Myyty Mandatum pois @ 3.91
Osto coca-cola @ 52.86 usd
Osto Nokian renkaat @ 7.7
Osto coca cola
Työviikon päätteeksi takan edessä maatessani tihrustin sadan vuoden osinkokäyrää niin päätin vihdoin ostaa pienen satsin. Pelkkiä viime vuosien tunnuslukuja tutkien huomattavasti houkuttelevampiakin yhtiöitä löytyy, mutta kun tätä niin monia minua fiksumpi analysoi niin hinnan kai oltava suht ok. Toisaalta hullumpiakin juttuja on tullut ostettua vain sillä perusteella kun on halunnut omistaa.
Mandatum traderissa jenkkipörssin kaupankäyntikulut hyvässä alessa, mikä yksi syy tämän ostamiselle ja eräälle toiselle lisäykselle.
Ja vähän ennenkuin pörssi sulkeutui Kanadassa, sain ostettua Fortis Inc 16kpl @ 54,50 CAD.
Ihan kiva, kun koko päivän pyöri osakkeen hinta tuossa rajahinnan tuntumassa ja laitoin oston ennenkuin pörssi edes aukesi.
Nestettä lisää 100@31.25. Ajoitus ei oikein onnistunut. Nyt odotellaan Nesteen kommentteja Singaporen tilanteesta parin viikon päästä ennen uusia ostoja.
Aloituspositio Oriolaa 0,97€. Salkusta 2% eli vielä ei kovin suuresta commitmentista puhuta, mutta jäädään seurailemaan tilanteen kehittymistä. Lääketukkurin omistaminen (välttämättömyys) periaatteessa sopii oikein hyvin omaan salkkuun
Myynti, kaikki Spinnovat eli 50kpl. Listautumisesta asti oltu mukana, mutta viestinnän epäonnistuminen ja lähipiiriin myynnit saivat uskon loppumaan. Jos edes lähipiiriltä ei löydy luottoa, niin miksi pitäisi herua minulta.
Mandatumista yhteensä n. puolet myyty viime viikolla 3,60 ja 3,80, sekä tänään 4,00. Noin 6% salkun kokonaispainosta tällä hetkellä. Tarkoitus loput pitää pidempään ja jos dyykataan alaspäin isommin, niin ostella lisää salkkuun. Nyt taas helpottuneempi olo kun käteispaino parin viikon takaisesta nollasta noussut n. 15%.
Nordnetin superluoton kultataso tappiin ja Nordea lisäys @10,61€. Kova luotto vahvan suorittamisen jatkumiseen. Kevään osinkokin houkuttaa…
Digital Workforce viikon leijunut myyntitoimeksianto maaliin @3.5€.
Sweet muutama kymmenen €eroa hynää tehty tällä treidillä
Ehanasti heiluu nämä vähävaihtoiset mutta ei tällä vaihdolla hirveitä summia saa puljattua. Tosin parikymmentä euroa tuottoa on ~15k€ enemmän mitä olen tehnyt ‘pitkäjänteisellä sijoittamisella’
Ostettu ämpärin kanssa Reveniota, Vaisalaa ja Quuttia.
Ei saanu kuulemma jättää vaimoa ilman renkaita, joten hänen OST:lle pieni rinkulat positio 7,56.
Ostettu Reveniota @20,40€
Myyty tänään arvo-osuustilillä maanneet ja Sammosta irronneet Mandatumin rippeet. Ostille kuitenkin Mantaa tankattu aikaisempina viikkoina kun hinta oli melko houkutteleva, ostellaan ehkä tulevaisuudessa lisää!
Ostin 100 Neste @30,70
Mandatumista puolet pois nelosella. Vähän lohtua surkeaan vuoteen tuottojen puolesta.
OST
DWF:stä irronneilla hynillä Lapwallia ja Incappia
Kova luotto Fortumin ja Nordean kurssinousuun Q3 lähestyessä. Tästä syystä:
Viime viikolla Fortumia long (F73) - vipu 3,2 (pitempään pitoon)
Tänään Nordean bullia X3 (viikon pitoon)
Johtuen pörssin alakulosta olen juhlallisesti päättänyt taas aloittaa kuukausisäästämisen osakkeisiin.
Yleensä kasailen säästötilille rahaa tai lyhentelen asuntolainaa yms. nettovarallisuutta kumuloivaa aktiviteettia, mikäli ostokohteita ei pörssissä ole. Mutta nyt kun niitä piisaa, niin joka kuukausi ostaminen voisi toimia.
Ohjelman ensimmäiseksi uhriksi valikoitui Admicom. Osaketta olen ostanut tänä vuonna ensin helmikuussa, sitten elokuun lopussa ja tämä on siis kolmas tankkaus.
Paino puuhasalkussa on nyt vajaa 5 %.
Lisäys: Admicomista pääsee pulittamaan 12x EV/EBIT toistaiseksi syklin pohjatuloksella, mitä rassaa rakennustaantuma sekä panostukset kasvuun.
Ellei taivas putoa niskaan ja maa romahda Suomen rakennusektorin alta, on nykyarvostus todella mehukas.
Admicom lisäys, salkun arvosta 4% → 6%, koska siitä on ilmeisesti tulossa osinkokone.
Myin Sampot pois ennen jakautumista hintaan 41,40€. Tutkiskelin ja etsiskelin tilalle jotain muuta osinkolinkoa ja koen löytäneeni aivan hyvän Taalerin, jota tarttui tänään 800 kappaletta salkkuun hintaan 9,19€. Inderes antaa tavoitehinnan 11€ ja Timon Lista tavoitehinnan 14€, jos lähivuosien kurssikehitys on tuohon suuntaan ja samalla nautin yli 8% osinkotuottoa niin olen oikein tyytyväinen.
Parissa vuodessa on hki pörssin sentimentti muuttunut kyllä hirmuisesti, aiemmin foorumilla puhuttiin “Ei viitsi ostaa kun on niin kallista” nyt taas puhutaan “Ei viitsi ostaa kun on niin edullista”
Kyllähän nyt kieltämättä tuntuu edulliselta, mutta onko talvella vielä edullisempaa? En tiedä, mutta ostelemalla pitkin matkaa tuntuu luovan itselleen turvaa. Luulen että laiva on saapumassa satamaan missä myyjät poistuvat maihin ja uudet ostajat hyppäävät laivan kyytiin - tietämättään, että ostivat juuri halvimmat matkaliput aikoihin.