Ostin/myin juuri äsken (Osa 6)

…ja vielä viime minuuteilla ennen kaupankäynnin sulkeutumista: Kalmar Corporation entry á 27,68e.

Mulla jäi Mandatum-alennusmyynti kokonaan välistä, joten päätin jo etukäteen että tässä ollaan mukana vähintäänkin kokeilumielessä ja oppia ammentamassa. 27 euron pinnasta olen yrittänyt Kalmaria pilkkiä, mutta ei taivu, ei taivu. Viimeisimpänä niittinä oli tuo jenkkien uusin inflaatiodata, ja aloin jännittää että sehän meilläkin pörssirallia pukkaa ja että ei se enää tästä laske. Joten menossa mukana.

Toki syklinen yhtiö, mutta Kalmarilla on hyvä mahdollisuus kasvuun, ja yhtiön lähes-nettovelattomuus antaa itselleni mielenrauhaa. Kasvavaa osinkoa odotellessa! :wink:

Lähtökohtaisesti pitkään salkkuun, joskin myyntiinhän tämä voi mennä mikäli maailmankauppaa uhkaa merkittävä volyymien lasku.

9 tykkäystä

Näistä maanantaina hankituista Faroneista tulikin yllättävän nopeasti vipinää muuten tylsään salkkuun. Sen verran itsekin aamun uutisista innostuin, että tuli napsaistua vähän tukevampi siivu heti aamusesta kyytiin. Keskihinta nyt turvallisen tuntuisesti hieman alle 1,30€

5 tykkäystä

Myynti
Hercules Capital 21.01 USD
20% tuotto alle puolen vuoden pidolla.
Main Street Capital lähti myyntiin jo toukokuussa, senkin tuottoprosentti liikkui parinkympin pinnassa.

4 tykkäystä

Kongsberg Gruppen:ia 10kpl. Ei luulis tässä maailmantilanteessa tilaukset loppuvan.

6 tykkäystä

SoFin lisäystä olin pohtinut pitkään. Firma näyttää suorittavan ja kurssi vaan laskee
. Sofi on kääntynyt voitolliseksi ja silti price to sales luku on alle dinopankkien kuten JPMorgan ja Bank of America. Tänään 200 lappua hintaan 6,735 nostamaan keskihinta joka oli 4,93. Jokusen hetken olen ollut kyydissä ja melkoinen vuoristorata tämä onkin ollut. Välillä yli 100% voitolla ja nyt aika paljon vähemmän.

10 tykkäystä

Nordnet USA Indeksiä sipaisu lisää salkkuun

Merkkejä.

10 tykkäystä

Heitetty taas rahaa hukkaan ja kempoweria 13.7 hintaan 100kpl haisuläjän kaveriksi…

16 tykkäystä

Salkun säätöä tuotto-odotusten mukaan:

  • Pieni höyläys Lindex-positioon (edelleen ylipainossa ja saa ollakin). Lyhyellä aikavälillä odotettavissa edelleen hyvät tuotot.

  • Lisäksi hölyäsin lisää Gofore-positiota.

  • Tilalle lisää Elabsia @11.5NOK. Ei ole lainkaan riskitön tapaus, mutta cash flow break evenin jälkeen tässä kelpaa odotella mid-term targetteja sekä muuta herkkua. Jos tämä menee “edes sinne päin” niin tämä on halpaa kuin saippua tällä hetkellä. Nyt salkussa noin 37k lappua 11NOK keskihinnalla. Lisäksi EUR/NOK n. 11.65 joten aika hunajaista.

19 tykkäystä

Myyty pois Kempowerit. Kaikki.

Otan tämän hintavan oppitunnin vastaan nöyrin mielin ja jatkan vähäeleistä tuulipukusijoittamista itselleni tyypillisempiin osinkojyriin.

Toki täällä näkyy olleen ennalta jo varoittavia puheenvuoroja, mutta menee oman heikon seurannan piikkiiin.

59 tykkäystä

Joo tällaista tämä on välillä, mutta piristin itseäni juuri ostamalla 100kpl OmaSP.
Tämä on osinkojyrä jatkossakin, uskokaa huviksenne!

5 tykkäystä

Ostin Kempoweria, 13,70 hinnalla. S-position. Arvelisin myyjien hieman kuin enemmän ylireagoineen tänään negariin.

11 tykkäystä

Myin Keskot. Käteen jäi osingot, eli huimat 300€. Mietin, että onko tässä pohjat ja huonot uutiset eivät enää kurssia laske, vai lähteekö kurssi vielä laskuun? Olen muutamaan otteeseen myynyt huonoihin uutisiin pohjilla ja kurssi onkin lähtenyt nousuun. Jos tietäisin mitä käy, niin ei tarvitsisi tätäkään nappikauppaa tehdä.

4 tykkäystä

Keskot heti aamulla pihalle @16,87 hintaan. Pienellä voitolla ulos. Eiköhän se tästä vielä putoa alemmas, voi tulla suositusmuutoksia yms. En myöskään itse käytä kovin paljon enää nykyään Keskon ruokakauppoja esim., koska hinnat aivan pilvissä Prismoihin ja Lidliin verrattuna. Joten en osaa perustella itselleni, miksi omistaisin.

7 tykkäystä

Päädyin ostamaan hieman lisää Kempoweria. Eilen oli myyntipaikka. Tänään ei ole. Viime vuoden ansiosta Kempower on ollut yhä mulle loistosijoitus. Olen valmis sietämään kurssiheiluntaa myös jatkossa. Neste ja Kempower ovat syöneet tämän vuoden tuotot ja vähän enemmänkin, mutta sellaista sijoittaminen välillä on.
Kevensin Keskoa ja Lindexiä. Ostin uusina salkkuun pienen määrän Kalmaria, Faronia, Terveystaloa ja Outokumpua. Jatkan valitsemallani tiellä ja sijoitan jatkossakin suomalaisiin pörssiyhtiöihin.

14 tykkäystä

Lisätty Qt Groupia eli Helsingin pörssin teknohelmeä. Tähän ei Suomen talous vaikuta, koska liikevaihto tulee 99 %:sti muualta ja 70:lta ei toimialalta. Luulempa, että moni ei oikein käsitäkään lopulta kuinka defensiivisestä yhtiöstä on kyse valtavan toimialajakautumisen vuoksi. Lisäksi kun katsoo jotain asiakasreferenssejä niin ei tästä voi olla tykkäämättä. Valtava markkinapotentiaali ja yritys kasvaa äärimmäisen kannattavasti. Lisäksi ensi vuoden P/E 26, niin eipä tätä kalliina voi pitää. Täytyy vain toivoa, että Ingman Group ei luopuisi tästä aivan heti, kun osakeomistus on kasvanut todella suureksi. Houkutus voi olla suuri, eli joku saattaa tämänkin napata jossain vaiheessa pörssistä pois. Heidän sivuillaan lukee näin: “Yhtiön tavoitteena on luoda pitkäaikaista arvonkehitystä toimimalla yrityksissä, joilla on suotuisaa potentiaalia lähinnä Suomessa ja Suomen lähialueilla”. QT:n osakkeet tuli heille aikanaan Digian jakautumisessa. Luulempa, että Qt alkaa olemaan heidän tavoitteet täyttänyt ja ehkä hekin jossain vaiheessa haluavat irrottautua tästä. Aika näyttää ja tämä on toki täyttä spekulaatiota. Muita merkittäviä omistajiahan Qt:ssa ei ole.

16 tykkäystä

Pieni 150 kappaleen tarkkailuerä Kempoweria ulos salkusta 16.40 €. Ei tarvi tarkkailla enää. Nämä ostettu edellistä dropista q1 jälkeen, joten tappiota näistä ei juuri tullut.

6 tykkäystä

Kempowerit pihalle 15,31€ hintaan kun keisarilla ei ollutkaan vaatteita :man_shrugging: muutaman satasen oppirahat tuli taas makseltua. Onneksi isommalta katastrofilta välttyi kun sai ostettua edellisestä dipistä suht ”halvalla”. Usko, toivo ja rakkaus tuota yhtiötä kohtaan on nyt mennyt ja realismi tullut tilalle.

10 tykkäystä

Pieni Kempower omistus lähti kokonaan myyntiin @ 15,40€. Kolmella kilolla sisään ja puolellatoista ulos. En yleensä “osaa” myydä huonoihin uutisiin, mutta sen olen viimeinkin oppinut että kun menee luotto johtoon, niin parempi myydä heti vaikka tekisi kuinka kipeää.

Aiemmin tullut höyläiltyä pientä Gofore pinkkaa @ 25€ ja toissapäivänä lähti loput @ 24€. Tästä sentään 10% voittoa + yhdet osingot, mutta ei näistä lauluja lauleta. Myynnin syy ihan vaan firman hiljentynyt vauhti ja salkun siivous pikkukilkkeestä.

14 tykkäystä

Höylätty puolet Fortumista @13.85. Valmis tuleviin osari yllätyksiin

6 tykkäystä

Myynti: Kesko 400kpl 16.880€
Pari sataa € tuottoa ja samalla vipua pienemmäksi.

Evon lisäys himottaisi mutta sitä on salkusta jo ~40% jos on jotain hyviä sijoitusideoita niin saa esittää… ehkä vähän elli labsia lisää…

12 tykkäystä