Pörssin päiväliikkeet ja korjaukset (Karhunpesä & Härkätaisteluareena)

Mulla ei ainakaan paniikkia ole.
Tämähän on oikeestaan hyvä asia vaan, että kurssit laskee. Onpa ainakin ostettavaa.
En kyllä itse nyt uskalla pelata. Alkuvuosi oli helpompaa kun aina vaan noustiin.

[quote=“TurskaSaavi, post:371, topic:3756, full:true”]
Mulla ei ainakaan paniikkia ole.[/quote]

Tarkoitin niin kuin yleisesti ottaen :slight_smile:

Uskoin että pohja kestää joten ei oikein päässyt shorteilla tänään kun aamu oli liian volatiili.

Joten safkarahaa piti sitten pilkkiä. Teinpä vähän extreme-pilkintää ja tällä kertaa tämä arpa voitti.

(ostohetkellä tämä turbo longi oli noin 45 DAX-pisteen päässä knockkauksesta, eli “typeryyksiä” tässä kokeilin, mutta pohja piti… :smiling_face_with_three_hearts:)

Pistin kolmanneksen pois tuossa kohtaa joten omat on tallessa ja katsotaan mihin loput kantavat vielä tänään.

Edit: Ja siis DAX näyttää hiljalleen toipuvan pohjakokeiluista… rohkeiden ostopaikkoja, mutta jenkkiavaus häämöttää ja tiedä taas mitä käy siinä.

Edit2: eipä kantanut hirveästi. Pois loputkin, miehekkäät prosentuaaliset voitot kyllä… ja sitten taas shorttisiivua jos käytäisiin uudelleen testaamassa nuo pohjat.

3 tykkäystä

https://youtu.be/Eg7LjdjcQPA (CNBC)

Eka dippi: Kiina
Viime viikko: Ai tää levisi muuallekin
Tämä viikko: no nyt se levisi sit jenkkeihinkin
Eiköhän lasketella tämä viikko sen perusteella et jenkit herää vasta nyt siihen et virus levisi heillekin.

1 tykkäys

Jenkkilä näyttäisi avanneen vähän ylempää, mutta sitten löytyy jengiltä myytävää…

Ei kannata murehtiä vanhaa setää. Salkkua kevennetty jo pitkin talvea nykäsmatin stock-cash ratiosta 50-60 lukemiin 30-80 ja kuten setä Astonille privaatisti vähän viestitteli, niin pe aloitettu varovainen tankkaus (Kamux, Tokmanni) :slight_smile:

Sen jälkeen setä istuskellut Korona-eristyksissä Masselan kellarissa käsien päällä, mutta tällä viikolla kyllä on alkanut taas käsiä kuumotella…

Masse-setä, FA, Koronaeristys jo viikkoja ja koville ottaa, mutta eipä ole iskenyt viruskaan, MOT :man_superhero: :man_superhero: :man_superhero:

PS. Astonille on ulkoistettu vain sedän Qt-salkun hoito eikä myyntikäskyä ole kuulunut, joten salkussa pysyy. Se mitä Aston itse hölmöi…eikun tekee omalla salkullaan, on ihan eri asiaa. :slight_smile:

18 tykkäystä

Pörssi romahti tänäpäivänä ylöspäin.

Paitsi DAX :smiley:

Ja DAXkin ponnisti sieltä viimein vihreälle loppumetreillä. Paitsi että vaihtoi väriä taas. No, se on vähän epävarma itsestään vielä.

6 tykkäystä

Hienoa kuulla että Qt on ja pysyy. Olin jo luopumassa siitä, mutta jos @Massellakin se on vielä niin se vahvistaa omaa tunnetta, että en luovu siitä vielä👍

7 tykkäystä

SP500 nousi kurkkaamaan viime viikon laskutrendin yläpuolelle tuossa vähän päälle 3000 pisteessä.

11 tykkäystä

Johan hiljeni täysin tämä ketju😀 pörssiromahdus peruttu? Ainakin päivän helpotusralli loppujenlopuksi tulossa. Mielenkiintoista miten huomenna. Jos Usa päättää lähellekään näihin, niin olettaisi Euroopan avaavan nousuun

6 tykkäystä

Tämän päivän nousussa todennäköisesti kyse short squueze ilmiöstä

4 tykkäystä

Hitto kun tippuis vielä tän viikkoo, niin pääsis ostoksille. Itsellä on niin ylipainotettu Suomi osakkeet, niin olis kyl fiksuu hajauttaa vaik nyt s&p 500

Meidän romahdus kompanja on ansaitusti lataamassa akkuja, valmistautumassa uuteen dippiin. :sweat_smile: sitä odotellessa, jotta pääsee ostoksille taas :slight_smile:

5 tykkäystä

Kivasti tuo s&p 500 näyttää laskevan vielä sais vähän matkaa tulla. 3000 meni sentään jo rikki.

No ehti sitten myös pompata

Itse olen edelleen 100 % käteisessä. Antaa lasketella…

Tässä saattaa lähipäivinä muodostua jonkinlainen trading range, jonka välissä sahattaisiin kevään loppuun (tänäänhän se ollut sepellä 2940-3040 ja siinä se voi pysyä nyt jonkin aikaa, samalla osakkeiden kehitys todennäköisesti alkaa eriytyä eli toiset toipuvat ja ne, joita korona koskettaa kovasti jatkavat tippumista).

1 tykkäys

S&P500 laski jälleen alle 3000 pisteen

Oma puhdas mutu on että nyt vedetään vähän happea, moni alkaa luulemaan että det var det kunnes taas tulee joku shokkiuutinen, todennäköisesti jenkeistä joka saa markkinat uudelleen syöksyyn.

Lopullinen palautuminen alkaa siinä vaiheessa kun Kiina alkaa purkamaan karanteeneja.

toivon nyt itse sellaista toista pudotusta :slight_smile:

2 tykkäystä

Onpas aika bullish loppuveto sp500 :sweat_smile:

4 tykkäystä