Laitan nyt reilun kuukauden ajalta, kun en ole kerenny/jaksanut päivitellä:
-30.9. möin kaikki Valmetit hintaan 28.71e. Tuntui että oli noussut paljon ja sisäpiiriläinenkin möi. Iso kauppa toi kurssiin nostetta mutta silti sisäpiiri möi.
-30.9. ostin SP500 indexiä, perusteet samoja kuin monilla muillakin, ärsyttää hesulin mörnintä ja koitan hajauttaa enemmän USA:n. Varmaan kohta hesuli alkaa nousemaan ja sp500 kupla puhkeaa
-3.10. möin kaikki Qualcommit 167d hintaan ja ostin Palantiria 38,62d hintaan. Palantirissa hypeä päällä ja Qualcommi toki maksaa osinkoa, mutta halusin vähän nostaa riskitasoa ja olla tulevaisuuden mahdollisen huippufirman kyydissö
-18.10. ostin lisää Nestettä pienen määrän hintaan 15.29e. Tässä lähinnä perusteena että oli tullut osinkoja OST:lle ja ajattelin että laitetaan nyt tähän putoavaan puukkoon vielä lisää kun oli lasketellu vieläkin lisää edellisestä ostosta. Järkeä? Tuskin.
-Möin kaikki Nokiat pois. Oli aika isolla painolla salkussa ja lähdin tähän aikoinaan, koska halusin kokea miltä tuntuu omistaa Nokiaa. Aika surkeatahan se oli, mutta tämän vuoden nousun takia ihmeen kaupalla jäin voitolle tästä omistuksesta kun olin ostanut lisää pohjilta. Analyytikot antaa “Myy” suositusta ja ei mulla ole näkemystä väittää vastaankaan eikä tosiaan ole semmonen fiilis enää että haluaisin omistaa.
-ostin QT:ta lisää 1-11-2024 eli perjantaina. Reaktio Q3 tuloksiin vaikuttaa ylilyönniltä ja nyt kun olen QT yli 4 vuotta omistanut niin tässä alkaa mun mielestä selkeä kuvio joka toistuu. Kohta on yli 100e lappu kun korot vielä laskee ja kasvu jatkuu hyvänä.
-tänään hyppäsin takaisin Valmetin kelkkaan ja vielä hieman aikaisempaa isommalla noin 4% painolla. Laskenut ihan hyvin huipuista ja sisäpiriiläinen nyt vaihteeksi osti niin ostin minäkin sitten. Tykkään firmasta, vähän niin kuin Koneestakin mutta se vaikuttaa liian kalliilta niin en siihen sitten kallistunut. Maksaa ihan ok osinkoakin ja verottomana toki OST:lle.
ps. olen täysin amatöörisijoittaja ja osakepoimija (kuten nimimerkki “Amatööripoimija” kertoo) ja teen sijoituspäätöksiä tunteiden, fiiliksen ja analyytikoiden suositusten perusteella. Ei kannata kysellä mitään tarkempia perusteluja millekään näistä päätöksistä.
Edit: Ainiin ja lisäsin myös British tobaccoa, Maksaa hyvää osinkoa OST:lle ja savuttomat nikotiinituotteet kasvavavat globaalisti, verrokit tehneet myös hyviä tuloksia