Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Wärtsilää ostettu pitkään salkkuun

1 tykkäys

Wärtsilän osto myös pitkään salkkuun. Lisäillään n. 10% välein jos laskee

1 tykkäys

Hyvä peliliike! Turboshortit vaan nyt peliin shorttareille. Herättäkää setä päiväunilta, kun Noksu alle 2,3 erkkiä, niin setä laittaa 1.95 erkin ostopatetin voimaan!!!

Masse-setä, FA, Noksu myytiin seurakunnasta 5.5 erkin tasossa, olikohan virhe :slight_smile:

Pahat lisä tappiot uhkaa näemmä tulla pantatussa nokioissa, eilen möin kaikki mitä pystyin

Osto LukOil.

Jaha, myyty Pricer. Näiden stoppareiden käyttö osavuosikatsauspäivinä tuntuu olevan vähän lottoa… joskus onnistuu, joskus ei. Arvatkaapa oliko stoppari säädetty 12.50 kohdalle …:angry:

2 tykkäystä

Millä perusteella asetit stopparin?
Minun TV näyttää HL:ksi 12.32 klo 14 ja 4H support olisi ollut 12.20

Ei perustu mihinkään TA-tulkintaan, @Masse:n lanseerama mutu-analyysi oli käytössä. Syksyn teema oli harjoitella stoppareiden käyttöä osana kaupankäyntiä. Tähän tapaukseen olin asettanut stopparin aktivoitumaan 13.10 tasolla ja stopparin alarajan asetin 12.50 tasolle. Hankintahinta oli ~3vk sitten ~12.10 ja kuvittelin stopparin lauetessa jääväni voitolle ~8% verran. No, ~3% voitolle jäi tämä harjoittelu, mutta sehän tässä harmittaa, että en näköjään :rofl: olisi halunnut eroon noista Pricerin lapuista.

1 tykkäys

Ostettu noksua vuosien tauon jälkeen 3.47.

Parkkeerattu takaisin Wärtsilä 9,25 ja Nokia 3,45, Konecranes lähtikin vastoin odotuksiani nousuun. Pitäähän sitä viikonloppuna olla salkussa täytettä🙂

Käännellään nyt sitten vielä lisää puukkoa haavassa…:sob:
image

4 tykkäystä

Eilen ostin aamulla erän Lassila&Tikanojaa, ja ostot jatkuu…

1 tykkäys

Päädyin tulosviikon aluksi myymään Nordeat ja pitämään Wärtsilät. :slight_smile:
Nyt voi sitten salkusta ihailla miten omat päätökset kantaa hedelmää.

Nokiat lähti jo aiemmin Q2 piikissä enkä pienen epäröinnin jälkeen onneksi ostanut takaisin.

2 tykkäystä

No nyt taitas saada, mutta ei taida vielä heti kelvata.

Wärre shortti suljettu, Nokia treidit meni penkin alle ja Atria positio avattu

Voiko tuollaisessa stoppareiden käytössä muuta kuin hävitä? Jos tulee joku uutinen saatetaan kerralla paukauttaa stopeista läpi ja jäät rannalle ruikuttamaan. Samaan aikaan tuosta ottaa kuitenkin riskiä, että menettää osakkeet huonoon hintaan jos osakkeessa on vain volatiliteettia (kuten nyt). Varsinkin jos alkuperäinen suunnitelma on sijoittaa pidemmällä aikavälillä ei hetkellisellä sentimentillä tai edes yksittäisellä uutisella pitäisi niin olla merkitystä. E: …tai välttämättä edes pidemmällä aikavälillä, jos haasteet johtuvat vaikka makrosta mutta uskot muuten yhtiöön ja yhtiön johtoon.

Järkeilen, että ainoa tilanne jäädä stoppareiden kanssa voi jäädä voitolle on:

  1. Kurssireaktio ei ole ensimmäisessä vaiheessa kovin voimakas, eli slippagea ei ole liikaa
  2. Kurssi kuitenkin jatkaa laskuaan vielä suurimman kurssireaktion jälkeen, jolloin voittaa sen stopparin jälkeen olevan kurssireaktioni
  3. Ei olisi itse huomannut asiaa ajoissa

Onko olemassa joku tilanne mitä en tullut huomioineeksi?

3 tykkäystä

Yön yli nukuttua tulin kans siihen tulokseen, että stoppareiden käyttö ei sovi minun sijoitustyyliin. Varmaankin TA-pohjaista kauppaa käyien sijoitussuunnitelmaan nuo sopivat.

2 tykkäystä

Toivottavasti sinulla on sitten jokin muu keino hallita sijoitusriskejä.

Alwarin kommentistahan voi päätellä, että stopparin hinta-asetus oli lähinnä summassa asetettu eikä sitä ollut tarkkaan mietitty. Kuten osto- tai myyntipäätöksen tekeminen, myös stopparin asetus vaatii tarkkaa harkintaa suhteessa siihen omaan Risk&Reward suunnitelmaan.

En nyt tähän ryhdy asiaa sen enempää purkamaan auki. Jos koneella istuu päivästä toiseen ja valvoo kunkin sijoituskohteen edistymistä, niin eihän sitä stopparia tosiaan tarvitse, kun myyntipäätöksen voi tehdä sell orderilla siinä kohtaa, kun se ennakoitu tappioraja tulee täyteen. Stopparihan on vain tekninen apuväline riskinhallinnan toteuttamiseksi, eikö niin?

2 tykkäystä

Summassa siinä mielessä, että se ei perustunut mihinkään TA-tulkintaan. Oma mutu havainto näiden enemmän volatiliteettia sisältävien lappujen kanssa on se, että juurikin esim. osarin ilmestyessä ensimmäinen reaktio aiheuttaa hetkellisen kurssinotkahduksen. Oma stratedia saa jatkossakin mennä siihen suuntaan, että hajautus on paras suoja. Jos joku sitten niiaa kunnolla, niin mietitään siinä kohtaa myydäänkö, pidetäänkö vai tankataanko lisää.

3 tykkäystä

Aiemmin en käyttänyt stoppareita ja oli paljon stressaavampaa, kun piti koko ajan seurata, ettei tule suuria tappioita tms. Mulle ainakin stop lossin käyttö sopii tosi hyvin. Esim. Nyt Sammon laskiessa ei mun tarttenu huolehtia tuleeko isoa laskua vai ei. Stoppari haluamassani paikassa ja hoituu automatic. Toki riippuu sijoitustyylistäkin. Itse pyrin sijoittamaan nouseviin trendeihin, eli kun trendi jo selvästi meneillään tai kaikki viittaa sellaisen alkamiseen. Kaikissa osakkeissani on stop lossit säädetty ja jos rahat vapautuu, niin pyrin löytämään uuden nousevassa trendissä olevan osakkeen. Mun tyylille uusi osakesäästötili tulee sopimaan mainiosti, kun kaupankäyntikulut on nykyiseen verrattuna paljon pienemmät.

3 tykkäystä