Pörssin päiväliikkeet ja korjaukset (Karhunpesä & Härkätaisteluareena)

Lisäksi Japanin bkt laski loka-joulukuussa odotettua enemmän (1,8%) mikä varmaan myös näkyy Aasian pörsseissä.

luulen ettet ole ainut :grinning:

Futuurit ennakoivat jyrkkää laskua Euroopan pörsseihin | Kauppalehti. Hurjaa tulee olemaan meno tänään :). Globaali velkapommi tikittää. Vielä vaan täytyy malttaa olla tekemättä ostoksia. Parin kuukauden päästä voi saada monia osakkeita 15-20 % halvemmalla.

nyt lähiviikkoina alkaa se vaikein osuus,eli koska on oikea hetki ostaa takaisin… olen ajatellut, että koska optimi huippukohta jäi saavuttamatta myynneille niin tuskin osaan ajoittaa optimaaliseen kohtaan alhaallakaan → ajallinen hajautus

25 tykkäystä

Itse mietin samanlailla että en osaa kumpaakaa huippua ennustaa niin hajautan ajallisesti. Tänään käydään pankista hakemassa kunnon laina ja alan kerta viikkoon ostamaan luultavasti aina maanataisin jolloin saa hajautettua hyvin. Jaa summan 10 osaan joten pystyy ostamaan joka viikko melkein toukokuun loppuun asti.

2 tykkäystä

Maltti on valttia epävarmuudessa. Korjausliikettä on tuskin heti tulossa.

3 tykkäystä

Kyllä. Kun on jo monta viikkoa perehtynyt viruksen ominaisuuksiin ja seurannut epidemologeja/virologeja, niin on ymmärrys ettei tämä pöpö katoa ihan heti ja että ajurit on pitkään alamäkeen.

Monet ovat vähätelleet koronan epäsuoria vaikutuksia. Maailmantaloudessa oli jo pientä hikkaa ennen koronan leviämistä. Saksa oli menossa taantumaan ja Kiinan kasvu oli hidastumassa edelleen.

1 tykkäys

Pääanalyytikko antaa vähän rauhoitusta meille :slight_smile:

3 tykkäystä

Melkoisella varmuudella uskaltaisin väittää, että milloin ikinä tilanne tuleekaan helpottamaan viruksen suhteen, niin pörssi kääntyy ennen sitä, eli siinä mielessä virusuutisia seuraamalla osuu luultavasti liian myöhään. Sillä ei välttämättä ole väliä, vaan lienee ihan hyvät tuotot luvassa tuollakin tavalla. Mutta spekulaationa, että mitä pitäisi seurata, jos kuvitteellisesti koittaisi osua pohjaan?

Ihan arpapeliä?

2 tykkäystä

Tämä on oma strategia. Puolittain onnella kevensi salkkua merkittävästi juuri oikeaan aikaan. Olen lisäillyt jo isommista dipeistä varovaisesti, mutta ajatus on että ostot voisivat jatkua vuoden loppuun.

Saa nähdä miten kulta reagoi tänään…

1 tykkäys

Peliyhtiöt tänään Japanissa:

Tokyo Stock Exchange just closed).

A selection:

Nintendo -3.96%

Sony -7.31%

Nippon Ichi -17.58%

Koei -5.41%

Capcom -6.68%

Konami -6.76%

Sega -6.74%

Squenix: -5.79%

Ainakin tätä palstaa seuranneena pörssi on reagoinut viiveellä. toki jatkosta en tiedä.

Nasdaq futuurit lakkas hengittämästä

Edit. Tästä on varmaan vaikea TA:ta harjoittaa

2 tykkäystä

Itse en seuraa niinkään virusuutisia, vaan talousdataa.

Itse seuraan epidemologien kommentteja. Kun sieltä alkaa tulla positiivista viestiä, tiedetään ainakin etupeltoon jotain… kuten tiedettiin nyttenkin asioita etupeltoon

eli KORONA FUNDAMENTALS → Viruksella on omat fundamentit kuten yhtiöilläkin

Ps.

ps2. öljysoppa oli positioni näkökulmasta vain “onnenkantamoinen”, en osannut itse sitä odottaa… mutta se saattaa olla nyt avaintekijä viruksen kanssa ja viruksen vaikutukset tämän ölppasopan laukaisivatkin…

joskus oraakkelitkin tarvitsevat tuuria

2 tykkäystä

Oivoi, siinä missä SP500 futuurit paukkuivat circuit breakeriin, DAXin futuureita ei tunnu häiritsevän ja on melkein -7% lasissa.

Edit: -7.5% lähestyy. Mimmoisetkohan ovat DAXin circuit breakerit. Ettei tule “aukeaa → pum → kaikki sulki joksikin aikaa”

1 tykkäys

S&P500 futuurien kaupankäynti keskeytettiin klo 3:52.

Alla tietoa, missä tilanteessa S&P500 kaupankäynti voidaan keskeyttää pörssien auki ollessa: https://www.nasdaq.com/articles/stock-futures-fell-fast-enough-to-trigger-a-halt-2020-03-08
Kaupankäynti keskeytyisi 15 minuutiksi, jos saavutetaan pisteluku 2764.30 tai 2585.96
Tasolla 2377.90 keskeytettäisiin kaupankäynti loppupäiväksi.

3 tykkäystä

Oraakkeli pahoittelee, että meni viikolla pieleen. Kuten tiedetty, on kristallipalloni usein hieman huuruinen

lisäys:

image

6 tykkäystä

Vai sellainen maanantai… Onneksi minulla on henkselit ostohousuissani.

8 tykkäystä

Tähän on useampi vaihtoehto.

Kaksi turvallista:
a) ajallinen hajautus
b) alat ostaa vasta kun käänne on jo selkeästi tapahtunut

Ja sitten voi tietysti koettaa olla paremmin hereillä/nopeammin reagoiva kuin pörssi. Pörssi rupeaa kyllä hermoilemaan, mutta makrosuunta ei käänny helposti. Pörssissä on paljon inertiaa. Esim. nyt kävi niin, että pörssi jatkoi ylös, vaikka reaalicase alla mureni kovaa vauhtia. Silloin kannatti myydä. Vastaavasti sama tullee vastaan pohjalla.

5 tykkäystä