Pörssin päiväliikkeet ja korjaukset (Karhunpesä & Härkätaisteluareena)

Menipäs ostojen ajoitus nappiin pe, ma, ti… Nyt olis vuoden tavoitetuotot saatavissa OST:lle kotiuttamalla voitot mutta mitenkähän tuo olis :smiley:

9 tykkäystä

Kävi melkoinen tuuri kyllä kun tätä sai @8,5 eetua maanantaina ja otin salkun täyteen. Tässä vähän sokaistuu kun nousu tällaista. Pitäsiköhän myydä… osinkokin irtoaa.

3 tykkäystä

“Vaikea olla vaatimaton, kun vaan on niin hyvä!”

Onnea! Sedällä stock-cash ratio kasvanut vasta maltilla 40-70. Nykäsmatti kääntyis haudassa, jos näkis nämä luvut :slight_smile:

Masse-setä, FA, ette sitten perusta nousuhuonetta ennen setää, yksinoikeus varattu jo 2kk sitten, … se on jämpti niin :pouting_cat:

9 tykkäystä

Mitenkäs meidän turboshorttaajat, vieläkö kantti kestää pitää positiot? En siis hetkeäkään usko, että nyt saavutettu kurssitaso pitää ainakaan Helsingissä, mutta milloin tekee taas korjausliikkeen alas!? Itse 90% sisällä osakkeissa, kuten melkein aina.

3 tykkäystä

Stop lossit paukkui shorteista ja beareista. Nyt sitten odotellaan taas uutta hetkeä iskeä kiinni. Sormi on ostonappulalla…

itse laitoin shortit taipaleelle tappiolla. Koitan iltapäivällä tai huomenna kalastaa vielä shorttipaikkaa ennen usan työttömyyshakemuslukuja. Lähinnä tietenkin edelleen salkun suojaksi, osakkeitahan mulla on aina 100 pinnaa. Yli sadan on sitte näitä leikkikaluja.

1 tykkäys

Ihan naurettava pomppu, eihän tuo nyt perustu mihinkään :smiley:

Komea poiminta :+1: +50%

Täällä mietinnässä ollu ahlström osto aktivoitu napin painamisen tasolle tuon viestin myötä, nyt jo mukavat nousut tullu :handshake:

On se kun tämmöistä kerrotaan ja samalla DAX laukkaa kohti kuuta :smiley:

4 tykkäystä

Eihän kaikki bear porukka edes yritä ennustaa tarkkoja pohjia sen enempää kuin bullitkaan vaan maailmantalouden kehitystä ja kuinka ison / pitkän hitin talous tästä ottaa. Pidemmällä tähtäimellä pörssin suunta seuraa tuota kehitystä. Lyhyellä tähtäimellä taas pomppii minne sattuu.

Sitten täällä on sulassa sekamelskassa lyhyen ja pitkän aikavälin sijoittajia, joille bull ja bear tarkoittaa vähän eri asioita. :smiley:

2 tykkäystä

Itse olen edelleen isossa kuvassa bear koska ei olla vielä lähellekkään epidemian huippua ja kokonaisdamagea voi edelleen vain arvailla.

Mutta lyhyellä tähtäimellä tämä ralli voi kantaa vielä päivän-pari joten siinä kyydissä sitten härkänä niin kauan kuin tätä hupia riittää.

2 tykkäystä

Myös omat ostot osui kyllä hyvin. Qt en eilen hoksannut lisätä ja se vähän harmittaa. Vieläkö se tuosta voisi tippua samoihin missä oltiin. Eli 17 tuntumaan?

3 tykkäystä

Poltettuani näpit pariin kertaan beareilla otin yöksi T-shorttia… ja nuo pirulaiset pääsivät diilistään sopuun minuutteja ennen allerkirjoittaneen käytössä olevan markkinan aukeamista :rofl:

Kaikki shortit lihoiksi ja T-longia taskuun… nimimerkillä “yksimielistä äänestystulosta ja sen aiheuttamaa pomppua odotellessa”. Sitten onkin aika siirtyä Bear kannalle… erityisesti kun “pieni” lasku olisi paikallaan eilisen salkuntyhjennysoperaation jälkeen. Nyt olis millä ostaa.

E: Uskon siis vahvasti että noita ~2200 SPX tasoja kolkutellaan vielä… usko, toivo… mitä näitä nyt on :wink:

2 tykkäystä

Samoin itse seurailen tilannetta. Kuten useaan kertaan todettua, katson vielä q1-tulokset ja tilastot ensin.

2 tykkäystä

Suoraan otsikkoon sopiva kysymys, kerrankin: Mistä voisi ajantasaisimmin seurata akuuttia pörssiromahdukseen vaikuttavaa asiaa, eli mikäköhän olisi ensimmäinen (reissun päältä kännykällä seurattavissa oleva) uutislähde, josta tieto senaatin äänestyksestä ja sen tuloksesta on luettavissa. FirstSquawk?

Eihän tässä kahden nousupäivän jälkeen uskalla vielä tehdä ostoksia :slight_smile:

2 tykkäystä

Nyt vaikuttaisi hieman siltä, että pörssien suunta on muuttunut. Keksuspankkien pommikone-elvytys on alkanut. Tällä hetkellä salkun hopea&kulta osuus kasvaa kovaa vauhtia. Tähän ajattelin vielä laittaa isohkon panoksen ETFMG Prime Junior Silver ETF (SILJ), stop loss kuitenkin suojana.

Lyhyemmällä sihdillä katsomalla taas näyttäisi että aamupäivän short-coveraus DAXissa on päättynyt ja nyt voidaan taas lähteä pulkkamäkeen. Ehkä jenkkiavauksesta otetaan joku uusi pomppu?

Edit: no vain hieman alle avaustason lasketeltiin, nyt ehkä löysi jotain tukea.

1 tykkäys

“Sua järjestöt kyttää ansoineen sua saarnaajat ajaa satimeen, mut jos otat johtajaks jonkun muun. Hänen puolesta joudut sä tappeluun, joo joo. Enkä vielä kaikkea kertonut oo” :slight_smile: Juice sanoittajanikkari parhaimmasta päästä. Hra Alijohtajalle tuppaa jäämään biisien sanat mieleen.

1 tykkäys