Palantir - Creating the world’s best user experience for working with data

Melko laaja artikkeli Palantirista jos jotain kiinnostaa mihin hypelappuun ootte rahoja laittanut. Pakko huomauttaa että SeekingAlfa tuntuu olevan kokonaan melko bull Palantir, että se näkökulma näkyy jossain määrin kaikissa sivuston Palantir artikkeleissa.

https://www.google.com/amp/s/seekingalpha.com/amp/article/4392215-palantir-technologies-in-depth-look-whether-sustainable-competitive-advantage

3 tykkäystä

Palantir closes up 21% on report of $44 million FDA contract

The deal is worth $44.4 million and will focus on powering drug reviews and inspections, according to the report.

44 miljoonan dollarin arvoinen sopimus → yhtiön markkina-arvo nousee melkein kymmenellä miljardilla :grin:

5 tykkäystä

Jenkeissähän (Lupaus tulevasta → hirveä buusti) nuo menee päin vastoin kuin Suomessa (Lupaukset täytetty → nousee pari prosenttia) :smiley:

Herätellääs tätä ketjua vähän karhun talviunilta.

Eli Us Armylla oli vuoden diili Palantirin kanssa jossa on optio jatkaa aina neljään vuoteen asti ja ainakin seuraavan vuoden jatkuu yhteistyö.

3 tykkäystä

https://finance.yahoo.com/news/palantir-technologies-expands-japan-business-115900607.html

En ehdi oikein tänään pörsää seuraamaan, mutta linkataan tänne jos jotain lafkaan sijoittanutta kiinnostelee.

2 tykkäystä

Tiistaina 26.1.2021 Palantirin Demo day - We’re pleased to invite you to Palantir’s inaugural Live Demo Day. Join us to see our platforms in action and hear about our product development roadmap. Palantir Live Demos will be streamed through Vimeo.

Rekisteröityminen nyt auki - Unpublished Event

Onko kenellekään selvinnyt, että mistä Palantirin viimeisen viikon ~40 prosentin kurssinousu oikein johtuu? Mitään isompia uutisia ei näytä löytyvän, joten onko siellä taas vaan robinhoodaajat vauhdissa?

siellä on r/wallstreetbets Nokian, GME:n, BB:n sekä Palantirin kimpussa.

Ei suurempia uutisia. Demo day tänään, WSB hehkutus ja yleisen markkinarallin olen perustellut syyksi.

+plussa ajurit nousulle: ARKki osteli tovi sitten, wsb:n top10 listalla, demopäivä taitaa olla tänään, osari oisko viikon (?) päästä, jokunen diili tuli putkeen, Cramer sano että pitää Palantirista long sijoituksena, Seeking alfa julkaisee jatkuvasti bull artikkeleita “seuraavasta facebookista”

-laskua puoltavat ajurit: hieman osarin jälkeen aukeaa lockup periodi ja insiderit saa kaupata lappujaan, markkina-arvo räjähtänyt melko lailla käsiin ja seeking alfa poislukien on alkanut ilmestyä finanssisivujen bubblestock listoille.

Itse olen/olin long Palantir, mutta vaikea perustella omistusta noilla nousuilla vaikka markkinat on mitä on. Eilen oli melkoisen reilu keventely suht huippuihin avauksessa.

Varmaan Palantirin kohdalla kannattaa seurata, että mitä ARK tekee oman positionsa kanssa, jos haluaa saada jotain lyhyemmän tähtäimen näkemystä. Viimeksi oli ostanut 22.1, kun tarkistin. Eli tuskin näillä hinnoilla lisäävät, mutta jos niin tekevät niin tuskin kannattaa vielä itse myydä. Ja jos keventävät niin…

Itse ostin $PLTR pojan salkkuun ihan muutaman osakkeen kk 27,74. Ajatus oli vaan jättää sinne kasvamaan vaikka vuosiksi… Ikinä näistä tiedä, kun wsb-hype tekee kaikesta niin arvaamattonta, että onko sitten kuitenkin vaikea itselle perustella miksi pitäisi jollain järjettömällä arvostuksella. Huvittavaltahan toi näyttää, kun pienen pojan minisalkun graafi vetää pystysuoraa ylöspäin.

1 tykkäys

Onhan nää kunnossa?

Muiden osakkeiden tai ulkomaisten osakkeiden hankinta vaatii sen sijaan maistraatin luvan, koska näiden hankinta katsotaan olevan riskialttiimpaa.

1 tykkäys

Pojan salkku on rinnakkaissalkku, mun oman salkun rinnalla. Menee mun omaan verotukseen ja on yhdistettynä samaan pankkitiliin, kuin tuolla näkyvä toinen salkku. Kummatkin löytyy tuolta:

Pojan: Shareville

Oma: Shareville

Kun päätän perustaa pojalle oman pankkitilin, niin pitää perehtyä kunnolla ennen sitä kaikkiin veroituksellisiin seikkoihin, yms. Hän on siis nyt kaksi ja puoli vuotias, joten en ole nähnyt vielä tätä ajankohtaisena. Kiitos kuitenkin asian huomioimisesta ja hyvästä lähteestä. Ennemmin tai myöhemmin nämä asiat on kohdattava. Vielä toistaiseksi niin pienistä summista kyse, että nykyjärjestely toimii.

" > In Q4 2020, Apollo managed 150,000+ upgrades per week across environments, up from 40,000+ upgrades per week in Q2 2020.

To me, this is an absolute bombshell .

In terms of rather simple math, PLTR has just told investors that business increased about 275%. Or, in more plain terms, business was up 4x in less than one year. (See my comments about “contribution margin” below.)"

Hype artikkeli Palantiristä. Hirveä hinku olisi päästä eroon Palantiristä, mutta kai se on vielä Demo dayn vaikutukset seurailtava. Palantir on kyllä yksi inhokki yrityksiäni.

John Rhodesin lauantaina kirjoittamasta artikkelista poimittuja. Eli pinnan alla voi sihistä viel isompikin jytky.

"
Wrapping Up With a Price Revision.
Certainly there has been good news from PLTR in January 2021:

  • Palantir announces multi-million dollar deal with PG&E.
  • Palantir delivering prototype for Army’s Ground Station modernization.
  • Fujitsu signs $8M contract as Palantir Foundry customer
  • Palantir Technologies bags new $22.5M contract in Japan

But, I feel that the Demo Day news is especially powerful, and with a broad stroke, it’s the reason that many investors pushed up PLTR by 25%. Hidden in that announcement, however, is something more important. A clear, strongly positive force at work, by way of product utilization and customer activity
"

Boomer olikin nopeampi. :smiley: :handshake:

1 tykkäys

Yrityksen arvostustaso on kestämätön, mutta kun ARK investoi ja WSB rakentaa rakettia kuuhun, niin vielä en ole kyennyt myymään vaikka haluaisin tästä jo itsekin kovasti eroon.

Please note that Palantir’s inaugural Live Demo Day has exceeded registration capacity. Registration is now closed.

Youtubesta löytyi stream, demo day käynnistyy 20 minuutin päästä:
EDIT: live linkki poistettu

1 tykkäys

Olipas laimea esitys siltä osin mitä kerkesin näkemään. Ei jäänyt oikeen mitään mieleen, että en povaa raketointia…

ja tätä ei kukaan sitten ota muuna kun Boomerin mutuna!

Öö, taisi tulla väärä urli? :slight_smile: Mulla tuo vie oman Youtuben “Liked videos” -listaan, jossa on ihan muu video kuin Palantirin demo day. Ja jos käyttää tuota ID:tä “pNzdF-lUmgg”, niin se vie Gojiran fanivideoon :smiley: