Pörssin päiväliikkeet ja korjaukset (Karhunpesä & Härkätaisteluareena)

Pikkasen jäätävää tuo Italian lainakorkojen nousu. Miten lie käy pankkisektorin. Alkaa koronat unohtumaan ja katsotaan kun keskuspankkien puhaltama korttitalo luhistuu.

Luhistuu jo nyt kun globaalit yhtiöt pistää tehtaita kiinni ja investoinnit jäihin. Tuo Outokummunkin ulostulo antaa vähän osviittaa yrityksissäkin olevasta isosta paniikista.

image

image

image

Kaaos on vasta alkamassa. TOdelliset ostokelit 1-2kk päästä?

5 tykkäystä

Olen 80% Bear. Kokonaissalkusta tosin 10% on pelisalkussa. 80/ 20 Bear/ Bull.

Tuuliviiri kääntyy vasta kun tuuli alkaa oikeasti lämmittää.

Ei välttämättä ole, (paitsi siitä 40 eurosta). Nykyisillä arvostustasoilla katselen nimenomaan rahoitussektoria ostolasit päässä. Lähinnä sanoin, että puukkoja pelkäävän ei kannata tässä vaiheessa sellaisiin tarttua.

Näinä aikoina järjestelmää on helppo kyseenalaistaa tietysti, kun ihmisiä pelottaa. Viimeisimpänä tämä italian lainakoron nousu, ja nyt se on jo verrattaen korkealla pariin viime vuoteen eli 2.7%.

Jos se tästä merkittävästi nousisi ja jos asialle ei tehtäisi mitään, sitten rahoitussektori voi laskea nykytasoilta vielä kolmanneksenkin. Todennäköisyys ei tätä kuitenkaan puolla.

Mikään ei nähdäkseni yhäkään estä keskuspankkia vain päättämästä, että se ostaa Italian velkakirjoja nykyistä enemmän.

Lagarde on muuten ranskalainen, ja ranskalaispankeilla on Euroalueen suurimpia altistuksia Italian valtion velkakirjoille heti Italian pankkien jälkeen.

No joo. Minäkin leikin vaikken ole edes ketterä.

1 tykkäys

Niinpä. Mutta lähde Aston hyvä ny ees pikkupositiolla takaisin osakemarkkinoille. Olis ees niiku sellane “sääliostos” meidän jo langenneiden puolesta :slight_smile:

Masse-setä, FA, vähän jo takaisin osakkeissa, nyt 85-25, koska :rocket: ?

4 tykkäystä

Olen sen verran ketterä ollut liikkeissäni, että leikin välillä puukoillakin :wink:

1 tykkäys

Osinkokevät peruttu yhtiökokousten siirron varjolla?? Nyt kerhoon tuli mukaan Tokmanni.

Masse-setä, FA, osinkosinko oli ennen kova sana …

1 tykkäys

Taas sitä mennään

image

nyt tarvitaan jälleen @Jarnis @E_S_P ja kumppaneiden aktiivista reportaasia tänne tilanteen etenemisesdtä :slight_smile:

taitaa tuo 2393 olla kova vastustustaso SEPElle… jokohan tänään puhkaistaan

Ps. olispa blumman terminaali seurantaan, mutta taidan tyytyä tähän omaan terminaaliin eli twitteriin

image

3 tykkäystä

Öljy $23.84 (-11,5%)

Elämme jänniä aikoja.

2 tykkäystä

image
Taitaa olla aika lopettaa ETF-shorttaus myös DAX:lla. Kohta sitäkin rajoitetaan.

2 tykkäystä

Lomautuksia ja YT-neuvotteluita tulee sitä tahtia, että ei ole kiire ostoksille. Kesä voi olla kovin kolea osakemarkkinoilla q1- ja q2-tulosten jälkeen. Italiasta kajahtaa taas huolestuttavaa signaalia valtionlainojen korkojen nopeasta noususta.

3 tykkäystä

Tämä on omaa mutuilua, mutta tuntuu, että markkinalla ei niinkään tuo koronavirus ja sen välittömät taloudelliset vaikutukset enää niinkään kuumota (yhä useampi ennustetalo odottaa taantumaa ainakin H1:lle tai koko vuodellekin ja yhä useammassa osakkeessa vaikuttaa se jo olevan sisässä), vaan se, JOS siitä laukeaa uusi finanssikriisi. Tai jos sen annetaan laueta, riskit lienevät nyt tiedossa ja Fed on jo letkuineen roiskimassa vettä. EKP kantaa pikkuämpäreitä roihuavaan torniin… ja niistäkin puolet kaadetaan ohi.

31 tykkäystä

Juu, ehdottomasti omasta mielestäni myös nyt hinnoitellaan kerrannaisvaikutuksia.

1 tykkäys

Yleisesti haluan todeta tänne ajatuksen mikä tuntuu monilta unohtuvan. Jatkuvasti yritetään kaivaa osakkeita joihin korona ei vaikuttaisi, mutta piru vie kyllä se vaikuttaa väistämättä kaikkiin ja kaikkeen. Ei tarvitse edes taantumaa tai lamaa odotella kun jo nyt väkeä potkitaan töistä lomautukseen ja ulos. Vaikutus tulee olemaan suurta kuluttajaluottamukseen ja -kysyntään ja todennäköisesti juuri siihen sinun koronaimmuuniin firmaan johon mietit rahojasi laittavan. Ei mulla muuta :bear:

10 tykkäystä

toimenpiteet kiristyvät hissukseen

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1240271178692005889?s=20

2 tykkäystä

Toihan nyt on sama kun sanoisi, että analyysi on ihan turhaa. Olen kyllä täysin eri mieltä tästä. Nyt jos koskaan juuri pitää keskittyä niihin yrityksiin. Olen tämän puolesta yrittänyt puhua täällä monesti.

6 tykkäystä

Analyysin tehtävänä tässä tilanteessa on löytää firmoja, joita koronan vuoksi ollaan lyöty tarpeettoman paljon. Sinäänsä itse analyysin tarkoitusperät eivät ole muuttuneet. Tavoitteena on edelleen löytää aliarvostusta markkinoilta ja tätä kautta saavuttaa ylituottoa.

Sen sijaan sellaista firmaa, johon korona ei millään lailla vaikuttaisi, et tule löytämään. Vaikka analysoisit kuinka paljon.

2 tykkäystä

Se oli yleinen toteamus markkinatilanteesta, kunhan huomioit tämän analyysissäsi :wink:

1 tykkäys

Poistin tämän. Tein virhepäätelmän, jonka myös itse tunnistin.