Pörssin päiväliikkeet ja korjaukset (Karhunpesä & Härkätaisteluareena)

No joo, uskon nyt että KL todella kirjoitti noin ja poisti tekeleensä nopeasti. Siksi sitä ei mistään löydy Lagarde ei myöskään näemmä sanonut ihan sitä, mitä KL:n otsikosta voisi lukea.

Sanoisin että fake news, mutta ei Astonin vaan KL:n.

Bloombergin uutisessa tulee esiin paremmin se, että hoitamattomana tilanteella on vakavia seurauksia ja toimiin pitäisi ryhtyä. Tällaisen viestin Lagarden voi uskoa haluavan lähettää. KL:n otsikointi ei ihan vastaa tätä.

6 tykkäystä

USAssa Vix noususuunnassa… Taisi Trumpin korona-elvytyspuheet olla vailla realismia, joten tuleeko sieltä vielä punainen päivä jenkkeihin ja siten Eurooppaankin iltapäivästä?

2 tykkäystä

Just tulee BBC tiedote jossa Bank of England laskee 0,5% korkoa

1 tykkäys
1 tykkäys

Kyllä toki, mutta nyt tuo otsikointi on paljon järkevämmällä tasolla jo ja uskottava suhteessa siihen, mitä EKP:n pääjohtajalta voisi asemansa puolesta odottaa.

"EKP:n johtaja patisti EU-maiden johtajia määrätietoisiin toimiin, jotta viruksen vaikutukset eivät suista euroalueetta kriisiin."

Ei ole epäuskottavaa, etteikö EKP jotain kommentoisi. Näissä asioissa sanamuoto vain ei ole yhdentekevä.

5 tykkäystä

Harva tuntuu lukevan muuta kuin räväkät otsikot. Niinhän niitä klikkauksia saadaan. Mutta Lagarden “nimettömän lähteenkin” siteeraama sanamuoto on luonteeltaan rakentava eikä pelottelemaan tehty.

4 tykkäystä

Silti jatkossa ehkä vähän lähdettä tai edes laajempaa screenshottia kehiin…

Alkaako näitä nyt tippumaan pikku hiljaa enemmän.

7 tykkäystä

Näitä on odotettu. Ja näitä tulee lisää. Missäs on @Aston_Livingstone :n giffit Emperorin myhäilystä…

4 tykkäystä

Itsestäänselvästi, sanoisinko.

COVID Live - Coronavirus Statistics - Worldometer datan perusteella aktiivisten tapausten lukumäärän Euroopassa ja Yhdysvalloissa voisi odottaa saavuttavan huippunsa reilun kuukauden kuluttua. Etelä-Euroopassa hieman aiemmin.

Ensimmäisiä parantumisia voi odottaa 2-3 viikon kuluttua taudin alkamisesta.

1 tykkäys

Muistakaa, että bullero voi myös olla toiseen suuntaan jos positio on sen mukainen. Olet aston puhunut täällä, että kannattaa pyrkiä tilanteeseen, jossa kurssireaktiot ei aiheuta tunne reaktiota. Olen aistivani sinussa mielihyvän tunteita karhumaisista uutisista ja kurssi laskuista. En nähnyt sinua täällä levittelemässä härkämäisiä uutisia kurssi nousun aikaan. Putki ajattelua täytyy rikkoa jatkuvasti joka paikassa ja joka suunnassa. :stuck_out_tongue_winking_eye:

ja kyllä, tässä on todella vakava paikka edessä… se on ollut selvää jo pari viikkoa

Mikään ei ole ollut selvää, vai väitätkö että tiedät enemmän kuin markkina.
Innolla odotan miten tässä loppupeleissä käy. Myynneissä onnistuit loistavasti, toivotaan että onnistut hyppäämään takaisin kelkkaan hyvään aikaan.
Hyvässä skenaariossa pohjat voi olla jo takana, mutta :bear: skenaariossa ei. Hattu nousee jos ajoituksessa onnistut, mutta itselläni ei kyllä pää kestäisi varsinkaan markkinoille paluussa. Fomo iskisi varmasti liian aikaisin.

16 tykkäystä

Tilanne ei aiheuta mielihyvää millään lailla. Ehkä tuota huumorin määrää voisi vähentää osaltani, ettei synny tällaista mielikuvaa…? Käsittelen vaan usein vaikeitakin asioita vähän mustalla huumorilla…

Kyllä osaltani päätös myynnistä oli ihan 3-4 harkitun yön jälkeen, perusteena vähän kirjallista riskianalyysiä mitä todennäköisesti tapahtuu… En siis itse koe, että olisi tullut tunnepaniikkia tms. Varmaan täällä ollaan eri mieltä ja jokainen saa ollakin.

Kurssinousun aikaan fokukseni oli enemmän penkomaan uutisointia eri yhtiöistä, eli siinä mielessä kyllä olin bull-puolella kokoajan esillä.

Toistaiseksi olen tyytyväinen ratkaisuuni.

lisäys: myynnit eivät onnistuneet optimaalisesti…läheskään… myöskään ostot eivät tule onnistumaan :slight_smile:

15 tykkäystä

Itse en oikeastaan missään vaiheessa pelännyt kuplan puhkeamista/pörssiromahdusta. Jos reagoi ajoissa niin aina pääsee ulos vaunuista. Itse vainusin tämän kanssa aika hyvin ja perjantaina 21.2. leikkasin puolet salkusta ja maanantaina 24.2. loput kun ensimmäinen iso laskupäivä tuli. Itsekään en harrasta shorttailua ja odotan sopivaa hetkeä markkinoille tuloon.

1 tykkäys

ONnittelut, onnistuit erittäin hyvin… ainakin meikäläiseen verrattuna… taisin odotella itse 26.2. asti

mutta vielä emme tiedä mihin lopputulokseen päädymme tässä…

laputtomuudessa on omat riskinsä :slight_smile:

3 tykkäystä

Onko sinulla muuten sharevillessä käyttäjää? Mielenkiinnolla seuraisin tilannetta. :smiley: Parhaat tuotot ehdottomasti saa myymällä huipulla ja ostamalla pohjilta, mutta itse olen skeptinen sen toimivuudesta ainakin itseni ja oman pään kestävyyden osalta. Yöuneni menetän jos en ole markkinoilla ja pyrin ajoittamaan toisin kuin markkinoilla ollessa. Olen ehkä poikkeus yksilö, mutta koen enemmän mielipahaa jos jään nousun kyydistä, kuin kurssi laskusta. Pidän kurssilaskua enemmän väliaikaisena ilmiönä kuin kurssi nousua.

6 tykkäystä

Samalla nimimerkillä löytyy, mutta jakamani AOT-salkku on tyhjä siellä… en tiedä saisiko tämän uuden OST-salkun jaettua… pitää tsekata jossain välissä… käytän nykyään pääasiassa 90%+ ajasta twitter ( @t_i_m_p_p_a ) ja tämä foorumi :slight_smile:

ps. tässä parin viikon aikana olen pyrkinyt myös eniten tuomaan tietoa foorumille itse viruksesta… mielestäni virus ja sen ominaisuudet sanelevat lopulta mihin tässä päädytään…eli “corona fundamentals”… siksi käytän selvästi eniten mielenkiintoani tälä hetkellä epidemologien ja virologien sanomisten perkaamiseen… epidemologit varoittelivat jo tammikuun puolelta tästä

Haters gonna hate ja likers gonna like :man_shrugging:

7 tykkäystä

Vaikka corona ei olisi vaikuttanut yrityksen X tulokseen vielä pätkääkään, voidaan oma tunarointi peitellä coronakortilla. Veikkaan, että sitä korttia heilutellaan huonosti suoriutuvissa puljuissa vielä pitkään. :grin:

12 tykkäystä

Ei käydä täällä keskustelua siitä, mitä pitäisi tehdä. Sellaisia kysymyksiä ei voi ratkaista vain taloudellisin perustein.

Kuitenkaan yhtään pidemmällä aikavälillä lähinnä vanhoja ja sairaita tappava korona tuskin vaikuttaa talouteen laajemmin kummoisellakaan tavalla. Kutakuinkin kolmen viikon influenssan verran?

image
image

Lisäksi haluan huomauttaa, että jos täyseristystä ei edes yritetä ja taudin leviäminen hyväksytään, Suomen ratkaisu sallia oireettomien liikkuminen ei ole väärin. Jos oireeton ihminen nimittäin on kantaja, hänen tautinsa on todennäköisesti hyvin lievää muotoa, ja sellaiselle kannattaa ihmisen näkökulmasta antaa edge kuolettavamman muodon yli.

Espanjantaudin kanssa tehtiin juuri toisin päin. Yhtään terveemmät sotilaat jatkoivat sotimista ja vain kaikkein sairaimmat tuotiin lepäämään taistelukentiltä pois. Tämähän tietysti edisti tappavamman variaation leviämistä. Normaalisti tappavat taudit eivät leviä tehokkaasti lievempiin verrattuna, koska kantajan kuoleminen ei ole hyödyllistä leviämisen kannalta vaan lähinnä poistaa poolista taudille alttiit yksilöt.

Nämä minun kirjoitukseni tässä viime aikoina ovat olleet mielipiteitä jakavia. Kannattaa nauttia suolan kanssa niin ei lopu kesken. :smiley:

5 tykkäystä

Elä ymmärrä väärin, en todellakaan ole vihaaja. Eikö ole hyvä, että saa myös palautetta? Itse ainakin arvostan jos minulle annetaan toisenlaista näkökantaa, eikä ajatus vahingossakkaan pääse liiemmin kuplaantumaan. Eihän toisen ajatusten juoksuun pääse foorumin välityksellä :smiley:

Hyviä osakepoimintoja kaikille!

Lisäyksenä vielä: OST tilin pystyy jakamaan sharevilleen!

3 tykkäystä

tämä on arvokkainta, sekä vastakkaiset mielipiteet :slight_smile: muuten emme kehity vaan olemme kognitiivisten biassien armoilla

3 tykkäystä