Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Juu, olisi kannattanut.
Itse onnistuin onkimaan Nestettä muistaakseni alle 7 eurolla, kun se oli ensin puolittunut parissa kuukaudessa. Myin alle 9 eurolla. :grin:

No, se oli puhdas tekninen peliliike silloin, eikä ”sijoitus” sisältänyt mitään oletuksia yrityksen liiketoiminnan kehittymisestä. Varsin pikainen sijoittelija olin tuohon aikaan, ja siitä myös etuliite nimimerkkiini.

Sittemmin olen yrittänyt etsiä ja löytää käsien päällä istumisen jalon taidon.
Nokian omistajana pysyminen jo ”peräti” 14 kuukautta putkeen on ollut yllättävän helppoa, sen ansiosta, että olen ”nähnyt” ja ymmärtänyt mihin sen liiketoiminta on menossa pitkällä aikavälillä. Kiitos kuuluu hyvin pitkälti Inderesin hyville analyyseille ja Mikaelin todella ymmärrettäville ja kansantajuisille kommenteille ja videoille. Ilman niitä en olisi älynnyt Nokiaan tutustua perinpohjaisemmin, enkä varsinkaan olisi ymmärtänyt liiketoiminnan draivereita tuleville vuosille niin hyvin kuin nyt ymmärrän.

1 tykkäys

Liipaisinsormi herkkänä selvästikin :slight_smile:

Perheen pienin avasi uuden arvo-osuustilin näille pikapeleille ja sitten on ne kestolaput erikseen. Niitä ei ulkoiluteta…Mutta ei se rajanveto aina toimi.

Minä taas haluan ymmärtää taustoja. Joskus vähän liikaakin. Kaikille on omat perustelunsa, miksi ostettu ja miksi pidän. Siksi olenkin holdari. Enkä käytä stop-loss’ia ollenkaan, vaan otan takkiin jos takkiin tulee.

Myin juuri 2/3 etf:istäni. Hieman tuli tappiota mutta en näe että mahdollisesti heikkenevässä markkinassa haluan “automaattiallokoida” näitä hiluja, muutenkin näissä oli aivan liian pieni summa rahaa ollakseen järkeviä. Sen sijaan ostan varmaan jotakin defensiivisempää osaketta tilalle ja jatkan kuvittelua että keskitetty salkkuni ei ole riskinen.

Tosin siis nämä etf:t oli vain 10% koko kääpiösalkun painosta että ei paljoa riskeihini vaikuta:P

1 tykkäys

Pikkuisen sipaisin Kamuxia lisää. Vaikuttaa varsin kohtuuhintaiselta, koska strategian toteuttaminen ei ole mitään tähtitiedettä tässä tapauksessa. Hyvä ROE myös.

Tämän kuun ostotapahtumia

  • €NESTE, Neste Corporation
    (Vahva luottamus; lisätty oman strategian mukaisesti, vaikka KK nousi)
  • $KO, The Coca-Cola Company
    (Lisätty Q4 tuloksen jälkeiseen dippiin, KK alemmaksi)
  • $JNJ, Johnson & Johnson
    (Lisätty; edelleen houkuttelevalla hinnalla, myös KK alemmaksi)

Läpinäkyvyyden vuoksi ilmoitan, että kaikki tapahtumat näkyvät myös Sharevillessä.

Salkun talvisiivous jatkuu: myin Ovarot :sleepy:

5 tykkäystä

Eilen myin Ovarot pois.

2 tykkäystä

Mitkä seikat saivat sinut päätymään Ovaron myyntiin, jos saa udella? :slight_smile:

https://www.kainuunsanomat.fi/kainuun-sanomat/paakirjoitukset/sotkamo-silver-lahti-kasvu-uralle/?_ga=2.95561684.996447986.1550485394-601092288.1549974366

Sotkamo Silveriä hiukan lisää

Tuo tapaus ei realisoitunut odotetusti/odotetulla aikataululla ja viimeisin Q4-rapsa paljasti, kuinka heikolla hapella lähdetään liikkeelle yhtiössä korjaamaan asioita. Tämä sopinee paremmin suurilompakkoisille sijoittajille, joilla on aikaa, paljon, eikä tuotoilla niin väliä kunhan ei mene negatiivisiksi. :smiley:

2 tykkäystä

Vernerin innoittamana suoritin talvisiivouksen itsekin loppuun. Aikaisemmin myin jo Rapalaa, koska Q4 raportin myötä oli nähtävissä ettei uusi strategia realisoidu kunnolla ainakaan pariin vuoteen.

Tänään jatkoin myyntejä:

  • Pantaflix, noin -85% “tuottoa”
  • Nordic Mining, noin -50% “tuottoa”
  • Ovaro, noin -9% “tuottoa”
3 tykkäystä

Ostin LeadDeskiä. [8,34€]

4 tykkäystä

Myin Fellow Finance @7,55€

2 tykkäystä

Masse perhana siivosi loputkin Kemirat pois salkustaan, nyt vika erä +22%. Voi Masse-sedän kärsimättömyyttä. Toisaalta nyt helmikuussa tuli Kemiroista nettona noin puolen kuun nettopalkka eikä sedän kannata enää tehdä 30v. sijoitussuunnitelmia… Suo siellä, vetelä täällä. Ollako vaiko eikö olla.

Dualisti-Masse

3 tykkäystä

minä laitoin eilen pihalle Huhtamäet ja Amerit (jotka ois voinu istua loppuunkin asti, ostettu vasta osto tarjouksen jälkeen). Molemmissa sellainen keskikokoinen panostus oli.

En nyt päässyt tällä kertaa huhtamäessa sinne 35 eur/ osake tasoon saakka, mutta ostetaan taas alle 30 € takas ;).

Saa nähdä minne asti nokian renkaat sitten, kun se on toinen mun lempi osake, jossa ostetaan alle 30 e ja myydään mieluusti yli 35 e.

Ponsse on ollut vähän jäähyllä mulla, mutta siinä samoja piirteitä, joskin istuin käsillä 15 eur summasta, mutta sitten oli sitä sahaamista.

Remedy ulos 8,5€ ja +20%
Varaa olis kasvaa, vaan talon katto vuotaa :confused:

2 tykkäystä

Ostettu Apetitia ja IPO:sta merkitty LeadDeskiä.

1 tykkäys

Kuuntelin tänään Apetitin esityksen ja viljakauppaa lukuun ottamatta sehän kuulosti ihan jeessiltä. Omistan mini siivun.

Vege pops jätskit on ainakin mainioita ja terveellisempiä. Pittäkö omistajana ostella sitten laajemminkin?

1 tykkäys

Aina kannattaa omistajana suosia ‘omia’ tuotteita.
Samoin kun kannattaa katsoa, mitä käyttää ja mistä tykkää, ja ostaa sitä (osaketta) :slightly_smiling_face:

Tää on nyt vähän sinkkomaista ajattelua. Parhaan hyödyn saat kun ostat vain sitä mikä sopii parhaiten käyttötarkotuksiis. Ei siis missään nimessä kannata pitää aina marimekon jokapoikapaitaa, koska omistaa marimekkoa :smiley: