Pörssin päiväliikkeet ja korjaukset (Karhunpesä & Härkätaisteluareena)

Tätä kanssa jännitän suuresti, etenkin näin ison nousupäivän jälkeen.
Olen täysin varautunut huomiseen mahalaskuun, joskaan en aio veivata sen puolestakaan mitään.
Huvittavaa jännittää, kestääkö nousut päivän vai kaksi, vai jossain vaiheessa jopa pidempään :smiley:

DAX otti melkoisen loppurallin, jotta pääsi sulkemaan (varmasti jonkinlaiseen päiväennätykseen) +11,5%! On tämä melkoista :laughing:

Itse otin huipulta normaalia isomman shortin, joten nyt saisi futuurit vähän palautella noita ralleja.

8 tykkäystä

Iso raha liikkeellä. Piensijoittajat ovat Lapissa hiihtelemässä.

1 tykkäys

Haisee kyllä vahvasti siltä, että kannattaisi viikko sitten ja eilen täytettyä salkkua keventää. Ei vaan viittisi poiketa suunnitelmasta vain koska pöhinä kasvanut siinä määrin ettei nyt nousuissa ole mitään tolkkua. Ihan esimerkkinä omasta salkusta Unum noussut pyöreästi 30%… tänään. Kivempihän tämä on kuin vesiputous alaspäin, mutta kyllä tässä taas haisee joku muu kuin upea tulevaisuus.

8 tykkäystä

Vahva breakoutin yritys on muodostumassa.

Tilanne on toisaalta samantapainen kuin helmi-maaliskuun vaihteessa, jolloin pomppu kesti vain perjantaihin. Silloin oli myös hätäkoronlasku ja pomppu.


Viikkotasolla, jos tämä taso pidettäisiin, ja ensi viiikko voitaisiin aloittaa ilman yllätyksiä, olisi nousutrendin jatkolle perusteita. DAXissa tuo vastaliike on jo (liian?) vahva.

Nousu ei taida olla kovin terveellä pohjalla…

4 tykkäystä

Trumpin town hall:

1 tykkäys

Viime viikon torstai ja perjantai oli kunnon nousupäiviä.

Tänään olisi tehnyt mahtavat rahat dax bull-sertifikaatilla jossa mukana reilu vipu. Iso osto aamulla ja pitkä pito iltaan asti. Yksinkertaisen kaunista. Harmi ku hätäilin, en osaa treidata :upside_down_face:

2 tykkäystä

Niin. Taitaa olla etupäässä Lombardiasta nuo luvut, eiköhän käy läpi loppuitaliankin vielä. Olen skeptinen.

Trump yrittää jälleen pelastaa mun shortin, hieno mies.

2 tykkäystä

Veikkauksia millon Trump aloittaa öljyteollisuuden puolesta lobbaamisen? Nyt on jo tuulivoimalat kirottu, next up sähköautot? :wink:

kuva

Tästä pikkuhiljaa pinnistetään vihreälle

9 tykkäystä

Tänään kyllä tuntui välillä siltä että tuo mittari on pitkälle vihreällä väliaikaisesti :smiley:

10 tykkäystä

Aika legendaarista. Nyt harmittaa kun en pidä päiväkirjaa, saisi tehdä aika komean merkinnän:

“Rakas päiväkirja. Katselin eilen illalla opetusvideoita aiheesta ja tänään aloitin Bear sertifikaateilla pelaamisen. DAX nousi päivän aikana 10,98 %.”

37 tykkäystä

Väärän merkkinen sertti. Olis pitäny ostaa niitä Bull-mallisia tänään. Olisko sit taas huomenna Bear-kelit :sweat_smile:

2 tykkäystä

itellä ainaki on shortit sisässä, jos mennään vastuksista läpi “oikeasti” niin sitten täytyy alkaa rauhassa taas katteleen että mikä meininki.

1 tykkäys

Veikkaan että on melkoinen bear tuolla kyökissä kun selviää mitä olen päivän aikana harrastellut :smiley:

Mutta asiaan, joka ei liity pörssiromahdukseen kuin korkeintaan yksittäisen talouden romahtamisen verran… olen koittanut kaivella tietoa siitä milloin määräytyy/i kohde-etuuden arvo johon serttien päivänsisäistä kehitystä verrataan. Ei löydy avaintietoesitteestä, eikä ainakaan meikäläisen taidoilla googlaamalla, eli näin maatiaisasiakkaan näkökulmasta aivan liian tehokkaasti piilotettu. Mahtaako olla 00.00?

E: Esimerkkinä vaikka tänään minulle karhunsyleilyn antanut BEAR DAX X10 NORDNET F (FI4000252754)

3 tykkäystä

Mielenkiintoista rallia markkinoilla.
Päivän pidin taukoa ulkoillen ja opiskellen, poissa internetin ihmeellisestä maailmasta.
DAX +11 % :rofl:
Oma mielipide, markkinat eivät edes vielä tiedä Covidin aiheuttamista taloudellisista vaikutuksista, myös taudin piikki saavuttamatta.
Onko tämä taas shorttaajien luvattu viikko, vai olenko jäänyt jostain paitsi?

EDIT: Futuuritkin näyttää huomiselle plussaa, jos oikein katsoin.

Aikamoista rallia on ylös ja alas. Olin makustellut jo ajatusta että nappais täsmäsatsin Alphabetiä, mutta tämän päiväisen jälkeen taidan vielä istua käsieni päällä ja odotella pilvisempiä kelejä.

1 tykkäys