Pörssin päiväliikkeet ja korjaukset (Karhunpesä & Härkätaisteluareena)

Investing.com:ssa DAX näköjään otti ja kuoli. Varmaan korona iski.

2 tykkäystä

V8!

1 tykkäys

Onha tässä itelläki aika ristiriitaset tunnelmat. Tässä jo jonkin aikaa odotellu, et tulis jonkinlainen romahdus et vois pistää vähä isommin rahaa pelii. Kuitenkin ikävä, että joku virus näyttää sen sitte aiheuttavan. Ei kuitenkaa toivois, et kenenkää tarttee kuolla, et joku voi rikastua. Tosin eipä tämä kurssien lasku pelkästää mistää nuhakuumeesta johdu, vaan realisoituu samalla tuo höttö noissa osakekursseissa.

3 tykkäystä

Minkälaisia aineita palstalaiset käyttää, ettei paina punaista myynti nappulaa? Otan ilomielin ehdotuksia vastaan :nauseated_face:

3 tykkäystä

Söin juuri pähkinöitä, että sain verensokerit tasaantumaan. Ahdistusta se ei juuri helpottanut.

Itse olen painanut sitä vihreää “osta” -nappulaa jo pari viikkoa shorttien muodossa.

7 tykkäystä

Jonkin verran tullut noita liputusilmoituksia tässä lähiaikoina.
Onko sitten sen enempää mitä normaalisti?
Täällä myydään paniikissa ja ulkomaiset rahastot ostaa laput. Niinkö siinä taas käy.

2 tykkäystä

Itte koitan suhtautuu tähä opetuksena kantapään kautta. Tää peli näyttää olevan aika rumaa välillä. On tää periaattees tosi mielenkiintosta.

7 tykkäystä

Aika paljolti samoilla linjoilla mennään. Tullut oppia ja paljon viimisen 2vk aikana.

Joko kohta saada korjausta ylös?

Huomenna on vasta se piina-perjantai 13. päivä…Futuurit illalle… ehkä lisää löylyä on tulossa

Sama - ja kuitenkin olen vain 10% panoksilla markkinoilla. Päivittäin iskee fiilis että prkl, eilen olisi kannattanut loputkin myydä.

Kuitenkin tiedostan ettei nyt kannata antaa tunteille valtaa vaan pysytellä alkuperäisessä sijoitussuunnitelmassa vaikka pahaa tekeekin kun vilkaisee kursseja. Helpommalla pääsisi nakkaamalla kännykän järveen.

Kyllä ne kurssit joskus vielä nousee, ja kun nousevat niin nousevat yllättäen ja nopeasti.

Kai.

Ehkä.

Tai sitten siirrytään kaikki keräilijöiksi ja metsästäjiksi. On siinäkin omat hyvät puolensa. Ulkona on mukavampaa reippailla kun jököttää päivät pitkät koneen ääressä :drooling_face:

6 tykkäystä

Nyt jos koskaan kannattaa pitää päiväkirjaa ja kirjoittaa muistiinpanoja pörssin liikkeistä, omista tunnelmista ja omasta toiminnasta. On sitten dokumentoituna kullanarvoista tietoa tulevaisuuden markkinamylleryksiä varten.

Omasta salkusta alkaa olla varmaan 30 prosenttia sulanut, mutta nukkumaan mennessä tulee pörssikurssien sijaan mietittyä edelleen enemmänkin seuraavan päivän töitä, kauppalistaa ja harrastuksia. Ei siis mene vielä maha hapoille. Olisi tietysti kivaa jos kurssit nousisi, mutta nyt pitää koittaa ensisijaisesti saada tämä markkinameininki palvelemaan omaa suunnitelmaa eli pitkäjänteistä omistamista. Siitä syystä aion jatkaa ostoja ajallisesti hajauttaen ja hyviä yhtiöitä ostaen. Kenties velkavipua käyttöön sitten jos ja kun tilanne alkaa mennä todella rumaksi.

17 tykkäystä

Sama. Myyntinappulalla olin jo aamusta muutaman ei-osinko-osakkeen kanssa, mutta maltoin. Tämän romahduksen hyvä puoli on se, että tämä saa tutkimaan ja opettelemaan sijoittamista yhä hanakammin. On se oppikin hyvä investointi tulevaisuuteen.

Toivottavasti ei tarvitse lapuista irroittaa hirveästi säästöjä mihinkään arkielämän hurvituksiin tänä vuonna :smiley:

3 tykkäystä

juuri nyt, Espoossa erään yhtiön väki haihtuu työmaalta koronavirusepäilyn vuoksi…

4 tykkäystä

Luulen, HUOM luulen, että jossain vaiheessa jokin korjaus tulee. Silti en itse vielä aio laittaa rahaa peliin. Odotan, että tulee tulokset q1 ja että tää korona iskee kunnolla jenkkeihin js suomee. Luultavasti näihin sitten sijottelen. En usko, että meillä ja jenkeissä on nähty vielä lähellekkään pörssien pohjia.

1 tykkäys

uutisissa varmaan tästä pian lisäinffoo…

Oma salkku -9,5%

KfJO71D

4 tykkäystä

Tässähän suorastaan kiemurtelee jännityksestä. :grin: Onko ihan pakko odottaa uutisia? Kerro ny :smiley:

1 tykkäys

Tais olla turhan optimistinen sen eilisen teettämäni kyselyn lopputulos :slight_smile: 24% vastasi -2-3%, mikä oli enemmistö. Tosin hajontaa oli :slight_smile:

1 tykkäys

Cargotecillä pistetty kuulemma pääkonttori kiinni tänään, kaikki varmaan arvaa miksi.

5 tykkäystä