Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Lisätty Lassila&Tikanojaa 15,56. Kasvu toki olisi toivottavaa, mutta pidin tilinpäätöstiedotetta ihan kohtuullisena.

Lisätty tänään Ruotsalaista Saxlundia positiivisten uutisten johdosta.

http://webtools.bequoted.com/news/post?key=dotterbolag-i-tyskland-tecknar-tva-kontrakt-till-varde-av-ca-74609&channel=244&ecss=http://media.saxlund.se.loopiadns.com/2018/01/BECSS1.css

3,2milj€ tilaus joka on merkittävä yhtiön mcappiin nähden

Myin joulukun alekorista raapaisemani Rapalat pois mukavalla voitolla. Tämä on ainoa myyntini, johon virus vaikutti - hinta jo korjaantui jonkin verran, minkä lisäksi Kiinaan ulkoistettu osa tuotantoa ei (hyvin lyhyellä tähtäimellä) näytä järin takuttomalta. Jos laskee taas, voin ostaa takaisin, muussa tapauksessa olen jo tyytyväinen tuottooni, jossa mielestäni oli hyvin pieni riski.

Wärtsilän positio avattu 10,8€

5 tykkäystä

Osto ost tilille 135 kpl siltronic laidasta 102 eur/osake ennakkotietojen tultua julki, en laskenut hintaa mitä pitäs olla, mutta vaikutelma, että hinnat puolustettu vaikeassa markkinassa ja useita megatrendejä mahdollista saada taakse, kun aikaa vähän kuluu ja silloin taotaan tulosta ja kunnolla, kun uudet investoinnit alkaa olla maalissa!

Laitan illalla siltronic ketjuun tarkempia pohdintoja. Globaalisti 5-6 isompaa valmistajaa piikiekoissa ja hintoja ei olla lähdetty dumppaamaan juurikaan!

2 tykkäystä

Vanha suola alkoi janottamaan ja ostin hieman Axos Financial -pankkia. :upside_down_face:

AARONS iNC.

myynti 4 kpl AAN Mar20 65CAll 1000$

Myin kun spidenri näytti hieman laskua +400$

Lisätty kanadalainen Patriot One Technologies. Ensimmäinen ulkomaan osake itselle.

Näen tuon firman olevan iso tulevaisuuden nimi.

1 tykkäys

Ostettu NoHoa ja verkkokauppa.comia.

1 tykkäys

Capmania erä aamun avauksesta hyviin uutisiin hintaan 2,39. Yllättävän halvalla lähti.

4 tykkäystä

Kevensin eilen Nokialäjääni yli puolella.

Ostettu outotec @5.4. pitkää odottelin että putoaa näille nurkille.

Wärtsilät myyty heikolla ~7% tuotolla. Wärtsilän omat näkemykset vuodelle 2020 olivat minulle pieni pettymys ja löin laput laitaan.

Osana pidempää suunnitelmaa ostettu tänään hyvä nippu Ericssonia @ 76,28 SEK. Kuitenkin painotus on edelleen vahvasti Nokian puolella. Sitäkin pieni erä lisää @ 3,5115 €.

1 tykkäys

Itse odottelen NYSE:n avausta, ennenkuin päätän Erkin lisäyksestä.
SPY avaa yli 2$ (-0.7%) eilisen closen alapuolelle. Premarket.

2 tykkäystä

Outotec osto, peesailen mestari @Johannes_Sippola

1 tykkäys

Marraskuun lopussa haalitut Wärtsilät (8.99) ulos puuhapalstalta, sisään hieman Outotecciä (5.41).

Hoivatiloista saatu käteinen on poltellut taskussa jo tovin. Lisäsin pienen palasen Outoteciä @ 5,414.

En ole viikkoon edes tätä ketjua lukenut, ja näyttää olevan monellakin olleet Oudot ostohousut jalassa.
Great minds think alike… tai joitain :sweat_smile:

Itse olen myös Outotecciä katsellut mutta se tuntuu olevan eräs virusherkimmistä lapuista hesassa ja myös heilui eniten China Trade Wars-uutisvirran mukana. Itse en uskalla iskeä kiinni ennen kuin selvä pohja on löydetty koska pelkään pahoin että “kiina sulki”-efekti osuu nimenomaan tähän lappuun. En ole ihan satavarma miksi - joku fiksumpi voinee kertoa jos tietää - mutta oma epävarma teoria on että kun kiska tekee ja huoltaa laitteita joita käytetään raaka-aineiden tuotannossa jalostamiseen niin kun Kiina niiaa niin raaka-aineiden kysyntä niiaa, joten ei kukaan moisia laitteita halua ostaa tai huoltaa enää → Outotec laskee. Olenko ihan pihalla vai…?

Kamux tankattu