Pörssin päiväliikkeet ja korjaukset (Karhunpesä & Härkätaisteluareena)

Varmaan on pojilla kiire. Kuun vaihde, kun rahastot vaihtavat painotuksia, ja lisäksi ensimmäinen kvartaali vaihtunut! :running_man: :running_man: :running_man:

2 tykkäystä

Laitoin tilausta menemään klo 17.26.

Klo 17.33 inderesiin ilmestyy seuraavaa:

Jälleen syntyi uusi asiakaspalvelun ME! Bravo.

29 tykkäystä

Alkaa kyllä pikkuhiljaa näyttämään siltä, että pohjat ollaan nähty. Italiassa Uusien tartuntojen kasvu on kääntynyt, pian muu Eurooppa tulee perässä ja USA luonnollisesti vielä vähän muun Euroopan perässä. Enää ei edes odotuksia huonommat työllisyys uutiset saa laskua aikaiseksi. Itse näen ainoana uhkana enää uuden finanssikriisin, joka olisi todella paha maailmantaloudelle. Uskon kuitenkin, että näillä valtavilla elvytyspaketeilla saadaan pidettyä talous nipinnapin pinnalla. Lisäksi haluan ja uskon ihmisten Kykyyn kehittää lääke nopeasti. Monista saatan kuulostaa optimistilta, mutta itse ainakin haluan asettaa panokset ihmisten älykkyyden ja sinnikkyyden puolesta.

8 tykkäystä

Jos ihmettelette miksi taas pompattiin.

Ölpän hinta nousi monta taalaa minuuteissa.

4 tykkäystä

jos tuo paljastuu, ettei pidä paikkaansa lopulta, niin alamäki on jyrkkä.

1 tykkäys

No, osakkeiden puolella melkeen koko pomppu katos jo… ja öljyn hinnastakin puolet pompusta jo syöty…

Olen samoilla linjoilla. Olen pohtinut, miten tämä kriisi tulee muuttamaan kulutustottumuksia ja kuinka pysyviksi muutokset jäävät. Matkailu kärsii, ravintolat kärsivät. Jos tuo jää pysyväksi, niin minne kuluttaja syytää rahansa. Säästöön? En usko. Ostaisko auton, vaatteita, mitä muuta?

3 tykkäystä

Tuo 10-15miljoona barrelia taitaa leikata ylituotannon ehkä puolella, jos sitäkään. Kiina syö strategiseen varastoonsa siitä sitten osan per päivä.

Tällä hetkellä kysyntää vs. ylituotanto arviot tais olla jotain väliltä 20-35 miljoonaa barrelia.

Itse puolestaan veikkaan, että eniten kärsineet alat kuten matkailu ja ravintolat tulevat näkemään valtavan piikin kysynnässä kun tauti on laantunut. Esim monilla on tapana tehdä kerran kesässä matka ulkomaille ja nyt kun tänä kesänä ei pääse, niin 2021 kesällä varmasti mennään. Ravintoloihin ihmiset puolestaan menee, koska ihmiset ovat kyllästyneitä kokkaamaan itse ja tämän karanteenin aikana sitä saa tehdä paljon. Pitää myös muistaa ravintoloihin mennään myös viettämään aikaa kavereiden ja tuttavien kanssa, joten karanteenin jälkeen halutaan hengata ravintoloissa.

6 tykkäystä

Itse en näe juurikaan merkitystä sillä, että millon uusien tartuntojen määrä kääntyy laskuun rajoitustoimilla talouden kannalta kun fakta on kuitenkin se, että ei se itse tauti mihinkään ilman rokotetta ole poistumassa. Meillä on globaali ongelma niin pitkään, että saadaan rokote = Vähintään 18kk. Se on varsin pitkä aika odotella.
Eihän tässä mitään “normaalia” ole näköpiirissä valitettavasti.

2 tykkäystä

ööööh?

shorttimiehet nyt hereillä!

2 tykkäystä

Ryssä hämmentää. Puhuu karvan verran asian vierestä. Ei tuollaista tarvita yksipuolisiin tuotannonleikkauksiin. Eli voi puhua ihan totta, mutta samalla voi myös Trump. Eipä voi tietää… Algot varmaan kiittävät tällaisesta sekoilusta.

2 tykkäystä

Ei voi alkaa vaikuttaa siltä, että Trump on käskenyt pojat olemaan kiltisti. Kasvojen säilyttäminen erittäin tärkeää, eikä näissä ole kyse vain taloudesta.

Ei pidä antaa näille päivän uutisille paljonkaan painoa, ellei tee päiväkauppaa.

Ilmeisesti se on, taas, trumpetti joka heittelee omaa tarinaa ilmoille.

Jos tämän pörssiromahduksen pohjat on jo nähty, niin isot pojat on kyllä juksanneet näiden “osta kun veri virtaa kaduilla” juttujen kanssa. Vai tunteeko joku jonkun joka edes kerkesi panikoimaan? :rofl:

5 tykkäystä

Näin tulee käymään matkailun suhteen. Omalla tuttavapiirillä oli lähes kaikilla matkasuunnitelmat kesäksi ja ne näyttävät nyt siirtyvän syksylle tai jopa myöhemmäksi. Lähtevät varmasti heti kun pääsevät. Sama juttu ravintolakysynnän yms kanssa. Voi tulla loppuvuodesta aikamoinen kysyntäpiikki.

1 tykkäys

Varovainen on syytä olla. Viimeistään silloin “virtaa veri kaduilla”, kun nyt pompusta lainarahalla ostaneet huomaavat, että pompusta voidaan tulla alaskin ja panikoivat. Jos paniikki vältetään, niin myös veri.

Edit: Tämä ei ole meidän hallussa. Myös ne isot pojat voivat panikoida.

2 tykkäystä

Tässä on ollut muistaakseni kolme kpl -10% päiviä. En muista teknokuplan jälkeen nähneeni kertaakaan edes lähelle vastaavia päivänlaskuja. Finassikriisissä taisi olla jotain 6% maksimissaan. Mielestäni hyvin poikkeuksellista paniikkia on nähty maaliskuussa.

7 tykkäystä

Romahdus on taas kerran peruttu jenkki-indekseistä päätellen. Ne eivät laske työttömyysluvuista huolimatta. Valoisampaa tulevaisuutta kohti mennään. Tietysti jos sijoittajan sijoitushorisontti on päivän kahden mittainen, mielipide voi olla hyvinkin erilainen. Olettaisin kuitenkin että lyhytaikaiset sijoittajat ovat tälläkin palstalla vähemmistö, vaikkakin äänekäs sellainen.

3 tykkäystä

Sijoittajan ei tarvitse olla joko tai. Voi olla myös sekä että.

1 tykkäys