Pörssien suunta (Osa 1)

Ollaan kyydissä ja kaikki edelleen salkussa, eli ei mikään mukava kyyti sinänsä :slight_smile:

3 tykkäystä

Nyt pitää olla tarkkana onko tässä korjauksessa vain tämä ’yksi vaihe’ vai laukaiseeko lasku ja/tai häiriöt arvoketjuissa muita dominopalikoita, jotka taas laukaisevat uusia laskun vaiheita (kuten finanssikriisissä jossa käytiin jo ihan perusteilla systeemikriisinportilla)

1 tykkäys

Jos ajatellaan sellaisia osakkeenomistajia, joilla on huomattava velkavipu ja kurssit tekevät 10-20 prosentin tasokorjauksen, niin monella on velkavivusta vain varsi jäljellä. Tuo sitten kiihdyttäisi myyntejä ja kurssilaskua.

6 tykkäystä

Juuri kun vipua on mainostettu kaikille :wink: Onneksi olen itse höplä, kuten suurin osa meistä sijoittajista taitaa olla.

25 tykkäystä

Pörssin suunta tänään on alas, mutta vakaasti ylös pitkällä sihtillä.

Eiköhän tämä ostopaikka ole. Jos vain uskaltaisi ostaa :smiley:

2 tykkäystä

Putoava puukko on koko osakemarkkina tällä hetkellä. Itse en osta laskeviin kursseihin.

4 tykkäystä

Haha!


Bullerot be like “Nordnet, why did you sell me this vipu”

8 tykkäystä

Jahas tämä toteutuu jo näköjään tänään, full on paniikki päällä. Veikkaukset uusiksi: tämän viikon aikana sp500 -6%, nasdaq -10%. En kyllä koskisikaan ostonappiin tällä hetkellä.

2 tykkäystä

Mihinkäs asti muuten pitää mennä ajassa taaksepäin, että ollaan nähty tällaisia yli 3% päivälaskuja!? Tilanne tuskin korjaantuu päivän aikana, koska jenkkifutuuritkin rumasti miinuksella.

1 tykkäys

5.8.2019 S&P500 laski 3.73%.

8 tykkäystä

Mikä silloin oli syy?

Veikkauksena että joku kauppasotaan liittyvä uutinen

1 tykkäys

Otetaas korkoa koronalle -gallup. Paljonko tulee keväällä lunta tupaan (tämä päivä mukaan laskien)?

#parviäly

  • < 10%
  • 10 - 19,9%
  • 20 - 30%
  • ´> 30%

0 voters

2 tykkäystä

Taantumapelot olivat tuolloin huipussaan, samoin juuri tuo kauppasota.

Taantumapelot saattavat nousta koronan vanavedessä uudelleen framille.

5 tykkäystä

Mikä tämän punaisen putken nyt lähipäivinä katkaisisi? Koska kaikki kohta kuitenkin nousee? Eihän arvostustasojen nousua puolla enää mikään.

Ei ummarra.

Keskuspankkien toiminta?

1 tykkäys

Heh jännää ja mukavaa nähdä ensimmäinen oman sijoitustarinan dippi. Ei oikein tiedä mitä tekisi kun haluaisi kovasti ostella kaikkea, mutta järki sanoo että odotellaan nyt muutama päivä ennen liikkeitä :sweat_smile: mitä te luulette, onko tiedossa nopeasti ohi menevä jyrkkä dippi, vai pitkään jatkuva trendi alaspäin, koronasta usa pressa vaaleihin, kauppasotiin, taantumaan.

7 tykkäystä

Onhan näitä tilanteita jännä seurailla. Tuskin ostan tänään itse mitään. Voi kuitenkin ihan hyvin tuo Italian tilanne tuosta pahentua lähipäivinä/viikkoina ja levitä sieltä sitten myös muualle.

1 tykkäys

Pelottavaahan tässä on se että jos tää jatkuu nii todennäköne globaalilama voi olla eessä. Keskuspankkien ikuinen rahan painaminen ei tule tätä pelastamaan ja korkojahan ei voida enää laskea, joten hyvien vaihtoehtojen määrä on melko lailla nolla. En halua pelotella, mutta ei tämä hyvältä näytä talousjärjestelmän kannalta.

1 tykkäys