Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Ostotapahtuma tänään 14.1.2019, Nordnet /OlaviX:

  • Capman €CAPMAN KK 1,64
1 tykkäys

Tätähän se saulikin briiffaa aamarissa …

1 tykkäys

Vuoden alusta ostettu
Wärtsilää (13,87), Cityconia (1,7) ja Verkkokauppaa (4,4)

1 tykkäys

Tarkoitit varmastikin Capmanin (ei Taalerin) rahastoa :blush:

1 tykkäys

Capmania tänään ostettu lisää (1,64€)

1 tykkäys

Halvemmallakin Capmania olisi saanut vielä tuossa joulukuussa, mutta nyt vasta itselläni oli sopivasti rahaa sivussa tätä ostoa varten. Olen seurannut kyllä yhtiötä useamman kuukauden ajan ja nyt tuli vielä vahvistava signaali (amari+tiedote jne).
Mihin viittasitkin viestissäsi.

Capman yhtiönä sopii erittäin hyväksi osaksi minun pientä osinkosalkkua ja kaiken sen mainonta hypenkin jälkeen (Nordnet kampanjat jne) olen huomannut, että kurssikehitys on ollut tasaista. Sekä näen asian niin, että kun yhtiöön on kohdistunut viime aikoina enemmän huomiota, niin paperia liikkuu enemmän ja hinta on myös luultavasti paremmin siellä missä sen pitäisi olla, luvut ja markkina kokonaisuutena huomioiden.

Lisäksi tämän kaiken päälle 7,3% osinkoa maaliskuussa tuolla KK millä ostin, on ehdottomasti myös iso plussa kasvupotentiaalin lisäksi. :building_construction:

Edit: korjattu lauserakenteita selkeämmiksi.

2 tykkäystä

Onks sulla Tatu vielä Incapit tallessa? Vieläkö näyttää ostolapulta?

Laitoin tässä viimeisimmässä nousussa loputkin pihalle.

Capmania tarkoitin Avidlyn kohdalla. Tänään taisi ollakin uutinen, että uusi taho tuli samalla 6,25 €/osake arvolla mukaan ja toi pääomaa kasvua ja yrityskauppoja varten… Pidetään peukkuja. Positiivinen signaali varmaan, että strategiassa voisi olla ideaa.

ostin innofactoria säälittävän palan 0,39 paikkeilta… … koitin jo siellä missä toimarikin osti, mutta joutu heittämään pois. tällainen viihdesijoitus.

jaa, ettei mene liian positiiviseksi, niin ostinhan minä sitä Verkkokauppaakin ennen negaria. Mutta Q4 kuitenkin semi jees? kö? jaa-a. Nyt kylä vannon että en osta verkkistä lisää, ennen kuin ollaan tukevasti nousu-uralla. En kyllä taida myydäkään pois.

1 tykkäys

Myin omat Finnair:it pois pienellä tappiolla (-100€). Sitä kun aloittelijana sijoitteli miten sattuu ilman mitään päätä ja häntää :smiley: Ei kuulu nykyiseen 'osinko’maiseen salkkuuni ja Finnairista tuskin nyt tulee mitään tulevaisuuden osinkomahtia - ala kun on kovasti kilpailtu ja valtio on suuri omistaja, joten konsolidoitumista en usko tapahtuvan kovin herkästi.

Ostin pienen noron lisää Kamuxia ennen Q4-pettymystä. : )

2 tykkäystä

Ostin alesta Verkkistä ja Tokmannia :smile:

4 tykkäystä

Mihin se Tokmanni oikein nousee, jos nykykurssi 8.3€ on alessa?? Foorumi: auttakaa!

Hölmistynyt-Masse

No, en tiedä mihin nousee, kun en ole ennustajaeukko, mutta mutta voin kertoa, miksi ostin.

Käytin 1,5 vkoa sitten yhdellä lennolla aikaa suomalaisten yritysten tunnuslukuihin. Pisteytin ja vertasin muihin. Tässä syyt, minkä takia päädyin Tokmanniin. Se pärjäsi vertailussa parhaiten:

  • liikevaihdon arvioidaan nousevan (5-10%) 2018, 2019, 2020
  • kannattavuuden arvioidaan nousevan kaksidigittistä vauhtia samalla aikajaksolla
  • eteenpäin katsova P/E on jo ok tasolla ja laskenee alle 10 (9,3 est2020 Nordea)
  • osinko on ollut viime vuonna 0,51€ ja mahdollisesti nousee 0,55€. Kumpikin yli 6%.
  • ROE päälle 21,5% liukuva 12kk
  • Suomen suurin ’sekatavarakauppa’ ja tuplasti isompi kuin kakkonen (pienellä)
  • Käytän itse valikoidusti. En usko, että heidän tuotteensa olisivat ensimmäisinä kärsimässä verkkokaupasta, vaan ne haetaan paikan päältä ja samalla tarttuu muutakin mukaan.
  • last but not least: Mrrr. Tokmanni :heart_eyes:

Asiat eivät ole tässä tärkeysjärjestyksessä. Ja johdon uskottavuus oli ainoa, jota en pystynyt arvioimaan. Vähän harmi, mutta ei aika riittänyt. Tiedän, että Mr. Kakkonen on välillä dissannut johtoa. Mutta lieneekö ollut kysymys kannattavuuden notkahduksesta 2017, mutta en ole kuullut mitään negatiivista sen jälkeen.

Arvopaperi oli kanssani samaa mieltä, ja nosti paperin tällä viikolla mallisalkkuunsa. Eivät he kuitenkaan siitä minun kanssani keskustelleet :wink:

Minulla ei ole ennestään Tokmannia. Nytkin vain pieni siivu, alle prosentti salkusta. Nyt on helpompi seurata kehitystä ja laittaa lisää tai hypätä pois, jos siltä tuntuu.

10 tykkäystä

@Elina_A hyvät perustelut! Itse myös vahvasti Mr. Tokmannin kyydissä.
Yhtiön johtokaan ei ole enää sama mitä Kakkonen joskus moitti.

Ostoista voisin itseltäni mainita Rapalan. Viimeisimpänä huomiona Shimano sopimuksen päättyminen. Parasta uutisessa mielestäni oli että nyt tuntuisi johdolla olevan kanttia tehdä rohkeita päätöksiä jotta brändistä saadaan kaikki potentiaali irti. Se luo uskoa siihen että myös muut luvatut toimet saadaan täytäntöön.

4 tykkäystä

Hyvää asiajargonia! Masse kiittää. Itse tuli aikanaan myytyä pois 7.5 tasossa. Olisi siis kannattanut ehkä holdata, mutta pikavoitto houkutti. Lähipiiri mennyt mukaan jossain 6.5 tasossa ja moitiskelee alinomaan setää Tokmanni-kärsimättömyydestä :disappointed_relieved:

Se on totta, että lumilapiota ei osteta verkosta vaan haetaan in situ. Nyt ja tulevaisuudessa. Onnea vaan Tokka-seikkailuun::slight_smile:

Kärsimätön-Masse

1 tykkäys

@Elina_A Entäs sitten Verkkis?

Myin Telestet. Alkuvuoden kurssinousu poisti selkeän aliarvostuksen, jolloin riskit teknologiamurroksen vaikutuksista ja palveluliiketoiminnan käänteen onnistumisesta saivat jäämään kyydistä. Toki samalla katosi salkusta yksi potentiaalinen yritysjärjestelykohde. Jos tästä saisi pelkkää informaatio- ja videovalvontasegmenttiä niin kiinnostaisi - ehkä joskus…

3 tykkäystä

Trolololol… Innofactorilta tulosvaroitus :). Koitin minisiivulla 0,4 €/osake, että saa jännitystä. Oletammeko että kurssi laskee? Riski oli hallittu, eikä oikeastaan edes harmita.

Ken Innofactoria ja Martelaa omistaa, jännitystä elämään saa. Pitäskö ostaa vielä constia ja hk-scania.
Olisko vielä muita, joilta tulee aina negaria.

3 tykkäystä