Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Loputkin Martelat myyty, oli jäänyt vielä pieni toive-erä salkkuun. Jäin ihmeen kaupalla voitolle, koska lähdin tähän aikanaan niin varhain mukaan. Hyvät opit ainakin jäi käteen tästä vuoristoratakyydistä… ehkä joskus uudestaan kyytiin

6 tykkäystä

Oliko teillä analyytikoilla myyntirajoitukset päällä, vai eikö ollenkaan houkuttanut myydä edes kurssin nelinkertaistuttua?

Myin viime viikolla ostamani F-Securet pikkuvoitolla (2,7e → 2,9e). Näin nopea toiminta on kyllä vastoin sijoitussuunnitelmaani, mutta katsoin että nyt on vielä hieman defensiivisempiä osakkeita tullut ostohinnoille.

Ensi viikolla on varmaan hyvä olla vähän käteistä salkussa…

Huolestuttavaa, kun piti mennä myymään varmaan 40% alle indereksen ja kaikkien analyytikkojen tavoitehinnan…

2 tykkäystä

Hyvä että myit koska: F-Secure laskee arviotaan vuoden 2018 liikevaihdon kasvunäkymistä | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus

4 tykkäystä

Ostin Fellow Financea ja CapMania.

4 tykkäystä

Ostin Nordeaa.Mulla ei ole ennen ollutkaan.Toivottavasti uutiset ei laske hintaa enää.

Löylyä lisää :slight_smile: Ostin Harviaa.

2 tykkäystä

Harviaa näytti tipahtaneen omaankin salkkuuni perjantaina, kun olin itse jo nauttimassa yhtiön tuotteista saunan puolella.

1 tykkäys

Perjantaina ostin Nordeaa. Oli uusi lisäys salkkuun.

Tänä aamuna Nordeaa @ 8,174. Syynä ennen kaikkea halu pelata markkinasyklin tässä vaiheessa hieman defensiivisesti. Osinkotuotto on näillä hinnoilla kova.

Myyntitapahtuma

  • €LEHTO KK 5,03

Ostotapahtuma

  • €CTY1S, Citycon, KK 1,66

Nordeaa ostettu reiluun painoon salkussa. Ylimääräinen kassa paloi tähän hankintaa

Olisi ollut Martelassa ikkuna auki moneen kertaan. Muistaakseni ensimmäistä kertaa vähennä-puolelle Jesse kääntyi kympin tietämillä. Ei ihan huipuilla, mutta kuitenkin. Omaa tyhmyyttä kun ajatteli, että katsellaan ja toivotaan nyt vielä pienen rivin kanssa.

3 tykkäystä

Muutaman päivän harkittuani ja alkavan Q3 kauden tuloksia katsellessani olen päätynyt harkinnassani keventämään muutaman rivin verran salkusta lappuja.

Keskeiset perusteet liittyvät niin makroon kuin omaankin allokaatioon sekä oman sijoittajakokemuksen rajallisuuteen.

Lyön siis vetoa sen puolesta, että laskumarkkina on lähikuukausina todennäköisempi kuin nousumarkkina. Olen “nousumarkkinan tuotos” ja amatööri, joten suurella todennäköisyydellä saatan myös erehtyä.

1 tykkäys

Ekat ostohousut jo puettu. Ostin admicomit takaisin tänään @20,5.

Joo, tossa aiemmin vähän karsin osakkeita pois. Admicomista kuitenkin tykkäsin joten sitä vain kevensin. Tämä tapahtui varmaan reilu viikko ennen posaria. Ja se vähän harmitti. Tänään sain sitten suurinpiirtein samaan hintaan osakkeet takasin, mitkä möin. Voi olla, että kärsivällisesti odottamalla olisin saanut halvemmalla, kun tätä meininkiä katselee, mutta ainakin lähtötilanne on nyt sama. Nyt en enää kikkaile ja ostan mahdollisesti lisää jos niinkun oikeasti vielä laskee tosta. Saa nauraa sekoilulleni

5 tykkäystä

Heh mä varmaan myin mun Admicomit sulle tänään. (Pieni likviditeetti) Pelkään vähän Admicomin syklisyyttä, niin päätin keventää puolet lapuista tänään. Vaikka onkin laadukas yhtiö ja haluun olla mukana myös tulevina vuosina pienemmällä painolla vaan.

3 tykkäystä

Myin salkustani kaikki Valmetin osakkeet 20,00 e hintaan. Nykyinen markkinatilanne huomioiden hyvä hinta. Inderesin suositushinta taitaa muuten olla 17e. Vähän kuitenkin harmittaa,sillä kyseessä loistava yhtiö,ja tämä oli kyllä lempilappujani. Jatkan yhtiön seuraamista,ja hyppään jossain vaiheessa taas toivottavasti mukaan.

1 tykkäys

Pieni erä Remedyä eilen @ 6,4. Piti alunperin olla Nokia-pilkillä mutta tarttuikin tuo mukaan.

5 tykkäystä

Myyty Kesko B @ 50,88€

1 tykkäys

Myyty Innofactorit, ostettu Ovaroa lisää.

Mitä tästä opin? Innofactorissa jäin odottamaan käännettä liian pitkään. Nyt Q3-tuloksessa aiempien puheiden perusteella viimeistään olisi parannusta pitänyt tapahtua, muttei tapahtunut. Ensi kerralla pitää toimia nopeammin, tässä “pitkäjänteisyys” sai katselemaan kurssilaskua vuoden verran.

Ovaron CMD:n katselin ja uskon, että toisin kuin Innofactorissa, käänne todella tapahtuu, ellei koko Suomen asuntomarkkina romahda ensin (mielestäni epätodennäköinen vaihtoehto).

2 tykkäystä