Ostin/myin juuri äsken (Osa 7)

Nyt voin paljastaa mitä tuli ostettua reilu vuosi sitten. En ole ostamassa toista satsia melko varmasti. Olisi kyllä kannattanut sillä hinta valui vielä ostoani alemmas kunnes lähti nousemaan.

Kohde oli Jerash Holding jota omistaa Nordnetissä 11 henkilöä joista minä olen siis yksi. Olisin ostanut tätä OP:n kautta ja kävin heidän kanssa keskustelua aiheesta, mutta OP:n mielestä kyseessä ei ollut tarpeeksi kiinnostava kohde isolle yleisölle ja kauppaa ei voinut tehdä heidän kautta. Selvä homma ja kiitos Op asian selvityksestä. Perustin salkun Nordnetiin. Ostin 645kpl:ta 3,15$:sta. Olen keräillyt kvartaaliosinkoja 0,05$ ja tänään irtosi jälleen yksi 5c setti. Nyt tällä hetkellä osakkeen hinta on 3,74$. Jerash valmistaa vaatteita Jordaniassa. Valikoimaan kuuluu niin merkkivaatteita kuin bulkkikamaa. Merkkeihin kuuluu ainakin The North Face, Timberland, Vans, Calvin Klein, Tommy Hilfiger, DKNY ja Guess. Merkkivaatteista saa paremman katteen kuin markettien halpiksista. Kapasiteetti on myyty loppuun seuraavaksi 6kk ja toimintaa ollaan laajentamassa. Asiakkaiden kiinnostus on kasvussa viimeaikoina USA:n Kiinan tuontitullien takia. Tämähän ei Jerashia koske. Punaisenmeren kriisi on ollut negatiivinen Jerashille viimeisen vuoden aikana sillä tavaraa on täytynyt uudelleen reitittää ja kuljetuskustannukset ovat kasvaneet. Pidän mahdollisena että tilanteen parantuessa myös marginaalit kasvaa. Mikäli joku on miettinyt että mikä on se tekstiilifirma jota Blackparta on maininnut omistavansa Jordaniassa niin tässä se on. Firma on kuitenkin jenkki, mutta toiminta on muualla.

Kyseinen firma työllistää paljon naisia. Työ on ihmiselle tärkeää ja varsinkin muslimimaissa naiset on miehiä selvästi heikommassa asemassa. Pidän siitä että heille annetaan mahdollisuus olla itsenäisempiä.

Nyt viimeaikoina näyttää että sykli on menossa parempaan suuntaan. Saa nähdä millaista tulosta tehdään seuraavassa hyvässä syklissä. Nyt tehdään vain pientä voittoa. Tärkeintä kuitenkin on se että toiminta on ollut jälleen voitollista pari kvartaalia putkeen (edellinenkin oli jos vähän oikaisee veropuolta)

29 tykkäystä