Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Loudspringiä ostettu salkkuun pieni positio.

1 tykkäys

Oletko itse hankkimassa lisää, kun niin halvalla saa?

1 tykkäys

kukin pelaa tavallaan! :sunglasses:

1 tykkäys

Myyty Technopolikset hintaan 4,65e

1 tykkäys

Et jäänyt odottamaan, ehkä epätodennäköistä mutta silti mahdollista, kilpailevaa tarjousta?

En. Isoimmat myyjät saavat perua myyntinsä vaan jos joku tarjoaa 5,12e tai enemmän. Pidän tätä arvostustasoa haastavana verrattuna teidän seurantaryhmän arvostukseen. Toiseksi osakkeen tuottoprofiili muuttui eräänlaiseksi optioksi, jossa todennäköisyysellä p saadaan 0% tuotto ja todennäköisyydellä (1-p) saadaan iso tuotto ja niin että tälle tulee vielä erääntymispäivä joka on ostotarjouspäivä kuten optiolla on. En koe että minulla on osaamista arvioida parametria p paremmin kuin markkina tai aika-arvoa tai muuta option arvoon liittyvää. Siispä päätin myydä osakkeen. Saan myös rahat nopeammin seuraaviin tuottaviin kohteisiin.

Pieni sipaisu Taaleria lisää pitkään holdiin @10,25e (taas). Luulen, että kurssi korjaa hieman ylöspäin kunhan tietämys FF mahdollisesta listautumisen vaikutuksista lisääntyy. Garantia tulee myöhemmin perässä.

3 tykkäystä

Tokmannia, ja sitten vähempänä Raisiota, olen katsellut ostolistalle. En ole painanut liipaisinta vielä.

Kuten videolla kävin läpi, myin viimeksi pettyneenä Pihlikset tuntuvalla tappiolla. Mikael avaa osakesalkkunsa Aamukatsauslivessä | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus

Tämän jälkeen olen pikkaisen nostanut Qt:n painoa salkussa. Voimakkaan kasvuhakuinen ja globaalisti skaalautuva tekkiyhtiö sopii omaan sijoitusstrategiaan hyvin. Alkuvuoden luvut antoi hyvin luottamusta, vaikka ei tämä mikään varma nakki ole.

9 tykkäystä

Tällä viikolla jouduin haikein mielin luopumaan Technopoliksesta, snif. Siihen oli tarkoitus satsata tasaiseen tahtiin lisää. No, toisaalta n. 20% luovutusvoitot helpottivat verotuksellisistakin syistä Enersensen nakkaamista laitaan, josta tuli turskaa, mutta pääsipähän ainakin manailemasta epämääräisiä Turkin- ja maalarifirmojen diilejä. Vapautuneilla varoilla tukevoitin jalansijaa Vincitissä ja Hoivatiloissa.

4 tykkäystä

Sama, Technopolis laitaan 4,65. Tankattu Evliä, ja F-securea (jokeri). Goforen ehdin saada pitkän kyttäyksen jälkeen salkkuun elokuun puolivälissä mielestäni siedettävällä hinnalla.

1 tykkäys

Technopolis myynti 4,655 €.

3 tykkäystä

Stora Ensot myyty. Efecteä ostettu.

Titaniumia tankattu lisää. Nyt keskihankintahinta 7,10. Vaikka Sauli varoitteli liiasta optimismista, tämä ja Gofore listautumisannista ovat Massen pikkuyhtiölohdut tässä laskevassa alkusyksyssä.:blush: Jos nämäkin pettävät kuluvana vuonna, Masse-setä taitaa harkita siirtymistä USD tilille.

Rapalaa tuli tänään ostettua @3,51€.

1 tykkäys

Hieman tuli lisättyä Efecteä… mallisalkkua peesaten. Tarkoitus oli kyllä odotella palkkapäivään, mutta oli nyt edullista.

6 tykkäystä

Noniiin tänään oli kunnon ostopäivä. Sen jälkeen kun myin Technopolikset, niin päätin ettiä jotain kivaa ostettavaa.

Kamuxia keskihinnalla 6,50 EUR
Kamuxissa uskon niiden kasvuun ja H1 oli ihan vakuuttava. Plus luotto analyytikko Petri Kajaaniin on kova :grimacing:

Nordeaa keskihinnalla 9,18 EUR
Tässä onkin ne syyt: Onko Nordea hyvä sijoitus? Heikkilä&Vilén Show Osa 37 | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus

7 tykkäystä

Kamux on kyl aika hämmentävä veto! Pitääkin itse tutustua tarkemmin jos uskaltaisin seurata.

2 tykkäystä

Yu vissiin melko varakas, kun päivänaikasista ostoista ilmottaa keskihinnan

1 tykkäys

Prot taitaa tehdä kauppaa ilman mitään kuluja robojen tyyliin, joten saman päivän aikana voi hyvin olla useita ostoja. Prot vie, karvalakit vikisee:grin: