Pörssin päiväliikkeet ja korjaukset (Karhunpesä & Härkätaisteluareena)

Huomiseksi olen valmistellut videota tulosromahdusten kestosta, pörssiromahduksia olen miettinyt sitten maanantaille voin paljastaa. :wink:

31 tykkäystä

Joo, minä olen jo piittaamattomuuden vaiheessa. En ole tällä viikolla salkkua halunnut katsoa. Pieniä lisäostoja vain. Ei vaan pysty salkun tilannetta katsomaan.

4 tykkäystä

rikottaiskohan tänään Helsingissä -10%. DAX sinne jo ehti.

Onhan tämä todella rajua touhua juuri nyt, mutta ei tämä tähän lopu. :smiley: Tilanne voi myös parantua nopeasti.

image

12 tykkäystä

Ei kauaa mennyt, Saga Furs siirtää/peruu osingot.

10 tykkäystä

Muut seurannee perässä.

1 tykkäys

Näköjään makselee myöhemmin syksyllä, eipä ratkennut asia tässä.

Herlinit tankkailleet yhtiöitänsä. Näkyykös mistään veloituksetta listaa sisäpiirikaupoista? Olisi mielenkiintoista seurata, millainen luotto sisäpiirillä on yritystensä näkymiin tämän hullunmyllyn keskellä. Oma fiilis on se, että sisäpiiri saattaisi tankkailla tällä hetkellä normaalia aktiivisemmin. Harva sisäpiiriläinen tässä vaiheessa varmaan kehtaa omistustaan myydä?

1 tykkäys

Omaan silmään on myös pistänyt tämä. Se sinänsä ei tarkoita, että lasku olisi loppumassa. Esim. Kamuxia sisäpiiriläinen osti 5.3, eikä se mikään paras paikka ollut nykytiedon valossa.

Onkin ihan selvää, että nykyhinnat eivät ole huonoja ostopaikkoja. Fundamentit eivät ole tällä hetkellä hinnanmäärittelyssä mikään peruste, vaan hinnanmuodostusta ohjaavat lähinnä pelko ja usko, että myöhemmin saa halvemmalla.

Sisäpiiriostot yksin tuskin saavat sellaista huomiota, että ne yksin kääntäisivät karhujunaa vielä. Eikä edes uutisoitu Kiinan tuotannon nopea palautuminen perjantaita kohden. Varsinkaan kun Euroopassa korona tulee naamalle vasta nyt ihan konkreettisina elämän rajoitteina.

Mielenkiintoista on, että tämän viikon laskuja ei ole edes yritetty ostaa enää. Kahden aiemman viikon kohdalla selvä väkänen ylöspäin osoittaa. Nyt minun pitäisi kai päivittää laskun syvyyden odotusarvo 40% ATH:sta, koska ensi viikolla aika varmasti nähdään vielä laskua.

Pitää ottaa vähän opiksi tästä. Tärkeimpänä, että markkina pelästyessään toimii, kuin jokainen olisi sijoittamassa ensimmäistä päiväänsä.

Tällä foorumilla sentimentti näyttää vähitellen kääntyvän ahneuden puolelle kuitenkin.

5 tykkäystä

Nyt testataan luonteen lujuutta että jaksaa istua kätösten päällä. Tartteis todella kohta sen vertaistukiryhmän “en ostanut tänäänkään”. Eniten kiinnostaa milloin Aston alkaa käyttää sotakassaansa :thinking:

6 tykkäystä

Hitto jopa kulta sulaa… Apuva! Arvatkaa mikä oli turvasatamana…

1 tykkäys

Nyt testataan omaa luonnetta. Otanko shrotit tänään ulos vai uskonko siihen että huomenna jatkuu sama meno. Kaiken järjen mukaan huomenna on myös punainen päivä, koska asiat eivät varmaan ihan hetkeen ole paremmiksi muuttumassa.

Mä ratkesin ja ostin… Bear SP500 X20.

1 tykkäys

Helsinki painui jo yli kympin. :astonished:

Aivan parasta aikaa ollut olla vajaan vuoden näissä kinkereissä :joy: On saanut tehdä alkumokat ja ostella niitä näitä. On saanut tutkia tarkemmin ja lukea foorumia ja ostaa yrityksiä joiden toimista on edes aavistuksen hitunen. On saanut katsoa kuinka ne yritykset tekevät tulosta ja kurssit nousevat. Sitten tämä tämänhetkinen: antaa sen salkun (nipinnapin vielä plussalla) nyt olla kun niin oli päätetty ja kerätään käteistä! Ja on tässä ehtinyt indexien shorttaamiseenkin tutustua, niin saa painaa osto- ja myyntinappiakin välillä. Osakkeiden ostopaikkoja yritän odotella syksymmälle asti.

Tsemppiä kaikille valitsemalleen sijoitussuunnitelmalle!

3 tykkäystä

Jos katson investing.com oikein niin aasian futuurit huomiselle:

eli tämä

1 tykkäys

Tämä on tosissaan ainutlaatuinen oppimiskokemus. Viime vuosina harmitellut, ettei IT-kuplan tai finanssikriisin aikoihin tullut harrasteltua sijoittamista, joten jäi kokematta, miten ihmiset, media ja pörssi (sekä minä itse) reagoikaan tapahtumiin. Toki mieluummin seuraisin huonosta päätöksenteosta johtuvaa romahdusta kuin globaalia terveyskriisiä. Mietin alkuvuodesta, josko pitäisi lukea Talebin The Black Swan, mutta nythän tämän pääsee kokemaan ihan livenä.

3 tykkäystä

Pahalta näyttää, sanoo Risto Murto

Tilanne elää niin nopeasti että tuo tulee vielä päättäjille siellä silmille. Jos ei muuten, niin pörssi ei taatusti pidä tästä…

Sarjassamme “oliko pakko”

3 tykkäystä