Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Ostettu lisää Ovaroa

1 tykkäys

Vähän nyt meni veivailuksi ja spekuloimiseksi, mutta toinen salkku tyhjennetty. Tilalle ostettu koko rahalla melkein päivän pohjakurssista Nokian Renkaita (mielestäni rajuun ylireagointiin).

6,29% voitolla tästä tällä hetkellä, tätä kirjoittaessani. Harkinnassa stop loss tason lyöminen positioon.

Ostotapahtuma

  • Nokian Renkaat KK 26,70
3 tykkäystä

Kyllä harmitti, kun töissä näin kurssin alkavan 26:lla, mutten päässyt tekemään ostotoimeksiantoa! Osarin jälkeen aamulla en osannut valmistautua näin isoon ryminaan - näemmä aina pitäisi laittaa toivopilkki, jos itse tuumaa ettei syytä kovin suureen alamäkeen ole.

Aavistuksen kevennetty Nokiaa Q3/17 ylireaktion seurauksena hankittua kovassa ylipainossa ollutta positiota vajaalla 10%:lla kurssiin 5.01.

Viimeisen viikon aikana myyntejä:

  • Hoivatilat pieni siivu. Aion mahdollisesti ostaa tilalle harviaa. Jälkikäteen olisi kannattanut ehkä odottaa Q3 ensiksi.
  • Remedyä siivu. Oli niin iso positio, että vähän kevensin.
  • Admicom koko positio.
  • Digia koko positio.

Tää varmasti herättää mielipiteitä täällä, mutta minä ja Warren tykätään olla hieman korkeammalla käteispainolla seraavat kuukaudet. (Muuten minun ja Warrenin track-recordissa ei juuri yhteistä olekkaan :joy:).

Tilalle kiikarissa on Harviaa, Talenomia, lisää Ovaroa… kunhan näen muutaman asian etenemisen loppuvuonna.

1 tykkäys

Pieni palanen Harviaa ostettu :open_mouth:

8 tykkäystä

Huh, huh. Meinaako kiuaskin mennä kohta IoT:hen, kun koodarit siitä innostuvat??

6 tykkäystä

Omistajalistaa kun selas, niin näytti olevan analyytikollakin pieni palanen. :sweat_smile:

1 tykkäys

Samma här! Pienet seuranta löylyt heitetty.

4 tykkäystä

En tie mikä Harvia aalto täällä on käynnissä mutta ostin myös itekin lisää @5,19 :sweat_smile:

Miksi? No, olen tässä ihmetellyt firmaa jo tovin ekan oston jälkeen ja silti tuntuu hyvältä caselta. Se ei ainakaan yöunia vie. Kun ekaks ostin sitä, luulin saavani edullisesti. Nyt saman firman lappua saa vielä edullisemmin. Muutenkin se oli heittämällä pienin omistus salkussani ilman perusteita (ja heti miinuksella) joten why not. Muutenkin se on yks ainoita firmoja mitä jaksan tällä hetkellä seurata joten hyvä mieli nyt.

2 tykkäystä

Varmaan sillä meidän Kingillä on jo Harvian kanssa salainen projekti tehdä 2020-luvun IoT-superharvia! Kännykkällä voi ohjailla vaikka Kiinasta asti :wink: Harmi vaan, jos veli venä… pääsee vähän hakkeroimaan ja pistää lomareissun aikanaan kiukaan täysillear ja polttaa koko talon. Masse-setä taitaa vaihtaa heti puulämmitteiseen.

1 tykkäys

Harviaa ostin, yritin jo eilen koko päivän tuloksetta. Osari lähestyy niin piti ostaa suoraan laidasta.

Muuten olen edelleen bear-näkemyksen kannalla lähikuukausien suhteen.

Nokiaa myyty.Nordea seurannassa ehkä sitä seuraavaksi ostoon jos hinta vielä halpenee.

2 tykkäystä

Nokiaa en kyllä tässä vaiheessa myy, kun tämä 5g hype täytyy katsoa hamaan (katkeraan?) loppuun asti. Joulukuussa siis Mikaelin spekuloima tulosvaroitus tulossa, mutta kun ei vipua käytössä, niin pikkutukko Nokiaa saa sitten vaikka romahtaa. Toista se oli lähipiirillä, kun Nokia oli 5x vivulla matkassa ja yli 5e mentyä laput vaan kannatti myydä pois - vipuvoitolla tietty::slight_smile:

Pieni lisäkevennys hoivatiloja. Nyt on tasapainossa.

Nokiat myyty hetkeksi pois firman salkusta odottelemaan parempia ostopaikkoja ja etsimään hetkeksi muita kohteita :slight_smile:

Kevensin hieman Nokiaa. Oli isossa ylipainossa ostettuani sitä aina dipeissä lisää. Viimeisin osto alkoi 3:lla, ei sillä hintaa pystynyt jättämään hyllylle, vaikka olin päättänyt, ettei enempää mahdu salkkuun.

Ostotapahtumia

  • Berkshire Hathaway Inc. $brk.b - KK 207,28(usd)
  • Sampo Plc A €SAMPO - KK 40,65(eur)
1 tykkäys

Ostettu vähä Nokian Renkaita uutistomun laskeuduttua - ja just huomasin et huomenna CMD :no_mouth: no Petrin kommentteja odotellessa on mukava vieriä renkaiden kanssa, niin ylä- kuin alamäissä :slight_smile:

2 tykkäystä

Ostin vähän lisää Ovaroa @ 5,4€. Nyttenpä tämäkin positio on “täynnä” ja osakepainoa ei uskalla enempää lisäillä. Seurataan loppuvuoden kehittymistä…

Toivottavasti Ovaron tulevat omien osakkeiden ostot (enintään noin 9% osakekannasta) sekä strategian eteneminen alkaisi tukea arvostusta 2019 puolella.

Edit: Hyvä targetti voisi olla tuo 7,5e / 2020.