Ostin/myin juuri äsken (Osa 6)

Ostin ensimmäisen erän Nestettä pitkään pitoon, tai myyntiin jos arvostus karkaa. Toki halpa se ei ole nytkään. Mulla on periaate välttää yhtiöitä, joissa valtio on iso omistaja - eli katsotaan olisiko periaatteesta pitänyt pitää kiinni.

Axfood ulos salkusta (viikko liian myöhään :see_no_evil:)

Pienet lilliputtilisäykset:
Capman
Noho
Lapwall
Scanfil
UPM

Huomenna jatkuu periaatteiden rikkominen ehkä - ulkomaiset pois OSTltä. Ja silti lisään Dedicare, Nilörn ja Cibus koska eurolla kaupat Nordeassa.

9 tykkäystä

Tuossa tuli ylämäen alkuvaiheessa vielä heitettyä 5kpl pois 589$ hintaan, ja eilen aftermarketin puolella vielä 1 kpl @ 902$, tälle hankintahinta oli niinkin hyvä kuin 70,58$ :money_mouth_face: Ensimmäinen 10-baggerini ikinä. Alunperin 50kpl tuli hankittua alle 100$ keskihinnalla, kiitos siitä SMCI-ketjun aloittanut @karhulalainen ja muut ketjuun tietonsa antaneet. 14 kpl jatkaa vielä salkussa, mutta vähennyssormi on aika herkässä tällaisen nousun jälkeen.

21 tykkäystä

Eilen ostin 200kpl KEMPOWER, aamupäivästä, eli hätäilin hiukan… taas…
Mutta ei tässä hätää, hinta on nyt asiallinen…

7 tykkäystä

Lainaan itseäni, kun yön pimeillä tunneilla kirjoittelin tämän kun uni ei tullut silmään.

Mulla on OST Nordealla, ja olen ostanut sinne myös ruotsalaisia osakkeita, ja yllätyt vielä aika hyvin osinkoa maksavia. Päätin kun ryhdyin tähän, että siedän osinkojen lähdeverotuksen, että se on pitkässä juoksussa pieni asia ja tykkään OST:n helppoudesta. Nyt myöhemmin olen päättänyt, että myyn ulkolaiset pois, ja hienosti osasin luopua Axfoodista.
Nyt tänään Nordealla on euron kaupat pohjolan osakkeissa, niin ajattelin kuitenkin lisätä noita ruotsalaisia, koska on ihan hyvissä hinnoissa. Mutta miksi mä nyt toimin vastaan mun periaatetta :smiley:

Tosin Nilörn ja Cibus ovat sellaiset, että myyn syklin ja korojen laskun myötä pois (joskus), Dedicare on ehkä pidemmässä pidossa.
Nyt tarvitsen jonkun kannustamaan, että teen lyhyellä tähtäimellä ihan fiksusti tai sitten joku voisi sanoa, että avaa Nordealle se AOT myös :smiley:

Kun alennuksella tarjotaan, niin lisää Optomedia salkkuun.

7 tykkäystä

Lisää Tietoevryä kun vihdoin tuli uutinen tuosta Bankingin demergeristä. Tulos oli myös aika lailla ennusteiden mukainen.

10 tykkäystä

Ostettu Nokian renkaita firman salkkuun. Tuotto-odotus pitkässä juoksussa erinomainen!

14 tykkäystä

Reveniot ulos toistaiseksi. Pikkuplussalla. Ostoja oli 30 päältä ja toisaalta yksi lisäys 18 hinnoilla.

1 tykkäys

Pistin Kemppipowerit myyntiin. Joku sai 36 lappuani hintaan 23.82. Turskaa tästä seikkailusta 250€.

8 tykkäystä

Pakko tunnustaa, että Fortumia ostin juuri. Raisio ja Aktia liipasimella.

8 tykkäystä

Aktia: lisäys @8,89€. Syyt:

(1) Vakaa Q4. Osinkoa korotetaan 63 %, mikä tarkoittaa noin 7,8 %:n osinkotuotto. P/B alle 1x ja ROE 13,7 %. Näkymät 2024: kasvava korkokate, kasvavat nettopalkkiot ja vakaa henkivakuutustoiminta.

(2) Inderesin ennusteiden mukaan yht. noin 44% osinko luvassa neljän vuoden sisällä.

(3) Hallituksen varapuheenjohtajan osto pari päivää sitten.

7 tykkäystä

Ostin eilen pienesti Enentoa myös firman salkkuun. Arvostus on halpa, kun katsoo historiaa ja vähänkää pidemmälle. Korkeat bruttokatteet heijastuu tulosriville, kun liikevaihto saadaan taas kasvuun. Lisäksi vahva usko yritysostokorttiin.

6 tykkäystä

Betsson avaus. Ollut pitkään harkinnassa ja mietinnässä mihin Kindredin ostotarjouksesta rahat laitetaan niin aika luonnollinen valinta. Hyvä rapsa ja kurssireaktio -7% :smiley: p/e huitelee tänä vuonna jossain 7 korvilla. Se on se hyihyi sektorin alennus. Mua ei haittaa :sunglasses:

2 tykkäystä

Reveniot laitaan. Arvostus kiristyy, ja kasvukerroin loivenee. Ei kiitos.

17 tykkäystä

Ei muutakuin indekseihin rahat kuten eilenkin lisäys Suomeen. Tämä aika taas näyttänyt että jos ei aitoa osaamista poimimaan, niin ei kannata harrastaa. Kuukauden aikana hankituista Fortumeista ja Nesteistä tuskin saan rahojani ikinä pois, mutta jääkööt sinne opiksi mätänemään salkkuun.

14 tykkäystä

Vielä siivu Fortumia @, 10.85€ Jokohan piisais… Salkun 2. isoin siivu nyt.

20 tykkäystä

Nokiat pihalle +/-0 tuotolla 3.24€ ja tilalle forzaa 10.85€ :zap: Position paino nyt 10.8% salkusta.

10 tykkäystä

Myyty Konecranes @ 47,30 € kokonaisuudessaan OST:lta, tästä ihan mukavat +83% tuotot ja myynnistä saatava käteinen odottelemaan sopivia ostopaikkoja.

Palaan Konecranesin omistajaksi, kun saa taas alle 30 eurolla.

En yleensä myy, mutta kun myyn, niin myyn miellyttävällä voitolla.

12 tykkäystä

Puuteollisuus Ry:n tilaisuus Vierumäellä tiistaina ja aikamoisia madonlukuja sai taas kuunnella. Kuuntelun lomassa laitoin loput Hexatronicit myyntiin ja rahat Fortumiin. Fortum luisui siitä vielä, mutta Hexa enemmän, eli toistaiseksi hyvä liike.

Kempowerit myyntiin pienellä tappiolla nyt kun suurin paniikki näyttää hellittävän. Varat saman tien pörssin hylkiöön nimeltä YIT. Tilanne huono ja huonommaksi se ei enää kovin paljon voi mennä ilman tikkerin poistumista listoilta.

9 tykkäystä

Noin! Nyt on 100 kpl kempoweria myyty ja kyllä helpotti. Tarkoituksena myydä kaikki suomi osakkeet pois ja siirtää omistukset usa pörsseihin. Tällä hetkellä vielä kolmasosa suomessa.

8 tykkäystä