Qt Group - Eeppinen matka teknojätiksi

Riippuu mitä tekee. Yleensä kuluttajille suunnatuissa laitteissa ei enää LGPLv3 käy, vaan tarvitsee kaupallisen lisenssin. Työasemasovelluksia tekevälle open-source Qt saattaa olla ihan ok, jos ei ole patentteja, eikä käytä mitään GPL -lisenssillä olevia lisäosia.

1 tykkäys

Onko saatu mitään uutta lihaa luiden päälle tässä QT hommassa. Kurssi on ainakin jatkanut lievällä nousu uralla.

3 tykkäystä

Jos et ole sen vertaa firmaa seurannut, että on vastausta tuohon kysymykseen, niin unohda koko juttu.

1 tykkäys

Moi Polo6. Olen seurannut ja tutustunut kaikki Inderesin matskut. Lähinnä ajattelin, että onko viime aikoina ollut jotain uutisia joita en ole huomannut?

Onkohan yhtiö julkaissut tarkemmin keiden kanssa on päästy lisenssisopimuksiin ja missä vaiheessa ne aletaan raportoida. Voi olla että olen jotain missannut.

Kurssi on noussut varmaan kun tarina näyttää etenevän, ei siinä mitään. Pitäähän tuon arvon onnistuessa kai olla moninkertainen.

QT on minulla merkittävä osa salkkua, kiitos vaan Polo sinun ansiokkaasta kommentista…

Lopultahan kuitenkin yhtiöiden pitäisi tuottaa sitten voittoa omistajille, tässähän sitä seurataan ja odotellaan. Ihan hyvältä toki näyttää.

Tuossahan noita näyttää olevan.

2 tykkäystä

Olinkin juuri päivää ennen 9.1 näköjään lisännyt QT positiota, niin oletan nousun johtuneen noista lehditötiedotteista…
Olikohan ne Inderesin feedissä?

1 tykkäys

Kylläpä Qt tuntuu olevan nousussa. Kiitos inderekselle, sillä tähänkään ei olisi tullut tutustuttua ilman tarjoamaanne analyysiä.

Hieman harmittaa kun oma positio on hyvin pieni ja tarkoitus olisi lisätä 8€ tuntumasta… ehkä vielä pääsee lisäämään jos markkinoilla tulee heiluntaa… :face_with_monocle:

4 tykkäystä

Juu, samoin. Mikael on saanut lähipiirin uskomaan Qt tarinaa ja lähtivät mukaan 6.5€ tasossa. Nyt näyttää hyvältä…

1 tykkäys

Minä oon napannut 6,6 ja 6 ja 8 ja 8,6 hinnoista. :grin:

4 tykkäystä

Omistajarakenteessa isompaa liikehdintää jälleen tänään.

Tässä vuoden ajalta osaketta eniten myyneet ja ostaneet tahot:

8 tykkäystä

QT nyt 9,74 +2,96 %. Kymppikerhoon jo tänään??

2 tykkäystä

Aika kovaa rallia kyl… onko tässä se että negarin mahdollisuus pienenee päivä päivältä ja markkina reagoi siihen? Q4 rapsan julkistus 15.2…

2 tykkäystä

Posaria tässä ennemminkin on vähän odoteltu, ei negaria (Q4 pitäisi olla todella huono, että negari tulisi :smiley: ).

6 tykkäystä

Aivan, se toimii toiseen suuntaan myös. Kuhan ovat tavoitteissa, niin kelpaa minulle!

1 tykkäys

Mutta, kuten kysymyksesi paljastaa, ei riitä ettei tule negaria, vaan pitää tulla posari, muuten tulee drop. Suurin osa ei osaa sisälukea sitä, että jos ei tule posaria, niin Q4 on oikeasti mennyt todella huonosti.

Ja jos se on mennyt suht ok, niin koko vuoden guidanssi on aivan alakanttiin → Posari.

3 tykkäystä

Tästä herää muuten kysymys, että milloin yleisesti Suomalaiset firmat kertovat posarista/negarista? Tässä ei ilmeisesti mitään sääntöä ole, netistä luin että voi olla viikkoja tulosjulkistuksista.

1 tykkäys

Minun käsitys on että PITÄÄ kertoa, HETI kun on faktaa pöydässä, muuten alkaa viranomaiset korventamaan.

4 tykkäystä

Itselleni vielä vastaten: Vahvasti olen sitä mieltä, että nykyhinta jo sisältää Posarin. Eli jos ei tule, niin drop.

2 tykkäystä

Qt:llä ajoituksista paljon kiinni. Vaikkei posaria tulisi, ei tarkoita, etteikö vahvaa olisi para aikaa tuloillaan. Tosin kurssi saattaa tietysti elähtää, mutta enemmän kuin Q4 itseäni kiinnostaa osarissa tulevaisuus ja kvartaalirajat ohittava kehitys.

3 tykkäystä

Tähän on hyvä täsmentää että PITÄISI kertoa heti kun tieto on. Toteutumista on sitten hankalampi arvioida…

2 tykkäystä

Ei yhtiöllä ole ollut tapana posareita antaa. Se on pienempi virhe kuin negarin antamatta jättäminen, kumma kyllä. Mielestäni kurssia nostaa nyt enemmänkin kutina tulevaisuuden potentiaalista kuin se, kuinka paljon lisenssejä on myyty Q4:lla. Tilinpäätökseen 2019 pitäisi sisällyttää vähintäänkin kvalitatiivista tietoa jakelulisensseistä, jotta se antaisi oikean ja riittävän kuvan yhtiön taloudellisesta tilanteesta.

3 tykkäystä