Parhaiten tuottava säästötili

Oma pankkini on Uudenmaan Osuuspankki. Merkit täyteen.

2 tykkäystä

Olethan laittanut talletusajaksi 1kk? Ainakin mulla oletuksena on 1 vuosi, jolloin korko on luokkaa 2,1%. Pienemmällä talletusajalla korko kasvaa.

1 tykkäys

Taitavat olla osuuspankkikohtaisia nämä. Ei noussut korkoprosentti juurikaan aikaa veivaamalla.

1 tykkäys

Pystyykö joku kääntämään “layman terms” Bank Norwegianin säästötilin lauseen:
“Vuosikorko ensimmäisestä eurosta” //prosentti

• Saan vain vuoden ensimmäiselle eurolle 2,35% korkoa? :laughing:
  • Vuosikorkoa vain sen perusteella paljon tilillä oli vuoden alussa?

Ydinkysymys lienee, että muuttuuko vuotena tienaamani rahamäärä, jos korkotilille lisää vuoden aikana, olettaisin ja näkisin että kyllä, mutta lause on kyllä hiton kryptinen

1 tykkäys

Tuo “ensimmäisestä eurosta” kääntyy = ei minimitalletusvaatimusta. Korko lasketaan normaalisti tilillä olevalle pääomalle päivittäin.

2 tykkäystä

Norwegian lähestyi taas sähköpostitse:

Tiedotamme, että säästötilin talletusten korko laskee.

Nykyinen korko: 1,85 %
Uusi korko: 1,70 %
Muutos astuu voimaan 22.05.2025.

Tiedotamme, että säästötili plussan talletusten korko laskee.

Nykyinen korko: 2,35 %
Uusi korko: 2,20 %
Muutos astuu voimaan 22.05.2025.

Kyllä tässä varmaan täytyy ruveta ainakin osalle puskurirahaa etsimään vaihtoehtoista sijoituspaikkaa.

2 tykkäystä

Kyllähän nuo ihan jokaisella tulee laskemaan. Jos aikoo aina etsiä sitä tiliä, jossa on 0,05%P parempi korko, niin joutunee vaihtamaan tiliä 2kk välein.

Helpointa lienee laittaa rahamarkkinarahastoon, niin saa aina käytännössä euribor tuoton :slight_smile: Ei tarvi sitten veivailla.

2 tykkäystä

Täysin noviisi kun olen, osaatko heittää mitkä olisivat tällaisia harkittavia rahamarkkinarahastoja esimerkiksi OP:lla tai Nordnetilla? :slight_smile: Eli olisiko esim. OP Euro hyvä vaihtoehto?

Mikähän olisi Osuuspankilla helpoin tuote näille korko rahastoille?
Itsellä tuli vastaan OP-Euro, mutta kun ei ole mitään kokemusta tällaisista tuotteista, niin en tiedä jätänkö jotain kokonaan huomaamatta.
Sellaiselle henkilölle pitäisi saada käytännössä korvaamaan säästötilin korot, että riittää vähäinenkin tuotto, tärkeintä on että heilunta olisi mahdollisimman vähäistä ja mihin säästöt saa vain unohtaa lojumaan.

1 tykkäys

Mä oon joskus käyttänyt Seligsonin rahamarkkinarahastoa, lunastus ja merkintä 0%. Siellä on määrä-aikaistalletuksia yms. Eiköhän näissä ole riskiä enemmän kuin yksityishenkilön talletuksissa, tuottokin karvan parempi. Ei kai nämä ole talletussuojan piirissä kuitenkaan…

1 tykkäys

Suomen ainut rahamarkkinarahastoksi luokiteltava rahasto löytyy tosiaan Seligsonilta. Ilman (merkintä)kuluja vielä :slight_smile:

7 tykkäystä