Tiedostan sohaisevani kepillä muurahaispesään ilmoittamalla tänne, että olen päättänyt yksinkertaistaa edelleen sijoitusstrategiaani strategiaan, jolla on historiassa todistetusti päihitetty HEX-indeksi vuosittain noin 4% marginaalilla. Eli rankataan yhtiöt p/e-luvulla, osinkotuotolla ja p/b:llä järjestykseen, pisteytetään ja yhdistetään tunnusluvut ja sijoitetaan ylimpään neljännekseen kuuluviin yhtiöihin. Hankintoja lokakuussa Nokian Renkaat, TietoEVRY ja Neste. Suurin osa foorumilaisista varmasti nauraa tälle strategialle ja hyvä niin. Sijoittamisessa ylituottoa saa sijoittamalla yhtiöihin, jotka ovat parempia kuin markkinat uskovat ja näitä aliarvostettuja yhtiöitä todennäköisesti löytää käyttämällä edellä mainittuja tunnuslukuja. Samaan perustuu Fama&French -tutkimukset jne.
Lisäksi alan mittaamaan sijoitusmenestystäni salkun arvonnousuprosenttien sijaan vuotuisen osinkovirran kasvuprosenttina.
Edit @CitizenJ Kim Lindströmin kirjoista ja @PenttiHirvonen kyllä Ilkka Parviainen myös sanonut ainakin jossain Rahamania-jaksossa samaa
Edit2 @anttoni.laitinen Minä pisteytän ainoastaan yhtiöt, joilla on historiaa vakaasta tai vakaasti nousevista osinkokäyristä. Olen ruutupaperille piirtänyt vuosituhannen alusta vuoteen 2024 asti olevat jokaisen Helsingin Pörssin yhtiön osinkokäyrät ja niiden perusteella valinnut itselleni mieluisat 60-70 yhtiötä, jotka pisteytän.