhteen.

(-) Ensinnäkin myönnettäköön, että en saa mitään kiksejä huonekalukaupan ja konekaupan omistamisesta.
(+) Toisaalta onhan tämä nyt halpaa, kuin saippua. (P/B 0.54 tienoilla.)
Kysymys kuuluukin, että ostinko 46% alennuksella ns “vuotavan ämpärin” vai “märät hanskat”? Vuotava ämpäri ei tule enää koskaan olemaan täyden hinnan arvoinen, mutta märät hanskat ovat kuivuttuaan taas tasearvonsa arvoiset. Itse olen sitä mieltä, että jahka kevät alkaa paistamaan tähän risukasaan, eli huonekalut ja koneet tekemään kauppaansa, niin kyllä tämä vielä sinne tasearvoonsa nousee.
(-) Hinta on halpa, mutta saattaa halventua lisää. Tässä tulee epäsuorasti kahta kautta näpeille rakentamisen heikko suhdanne. (Konekauppa & Huonekalukauppa)

Heitetään loppuun vielä näiden mun epämääräisten höpinöiden perään @Olli_Vilppo tuumailuja:
(+) “Nykyseillä matalalla osakekurssilla sijoitusteesis on, että KH Koneiden lisäksi muut yhtiöt (Indoor, NRG, HTJ ja käteinen) saa ikään kuin kaupan päälle, kun osien summaa puretaan.”
(-) " Emme kuitenkaan näe kunnollisia ajureita osakkeelle vielä 12kk tähtäimellä, sillä arvioimme Indoorin jatkavan vaisun tuloksen tekoa haastavassa kuluttajamarkkinassa ja samoin KH:n tuloskuntoa painaa rakentamisen heikko suhdanne.

27 tykkäystä

Viesti yhdistettiin ketjuun: Treidaus viputuotteilla

No niin nyt on kaupat maalissa, eli ostettu rivitalo kaksio. Salkusta lohkaisin n. 15% ja maltillinen rahoitus. Kun aloitin osake poiminnan 2018 omistin n. 2k auton ja 3k rahaston. Nyt minulla on “oma” asunto mutta ei autoa ja salkkuunkin jäi aika paljon enemmän kun 3k. Suhtaudun positiivisesti tulevaisuuteen jo pelkästään tämän ratkaisun myötä. Nyt on vaikeat ajat ja kusetus markkinat, kaikille voimia tähän markkinaan joskus vielä aurinko paistaa. Alea iacta est

62 tykkäystä

Neste taas aamun alelaarissa, joten kyytiin vaan lisää.

21 tykkäystä

Ostoja: Vaisalaa uutena, TietoEvry tankkaus, Nokian Renkaat tankkaus ja
Sampoa tankattu myös.

19 tykkäystä

Eilisen ja tämän aamun aikana osakkeet takaisin salkkuun.

9 tykkäystä

Sampot myyyntiin hintaan 40,60e. Näistä tuotto osinkoineen n. 400e. Oli niin pieni erä tätä salkussa joka olisi kohta puolittunut Mandatumjakautumisen myötä että halusin pois.

8 tykkäystä

Remedyä lisää avauksesta ja pieni pala Nokiaa @3,479, vaikka tuota on jo ihan liikaa.

11 tykkäystä

Suomi nousuun! Nordnetin indeksirahastoa merkattu ja erikseen vielä nestettä kun alle 32€ saa.

16 tykkäystä

Nestettä lissää 32,00€

18 tykkäystä

Mulla oli siis tuhannen euron edestä Sampoa, ja jakautumisen myötä osuudet olisivat olleet niin pieniä, että aikanaan myydessä olisi Nordnetin komissio (7e per kauppa omalla kaupankäyntiaktiivisuudella) ollut liikaa n. 500e omistuksen myynnistä.

to 28. syysk. 2023 klo 11.33 Insinööri_ sivustolta Osakesijoittaminen (notifications@inderes.discoursemail.com) kirjoitti:

5 tykkäystä

Tankattu lisää NESTE @31.90€

17 tykkäystä

Eilen ja tänään lisäykset Kesko B 16,97€ ja 16,74€. Kattaa jo 15% salkusta.

20 tykkäystä
  • OST:lle avaus Fortumia @11,26 €
  • Veivisalkkuun Öljy Long Minifutuuria (myöhässä mutta kuitenkin).
    Kova luotto että Brentin hinta rikkoo satasen tuota pikaa. :slightly_smiling_face:
13 tykkäystä

Myyty puolet Capman positiosta. Samalla osallistun kisaan oudoimmasta rahantarpeesta. Pitää kuljettaa koira uuteen kotimaahansa ja näillä näkymin “helpoin” tapa on on lentää sinne, ostaa itselle paluulento business luokassa ja mahdollisesti toinen paikka koiralle. Oudoksi menee, mutta mitäpä sitä ei kaverinsa eteen tekisi.

24 tykkäystä

Lisää renkaisiin painetta! Nokian renkaat @7,13 :smiley:

16 tykkäystä