Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

No Masse ei tämä nyt ihan ensimmäinen Talenom ostos ollut kuitenkaan ja pikku lisäys, mutta eipä tuo uskoa heikentänytkään. Löytyykö Talenom Massen salkusta?

1 tykkäys

Ei löydy. Yhtiö kyllä vakaa ja hyvän oloinen, joten onnea taipaleelle. Lukekaahan ainakin vähän myös yhtiön numeroita ja Inden poikain grillauksia, niin ei tule odottamatonta ylläriä kulman takaa.

Velkaa taitaa olla, mutta ilmeisemmin hyvässä lasku suunnassa. Asiakkaat ei pahemmin vaihdu, niin kaiketi pitäisi aina lisää kasautua vanhojen päälle ja tehokkuuden vielä jonkin verran parantua ja kasvu skaalautuu, siltä näyttäisi, kun henkilökuntaa ei tarvitse lisätä?
Näyttääkö jo liian hyvältä yrityksen meno. Kurssihan on toki kivunnut. Hyppäsin kyytiin 11 eur kohdalla.

12 eur kohdalla laitoin lapsen ajokorttirahat tähän ja verkkokauppaan.

Ilmeisesti luottoa löytyy.

1 tykkäys

Hyvä näin. Muutaman vuoden päästä ajokorttia ei enää tarvita vaan robot hoitaa ajelun, joten ajokortin hankinta nykynuorille on aivan hukkasijoitus. Massella muuten edelleen oikein vanha retrokortti edelleen käytössä, ikää +40v. Vanha kunnon paperikortti. Nuoret poliisit ymv. eivät vain oikein tahdo tunnnistaa…

2 tykkäystä

Sotkamo silveriä lisää. Noin 3 kk avajaisiin täytyy tämäkin kortti katsoa miten käy.

Olen pitkään kytännyt F-Securea, strategia kiinnostavassa vaiheessa (pientä yskähtelyä toki) ja osake poljettu erittäin alas. Kyberrikoksen uhriksi joutuminen (luottokorttini pöllittiin lentoyhtiön järjestelmistä) lopulta triggeroi minut avaamaan pienen rivin.

4 tykkäystä

F-Securea salkkuun Kotipizza voitoilla. On ollut seurannassa viime syksystä asti, koska kollega sattui kehumaan yrityksen kulttuuria ex-työntekijänä. Laatuyhtiö, jonka strategia, kasvupotentiaali, toimiala ja merkittävästi halventunut hinta miellyttävät.

1 tykkäys

Saattaisi olla parilla muullakin samasta syystä syytä satsata…myös näillä isoilla ketjuilla jatkuvaan järjestyksenvalvontaan: https://www.hs.fi/talous/art-2000005917065.html?ref=rss

Mainehaitta tulee kohtuu kalliiksi. Koskahan varausten ym. nettimaksujen yhteydessä yritykset keräävät luottopisteet kertomalla, että heillä on käytössään F-Securen tms. jatkuva valvonta?

2 tykkäystä

Vähän erikoinen kommentti tämä ja erikoinen nimimerkki ottaen huomioon, että täällä on toinenkin Aston(?) Ja ottaen huomioon, että nimenomaan tuolta Sharevillesta löytyy tällä samalla nimellä ja profiilikuvalla kaksi minun Nordnetissa sijaitsevaa salkkuani. Mikäli kysyttävää näistä salkuista, niin vastaan mielelläni tarkemmin.

En henkilökohtaisesti suosittele peilaamaan ostotapahtumia kenenkään yksittäisen ihmisen mukaan, varsinkaan minun. Olen kyllä tarkka sijoituspäätöksissäni, mutta kun ei ole sellaisia varoja, että voisi jatkuvasti seuraa laskutrendejä, niin olen aiemmin joutunut luopumaan hyvistä ostoista ja vice versa.

Eli ostostrategiani ja päätökseni eivät aina ole myöskään minun mielestäni ole olleet optimaalisia pitkässä juoksussa. Mutta en myöskään ole halunut holdaa liian suuria positioita suhteessa varallisuuteeni. Otin aika kallista oppia esimerkiksi UPM ja Lehdon kanssa viimeaikoina, joten nyt on tullut paljon malttia… Ja pidän isompaa käteispainoa ja hajautusta.

I think this thread has been hax’d

Pieni siivu Rapalaa lisätty laskevaan kurssiin. Nyt on oikein edullista arvostusta tarjolla.

2 tykkäystä

tekis mieli myydä jotain kun trumppi on Twiittaillu, mutta pankin sivusto on alhaalla.

1 tykkäys

Kaavin hieman Kamuxia. Olen kuunnellut Kajaanin pommitusta nyt kaksi viikkoa yhtiöstä toimistolla putkeen, ja antauduin osta-suositukselle syvällisen harkinnan jälkeen siitä, että moottoritiet eivät ala liikkumaan vielä seuraavaan 10 vuoteen.

5 tykkäystä

Harviaa kevennetty perjantaina @6,2 kun SEB viritti ostokoneet käyntiin. Tänään tilalle Viafinia, ja Kamuxissa olis täälläkin pilkki vetämässä. :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Vielä viimeinen silaus Rapalaa lisää - halpaa kun tuntuu olevan. Nyt on Rapalan osto-ohjelma täysi ja joulukuun ostotkin tehtynä. :joy:

Mitä ajuria näät Rapalan tilanteessa? Eikös ko. firman kohdalla ollut muutama kuukausi ainakin sitten puhetta, että saattaa fuusioitua toisen suuren toimijan kanssa, mutta vastikaan tämä toinen toimija ostettiin(?) markkinoilta tms. ja fuusioituminen kaatui siihen.
Onko Rapala mielestäsi defensiivinen yhtiö, ja siinä jotain ajuria?

1 tykkäys

Sampo alelaarissa. Oli ihan pakko lisätä. Luonteenheikkoutta, sanois pro.

1 tykkäys

Nykyinen kurssi ei hinnoittele strategiamuutoksen onnistumista, ts. nykykurssi on perusteltavissa “enemmän tai vähemmän” jo nykyisellä huonolla toiminnalla.

Strategiamuutoksen tuottama hedelmä tulee sitten bonuksena ja tuosta muutoksesta on jo ensimmäisiä numeraalisia todisteita olemassa.

Riski strategiamuutoksen onnistumiseen on kuitenkin iso…

Näen enemmän upsidea kuin downsidea. Luotan pääpiirteissään indereksen käyvän arvon määritykseen. Arvostus nyt samaa luokkaa kuin finanssikriisin pohjilla. Ollaan lähellä ATL.

Defensiivinen kulutuskysyntä, joka ei heilahda tuontitullien, Italian kriisin ym. takia. Heilahtaa kyllä sään takia, mutta ei kai tässä ilmasto ainakaan kylmene.

Ok, oletko mitä mieltä johdosta? Siitäkin lienee ollut enemmän tai vähemmän puhetta: onko johto pätevä yhtiön hoitoon. Onhan Rapala yhtiönä jotenkin hieno ja perinteinen. Toisaalta osinkoa ei odotellessa nyt kauheasti heru.

1 tykkäys

Tankkasin Sampoa. Aiemmin kevensin Restamaxia. Qt (osto) liipasimella…

3 tykkäystä