Purmo - Sisäilman mukavuusratkaisuja

En oikein osaa olettaa ihmisten suoranaisesti valehtelevan, mutta joo, olen lukenut ja yrittänyt tulkita Purmon ja tarjoajien tiedotteita, mutta vaikka niitä kuinka lukisi, niistä on ainakin minun ja varmaan monen asiantuntijankin mahdotonta ulkopuolisena arvioida, miten iso riski viranomaishyväksynnät olivat. Tämähän se on ongelma, että informaatio on hyvin epäsymmetristä. Ihan hyvä minusta kuitenkin, että Tomas von Rettig toi oman näkemyksensä esille.

Alan kuulostaa omaan makuuni vähän liikaa hallituksen puolestapuhujalta, mutta olen kyllä edelleen sitä mieltä, että hallituksella on tässä ja oikeastaan kaikissa muissakin omistajaostajatapauksissa hyvin ahdas rako ajaa muiden omistajien etuja. En tietysti tiedä, mitkä seuraukset sillä olisi ollut, jos hallitus olisi vetänyt suosituksensa pois myös Grandin tarjoukselta, mutta epäilen että ei kovin hyvät. En lukemani perusteella oikein usko, että hallituksen suosittelemattomuus olisi kannustanut Rettigiä katsomaan Haierin tarjousta uusin silmin, mutta mistäpä minä toisaalta tiedän. Ilman Rettigin tukea Haier tuskin olisi tarjouksessaan edennyt, kuten he nytkin luopumistiedotteessaan sanoivat: sopimusta Purmon osakkeenomistajien kanssa ei löydetty.